بازدید 2689

اوکراین، لهستان را تهدید به شکایت کرد

اوکراین اعلام کرده که از لهستان به خاطر وارد نکردن محصولات کشاورزی شکایت می‌کند. لهستان می‌گوید این اقدام ثمری نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۹۲۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ 09 September 2023


 به گزارش تابناک به نقل از راشاتودی، سزیمون سزینکووسکی ولسک، وزیر اتحادیه اروپای لهستان گفت که تهدید اوکراین به شکایت علیه لهستان به خاطر ممنوعیت حمل غلات اوکراین از خاک این کشور اثرگذار نخواهد بود.

اوکراین اعلام کرده که این موضوع را در سازمان تجارت جهانی پیگیری خواهد کرد.

به گفته سزینکوفسکی؛ ورشو تحت تأثیر این اقدامات قرار نگرفته؛ چراکه حمایت از کشاورزان لهستانی و شهروندانش اولویت اول لهستان است.

این وزیر لهستانی گفت: این یک تهدید است و یک عامل فشار دیگر از طرف اوکراین به‌شمار می‌رود. در برخی موارد شاهد آن هستیم که از طرف اوکراینی‌ها این اقدامات فراتر از مرز‌های معمول دیپلماسی مطرح می‌شود.

وزیر اتحادیه اروپای لهستان ادامه داد که مقامات این کشور برنامه‌ای برای لغو محدودیت ورود غلات اوکراین به این کشور ندارند.

در حال حاضر ۵ کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله لهستان و مجارستان ورود محصولات کشاورزی از اوکراین را به خاطر پایین بودن بیش از حد قیمت ممنوع کرده‌اند.

کشور‌های اروپایی مذکور اعلام کرده‌اند که حتی اگر اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد محدودیت‌های اعمال‌شده را لغو کند، این کشور‌ها در تضاد کامل با قوانین تجاری این اتحادیه به صورت یک‌جانبه ورود غلات از اوکراین را ممنوع خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست