بازدید 3584

بازداشت جاسوس فراری ؛ متهم برای ایران جاسوسی کرده؟

پلیس لندن از دستگیری دانیل خلیفه، مظنون به اقدام تروریستی که روز چهارشنبه از زندان واندزوورث فرار کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ 09 September 2023


به گزارش تابناک به نقل از فارس‏، با گذشت چند روز از انتشار خبرها درباره فرار یک سرباز سابق و ۲۱ ساله انگلیسی مظنون به جاسوسی از یک زندان در لندن، مقام‌های پلیس این کشور از بازداشت او خبر دادند.

پلیس اسکاتلندیارد روز شنبه (امروز) اعلام کرد که نیروهای پلیس دانیل عابد خلیفه را در غرب لندن دستگیر کردند.

پنجشنبه (شانزدهم شهریور) بود که مقام‌های انگلیس مدعی شدند، یک سرباز سابق که قرار بوده در ارتباط با اتهاماتش در خصوص جاسوسی برای ایران در دادگاه محاکمه شود از زندانی در لندن گریخت.

به گزارش رسانه‌های انگلیسی، دانیل عابد خلیفه در انتظار محاکمه در خصوص اتهاماتش مبنی بر کاشت بمب‌های ساختگی و تلاش برای درز اطلاعات به ایران بوده و روز چهارشنبه از زندان «وندزورث»  در لندن گریخته است. به روایت این رسانه‌ها و مقام‌های انگلیسی، این جوان ۲۱ ساله از آشپزخانه زندان و با آویزان کردن خودش از طریق یک تسمه در زیر یک کامیون حمل غذا موفق به فرار شده است.

 

خلیفه به ایجاد یک تهدید ساختگی برای انجام حملات تروریستی از طریق کاشت بمب‌های جعلی در پادگان مذکور متهم شده است. طبق اسناد دادگاه او متهم است که با کاشت سه قوطی سیم‌کشی‌شده قصد داشته یک عملیات بمب‌گذاری را شبیه‌سازی کند. وی همچنین به جمع‌آوری «اطلاعاتی که ممکن بوده مستقیماً یا غیرمستقیماً برای دشمن مفید باشد» متهم شده است. 

بازداشت جاسوس فراری ؛ متهم برای ایران جاسوسی کرده بود؟

طبق نوشته روزنامه گاردین خلیفه قرار بود در ماه نوامبر در دادگاه «وولویچ کراون» محاکمه شود. او بعد از آنکه به اتهامات جداگانه‌ای دستگیر شده بود ژانویه سال گذشته به قید وثیقه از زندان آزاد شد اما یگان ضدتروریسم اسکاتلندیارد در همان ماه او را برای تحقیقات بیشتر باز هم بازداشت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی