بازدید 2121
۱

کرملین: از نظر قانونی گروهی به نام واگنر وجود ندارد

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در واکنش به قرار گرفتن نام واگنر در لیست گروه‌های تروریستی از سوی لندن، گفت: از نظر قانون گروهی به این نام وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹ 07 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، پسکوف چهارشنبه شب پس از اینکه از وی خواسته شد درباره تصمیم انگلیس درخصوص معرفی گروه واگنر به عنوان یک گروه تروریستی اظهار نظر کند، افزود: چیزی برای اظهارنظر وجود ندارد، شاید بتوان گفت که از نظر قانونی چنین گروهی وجود ندارد.

انگلیس واگنر را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد

به گزارش ایرنا، وزارت کشور انگلیس روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه شبه‌نظامی واگنر روسیه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است.

طبق این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد، از ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) عضویت در این گروه، تشویق به حمایت، کمک یا استفاده از لوگوی واگنر جرم تلقی خواهد شد. دارایی‌های واگنر نیز در زمره اموال تروریستی طبقه‌بندی و توقیف می‌شود.

بر اساس بیانیه وزارت کشور انگلیس، مجازات هرگونه تعلق به این گروه روسی، تا ۱۴ سال حبس و جریمه نقدی تعیین شده است.

سوئلا براورمن وزیر کشور انگلیس در این باره، گفت: واگنر یک سازمان خشن و مخرب است که به عنوان ابزار نظامی ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) در خارج از کشور عمل کرده است. در حالی که رژیم پوتین درباره سرنوشت هیولایی که ایجاد کرده تصمیم می گیرد، ادامه فعالیت‌های بی‌ثبات کننده واگنر تنها در خدمت اهداف سیاسی کرملین است.

وی ادعا کرد: آنها تروریست هستند و حکم امروز، این مساله را در قوانین بریتانیا روشن می‌کند. واگنر تهدیدی برای امنیت جهانی و به همین دلیل است که ما این سازمان تروریستی را منع می‌کنیم و برای کمک به اوکراین در مبارزه با روسیه ادامه می‌دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
خخ چه قشنگ خودیاشو انکار میکنه
حالا بچسسسسسبید بهشششش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی