بازدید 2531
معاون وزیر بهداشت

ویروس «پیرولا» به ایران نرسیده است

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه انجام تست‌های کرونا در مبادی ورودی مرز‌ها همچنان ادامه دارد، گفت: ویروس «پیرولا» که از مجموعه زیرسویه‌های امیکرون است در کشور مشاهده نشده است و موارد ابتلا نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴ 05 September 2023

 

به گزارش تابناک، بابک عشرتی افزود: تیم‌های بهداشتی همواره در حال رصد و نظارت بر تردد مسافران از مبادی ورودی مرز‌ها به کشور هستند و در این ایام با توجه به سفر بسیاری زیادی از مردم به عراق، همه تست‌های پی سی آر و ابتلا به کرونا انجام می‌شود و هنوز موردی از ابتلا به پیرولا گزارش نشده است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، ویروس که با نام غیررسمی «پیرولا» شناخته می‌شود، بیش از ۳۰ جهش در پروتئین اسپایک (نحوه ورود ویروس کرونا به سلول انسان) خود دارد. طبق آمار‌ها تاکنون ۲۸ مورد ابتلا از این ویروس در دنیا شناسایی شده است که برای نخستین بار در سرزمین‌های اشغالی مشاهده شد.

دانشمندان هنوز در حال مطالعه سویه پیرولا هستند؛ بنابراین هنوز مشخص نیست که شدت این سویه چقدر است یا اینکه آیا قادر است باعث موج جدیدی از همه‌گیری شود یا نه. سازمان بهداشت جهانی در این رابطه می‌گوید مهم است که با واکسیناسیون و تقویت سیستم ایمنی بدن و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی ایمن بمانید.

معاون وزیر بهداشت، رمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: این ویروس که از زیر سویه‌های امیکرون است، هنوز مرگ و میر و عوارض شدیدی از آن در مبتلایان بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت گزارش نشده است؛ با این حال آمادگی کامل در صورت ورود احتمالی پیرولا به کشور را داریم.

عشرتی با تاکید بر اینکه زائران اربعین باید موارد بهداشتی را حتما رعایت کنند، اظهار داشت: افرادی که علائمی مانند تب، سرفه و آبریزش بینی دارند سریعا به پزشک مراجعه کرده و از ماسک استفاده کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی