بازدید 1621

چین خواهان میانجیگری برای حل بحران نیجر

سفیر چین در نیجر اعلام کرد که این کشور قصد دارد تا در موضوع بحران در نیامی میانجیگری کند.
کد خبر: ۱۱۹۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲ 05 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، جیان فنگ سفیر چین در نیجر پس از دیدار با علی محمد الامین زین نخست وزیر تعیین شده از سوی کودتاچیان نیجر، گفت که پکن قصد دارد نقش میانجی در بحران این کشور ایفا کند.

وی افزود: دولت چین در نظر دارد خدمات خوبی ارائه دهد و نقش میانجی را برای یافتن راه حل سیاسی برای بحران نیجر که در آن منافع کشورهای اطراف کاملا رعایت شود، ایفا کند.

سفیر چین همچنین گفت: پکن همواره به اصل عدم مداخله در امور سایر کشورها پایبند بوده است.

به گزارش ایرنا، نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارم مردادماه جاری محمد بازوم رئیس جمهور این کشور را به اتهام فساد، همدستی با غرب و بی تفاوتی به فقر برکنار کردند و درخواست‌های سازمان ملل متحد، کشورهای غربی و جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) برای بازگرداندن او را رد کردند.

آنها در تلویزیون دولتی این کشور پس از برکناری بازوم از بسته شدن مرزها و برقراری منع آمد و شد خبر دادند و همچنین در ششم مرداد ماه ژنرال عبدالرحمن چیانی را به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور منصوب کردند.

پس از اینکه کودتاچیان نیجر از ضرب‌الاجل جامعه اقتصادی غرب آفریقا (اکوواس) برای بازگرداندن رئیس جمهور برکنار شده این کشور سرپیچی کردند، رهبران این بلوک اقتصادی و سیاسی روز ۱۰ اوت (۱۹ مرداد) برای بحث در مورد گام‌های بعدی دیدار کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل