بازدید 1881
۲

افزایش خشونت علیه زنان در فرانسه

براساس آمار‌ها به‌طور متوسط هر سه روز یک زن فرانسوی قربانی پدیده قتل زنان در این کشور می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲ 04 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، پدیده قتل زنان در اروپا با عنوان جنگ نامرئی علیه زنان و دختران معرفی و شناخته می‌شود؛ جنگی که به‌دلیل بی‌توجهی مقام‌های اروپایی همچنان با سرعت و شدت قربانی می‌گیرد.

بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱، حدود ۶ هزار و ۶۰۰ زن در اروپا به‌طور عمدی کشته شدند؛ تحقیقات بی‌سابقه که از سوی چندین نهاد در سراسر اروپا انجام شده، تلاش‌هایی برای شفاف‌سازی ابعاد قتل زنان و افزایش خشونت علیه زنان و همچنین در مورد کمبود خیره‌کننده داده‌های به‌روز درباره این پدیده‌ها است.

فرانسه از جمله کشور‌هایی است که به‌شکل گسترده با این بحران مواجه است و اقدام‌ها و سیاست‌های پاریس برای جلوگیری از روند رو به رشد این بحران همچنان بی‌فایده مانده است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، بررسی جدید وزارت کشور فرانسه در مورد قتل زنان در این کشور، بدون اشاره به شمار قربانیان این پدیده مرگبار در سال ۲۰۲۳ در فرانسه، شمار قربانیان در سال ۲۰۲۲ را ۱۱۸ نفر اعلام کرد.

از ۱۱۸ قربانی قتل زنان در سال ۲۰۲۲ در فرانسه، ۳۷ زن پیش از کشته شدن از خشونت خانگی رنج می‌بردند؛ این رقم معادل یک نفر از هر سه قربانی است.

از این ۳۷ زن قربانی، ۲۴ نفر خشونت خانگی علیه خود را به پلیس گزارش داده و ۱۹ نفر معادل ۱۶ درصد قربانیان، پرونده شکایت نیز در این زمینه تشکیل داده بودند.

این گزارش همچنین نشان‌دهنده ثبت ۱۴۵ مورد مرگ خشونت‌آمیز در میان زوجین در فرانسه است.

در عین حال، گزارش‌های غیر رسمی نشان می‌دهند که تا پایان ماه هشتم سال جاری میلادی ۷۷ مورد قتل زنان در فرانسه ثبت شد.

به‌طور متوسط هر ۲ روز و نیم، یک زن در فرانسه قربانی پدیده قتل زنان می‌شود.

از نظر آماری، قربانیان عمدتا شهروندان فرانسوی بین ۳۰ تا ۴۹ سال و خانه‌دار هستند.

پدیده قتل زنان در فرانسه پیامد‌های جانبی نیز دارد که مهم‌ترین آن‌ها قتل کودکان زنان قربانی است؛ در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۲ کودک در جریان پدیده قتل زنان در فرانسه جان خود را از دست دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
عجب ادم هایی هستن
خدا لعنت کند دولت فرانسه را که اینقدر به خانمها بد میکند. وزارت خارجه حتما باید در محکومیت این اعمال خشن بیانیه صادر کند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی