بازدید 4099

واکنش صحرائی به بازتاب سخنانش

وزیر آموزش و پرورش با انتشار ویدئویی به بیان سخنانی پیرامون بازتاب صحبت‌هایش درباره مدارس غیر دولتی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی پرداخت و گفت: نسبت ناروای تبعیض به این دولت با این عملکرد، هیچ خریداری نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۹۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰ 03 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، رضامراد صحرایی با انتشار ویدئویی در کانال مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در شبکه شاد، در واکنش به بازتاب سخنانش در یکی از برنامه‌های تلویزیونی درباره مدارس غیر دولتی، اظهار کرد: موضوع عدالت دال مرکزی همه فعالیت‌های دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما برای عدالت به وقع پیوسته است، تصریح کرد: عمل عادلانه و فعالیت واقعی برای تحقق عدالت یک چیز است و شعار دادن عدالت آموزشی چیز دیگری است. عدالت آموزشی از ارکان برنامه‌ریزی نظام تعلیم و تربیت است و سیاسی کردن این مفهوم هم ظلم به عدالت و هم ظلم به ملت است.

صحرایی توضیح داد: ما در این دولت شعار عدالت سر ندادیم، عمل عادلانه انجام دادیم. در این دولت ده‌ها فعالیت وجود دارد و اجرا شده که همه آنها حول این محور اساسی است.

وی در ادامه به بیان برخی فعالیت‌های انجام شده در آموزش و پرورش دولت سیزدهم پرداخت و یادآور شد: برنامه‌ریزی برای جمع آوری بیش از هزار مدرسه کانکسی یکی از این اقدامات است.  امسال فقط در استان سیستان و بلوچستان بیش از۱۰۰مدرسه کانکسی بالای ۷ نفر را جمع‌آوری کردیم و مدرسه خوب و مناسب در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت. طرح شهید محمودوند برای شناسایی بازماندگان از تحصیل از دیگر اقدامات ماست که تا این لحظه حدود ۱۸۰ هزار نفر را شناسایی و به مدرسه بازگردانده‌ایم.

وی در خصوص اجرای طرح شهید عجمیان نیز عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار کلاس درس در مناطق محروم برای اول مهر شاداب سازی می‌شوند، این مدارس عادی و دولتی و در مناطق محروم قرار دارند. در طرح شهید سلیمانی بیش از ۲۰۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای را هدف گذاری کردیم که بیش از ۱۵۰۰ فضا تاسیس شده و در اختیار بچه‌ها قرار گرفته است. همچنین در طرح شهید همت توانایی ۱۰۰ هزار معلم ابتدایی را ارتقاء دادیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی در وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: همچنین در طرح‌های جهادی ما بیش از ۲۵ هزار معلم و  بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی دانش آموزی به فعالیت پرداختند.

صحرایی در خصوص اهتمام وزارت آموزش و پرورش به مدارس دولتی تصریح کرد: ما تقویت مدارس دولتی را بخشنامه و تعیین کردیم؛ تمام معلمانی که در مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی، هیات امنایی و... تدریس می‌کنند باید ۱۲ ساعت از ساعات کاری خود را در مدارس عادی دولتی تدریس کنند. سعی کردیم مجوزی به مدرسه غیر دولتی ندهیم و یا در مناطقی که تراکم زیاد است و نیاز به مدرسه داریم مجوز بدهیم. همچنین با موسساتی که از اصول و قانون عدول کرده بودند برخورد کردیم و در این راستا بیش از هزار مدرسه که در چارچوب فعالیت نکردند، تعلیق شدند و یا مدیر آنها عوض شد.

وی تاکید کرد: در مورد نظارت بر مدارس غیردولتی و حمایت ویژه از مدارس دولتی به ویژه مدارس عادی دولتی تعارفی با هیچ کس نداریم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: از مدیران خود خواستیم فرزندانشان را در مدارس دولتی ثبت نام کنند و اگر فرزندشان در مدرسه غیردولتی درس می‌خواند، تقاضا کردیم در سال جدید فرزند خود را به مدرسه دولتی آورند. اگر مدیری سهمی در مدرسه غیر دولتی داشت، یا خودش مدرسه غیر دولتی داشت یا سهامدار بود، او را به کارگیری نکردیم. بخشنامه تعارض منافع را صادر کردیم و این اقدامات نشان می‌دهد این دولت در اجرای عدالت آموزشی جدی است.

صحرایی با اشاره به اجرای مصوبه ضریب تاثیر ۴۰ درصد قطعی امتحانات نهایی در کنکور طی دولت سیزدهم، عنوان کرد: این مصوبه به نفع بچه‌های مدارس عادی دولتی تصویب شد. خرسندیم امروز زمینه ورود آسان تر بچه‌های مناطق محروم به دانشگاه‌های خوب کشور را فراهم کردیم و خیلی زود خواهیم دید چقدر این مصوبه در راهیابی بچه‌های مناطق محروم به دانشگاه‌ها تاثیرگذار بوده است. در اجرای این مصوبه موانع بسیاری از جانب مافیای کنکور داشتیم اما چون عدالت را اصل می‌دانستیم بر اجرای آن متمرکز شدیم.

وی همچنین به رایگان شدن تحصیل دانش آموزان تیزهوش راه یافته به مدارس سمپاد که در چهار دهک اول درآمدی قرار دارند اشاره و این امر را در راستای عدالت آموزشی عنوان کرد و ادامه داد: این دولت توجه ویژه به مدارس عشایری و روستا مرکزی کرده است. بعد از مدت‌ها سرانه‌های خوبی به آنها داد. در مواردی دو برابر و حتی بیشتر سرانه داده است. هر وسیله کمک آموزشی، تجهیزات ورزشی و کمک ورزشی که به دستمان رسید برای بچه‌های محروم فرستادیم. اولویت ما آنها بودند. بیش از ۳ میلیون جلد کتاب به مناطق محروم فرستاده شد و بیش از ۲۰ هزار کتابخانه کلاسی در مناطق محروم ایجاد شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این دولت درعمل به دنبال تحقق عدالت آموزشی است، خاطر نشان کرد: در برنامه هفتم توسعه دغدغه ما آوردن احکام به نفع بچه‌های مناطق محروم بود. بعد از ۱۷ سال دوره کاردانی را برای مناطق مرزی، روستایی و عشایری احیاء کردیم و طرح ویژه‌ عدالت آموزشی برای استان‌هایی که نیاز به مراقبت ویژه داشتند قرار دادیم. زیر نظر معاون اول طرح ویژه‌ای برای سیستان و بلوچستان در حال اجراست.

صحرایی در پایان سخنان خود تاکید کرد: بنابراین نسبت ناروای تبعیض به این دولت با این عملکرد، هیچ خریداری نخواهد داشت. رفع تبعیض آموزشی و دستیابی به عدالت آرمانی است که ما شبانه روز در پی آن خواهیم کوشید و اطمینان داریم نتایج آن به نفع کل کشور خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۵
مثلاً وزیر آموزش و پرورش است!
فقط 8% قبول شدگان کنکور امسال از دانش آموزان مدارس دولتی بودند.
آن وقت به جای پاسخگویی به این افتضاح و شهریه های چند ده میلیون مدارس پولی پاسخ می دهد که برای خرید اتوموبیل خارجی باید پول بیشتری پرداخت. یا به عبارت عامیانه، هر چقدر پول بدی، همانقدر آش می خوری!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
خانم المیرا شریفی مقدم وزیر آموزش و پرورش میبود عالی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
عدالت آموزشی زمانی برقرار می شود که امکانات مدرسه یک روستا با بهترین مدرسه تهران یکی شود.
خجالت بکش
خستع نباشی وزیر - مثل باقی فقط حرفی می زنی که خودت و دوستانت خریدارش هستن
وزیر بی کفایت میبایست هرچه سریعتر استیضا گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
این حضرات به این بعنوان وزیر یا نماینده مجلس انتخاب میکنند که راحتر بتونن افراد خودی غیر متخصص را از مجرا استخدام کنند...
وقتی یک نفر را خارج از جامعه فرهنگیان وزیر می کنند، جز این هم انتظار نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
چه فرقی می کنه؟ مگر نوری وزیر قبلی آموزش و پرورشی نبود؟ متاسفانه کم اطلاع ترین افراد در راس مجموعه ها قرار گرفتند
رو که نیست سنگ پای قزوینه
ملت چقدر بدبخت شدند که وزیر آموزش و پرورش نظرش اینه...............................................چقدر
بالاخره دم خروس یا قسم حضرت عباس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی مثلا با مدارسی مثل مدرسه آقای حداد عادل، سلام، نیکان، انرژی اتمی و.... چگونه عمل می کنید؟ اگر بخواهید سهمیه قبولی مناطق محروم را مثلاًبا تاثیر معدل بالا ببرید، آنگاه با توان و بنیه علمی چه می کنید؟....
رضامراد خودت بهتر می دانی امثال شماها چطوری وزیر شدی، تفکرت هم کاملا مشخصه. گاهی اوقات آدم حرف نزنه، خیلی بهتره. ... اصلا نفس اینکه دولت (حالا هر دوره ای) خودش را از آمورزش و پرورش کنار بکشد و به مردم بگوید هر طوری که می خواهید مدرسه! درست کنید اشتباه است. حالا اون گردن کلفت های پولدار که مدرسه غیر انتفاعی با امکانات درست کردند به کنار، در شهرستان ها هر کسی که حتی سابقه آموزش و پرورشی هم ندارد فقط با دید کاسبکاری، یک ساختمان مسکونی اجاره کرده، این شده مدرسه غیر انتفاعی (اسم با مسمایی هم داره). با یک تعداد معلم با حقوق های های در حد 2 یا 3 میلیون در ماه!!!!!!!!!!!!!! پس دولت در این کشور چکاره است؟!
ازاجرای عدالتی که دم میزنی چندتا مصداق بیار هرچه ملت می بینن ظلمه نه عدالت
آقای وزیر از صدور احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته وشاغل چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟
این با این صحبتش نباید یک دقیه هم وزیر باشد با نام دولت. ایشان مغایرت دارد
چه رویی دارن اینا
آقا برادر مهم آن چیزی است که فی البداهه از مغز به کلام روانه می شود.
لطفا چند تا سوال زرو جواب بده کافیه...
صاحب امتیاز مدارس غیر انتفاعی دره 1 تهران کیان؟
هزینه دریافتی اونها چقدره؟
کیا میتونن برن اون مدارس؟
به معلماشون چقدر حقوق میدن؟
سری به قبولی های کنکور بزن ببین چه بره.....
اگه مردی اول سال تحصیلی چندتا از این مدارس غیر اتفاعی نامدار تهران رو انتخاب کن سرزده ( بدون اطلاع قبلی) برو اونجا با معلما و شاگردا به صورت تک نفره صحبت کن ببین چی میگن. از حرف درمانی کسی خوب نمیشه داروی عطاری شما علاج کار ما نیست.....
خجالت أوره حرفهای این وزیرک / در ضمن تابی جان یه نظر در مورد حرفهای این وزیر زدم قبلا که نشر ندادید
به عمل کاربرآید...
به عدالتی که شما برقرار کردید بعنوان یک معلم پیشکسوت نمره ی صفر میدهم.
رضا مراد تو اون مصاحبه حرف دلت رو زدی!!! با این صافکاری نمیشه اونو درست کرد.ساکت شو ....فقط همین!!!
وزیر جهادی
شهریاش چی بودند تو که دیگه صحرایی هستی .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار