بازدید 3276

خسارت‌های سیل شبانه در شهرستان اهر

بارش شدید باران همراه با تگرگ باعث وقوع سیلاب در شهرستان اهر شد و به برخی خانه‌ها و خودروها در شهر اهر و روستاهای شهرستان اهر خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۱۱۹۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳ 30 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، در شصت و نهمین روز تابستان بارش شدید باران باعث آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب شدید در شهرستان اهر شد.

رئیس هلال احمر اهر از آبگرفتگی اماکن مسکونی، دامی و زیرساخت‌های ارتباطی در برخی روستاهای این شهرستان خبر داد و افزود: متأسفانه بر اثر بارش شدید تگرگ و باران و روانه شدن سیلاب همراه با طوفان در روستای کسانق باعث خسارات بسیار به محصولات باغی، آبگرفتگی اکثر اماکن دامی و مسکونی اهالی شده است.

عباس جهانگیری افزود: هم اکنون به علت تخریب راه ارتباطی تردد به این روستا و روستاهای همجوار به کندی صورت می‌گیرد.

سیلاب و تگرگ به روستاهای خیارلو، پیه جیک ساری سولی در مسیر جاده مشکین‌شهر و روستاهای کسانق، رواسجان، قلندر خسارت جدی وارد کرده است.

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان شرقی نیز از بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در مناطق شهری و روستایی اهر خبر داد و گفت: امدادگران به ۳۰ خانوار حادثه‌دیده امدادرسانی کردند و سرنشینان یک خودروی گرفتار در سیل را نیز نجات دادند.

حمید منجم اظهار کرد: تیم‌های امدادی هلال احمر شهرستان اهر از اولین ساعات وقوع این حادثه به مناطق سیل‌زده اعزام شدند.

وی گفت: هم اکنون این جمعیت چهار تیم امدادی به مناطق مختلف روستایی اهر اعزام کرده است که براساس نیاز مناطق سیل‌زده، تیم‌های امدادی استان هم به گروه‌های امدادرسانی در منطقه اضافه می‌شوند.

منجم افزود: هم اکنون تیم‌های امدادی اعزامی در برخی روستاها از جمله آذغان، قلندر، کاسانا و ساری لار در حال امدادرسانی هستند و در مسیر جاده کلیبر به اهر نیز با تلاش امدادگران یک خودرو با سرنشینان آن، از سیلاب نجات داده شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان شرقی گفت: امدادگران به ۳۰ خانوار حادثه‌دیده امدادرسانی کردند و سرنشینان یک خودروی گرفتار در سیل را نیز نجات دادند.

گفتنی است با بارش شدید باران و تگرگ و تشکیل سیلاب در اکثر مناطق شهرستان و بسته شدن برخی قسمت از راه‌های اصلی شهرستان با اعزام اکیپ‌های راهداری و پاکسازی جاده‌های ارتباطی هم اکنون راه‌های ارتباطی شهرستان باز بوده و تردد در این راه‌ها بطور کامل صورت می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست