بازدید 3397

حمله موشکی ارتش روسیه به فرودگاه کی‌یف

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور فرودگاهی در منطقه کی‌یف را با تسلیحات نقطه‌زن هدف قرار داد.
کد خبر: ۱۱۸۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸ 27 August 2023

به گزارش تابناک، مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نیروی هوایی روسیه در حمله‌ای موفق با تسلیحات نقطه‌زن و دوربرد، فرودگاه منطقه کی‌یف را هدف قرار داد.

ارتش روسیه در ماه‌های اخیر راهبرد و تاکتیک خود را در میدان جنگ تغییر داده و با حملات موشکی و پهپادی گسترده، زیرساخت‌های اوکراین را بمباران می‌کند. حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر پارسال آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

پس از حملات موشکی روسیه به زیرساخت‌های اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، بارها از آمریکا و مقامات اروپایی درخواست کرد که سامانه‌های پدافندی پیشرفته از جمله پاتریوت در اختیار این کشور قرار دهند.

«مارک هرتلینگ»، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در گفت‌وگو با نشریه «نیوزویک» درباره زمان عملیاتی‌شدن سامانه پاتریوت در خاک اوکراین اعلام کرد نیروهای اوکراینی برای مقابله با حملات موشکی روسیه، نمی‌توانند به این زودی‌ها از سامانه ضدموشکی و پیشرفته پاتریوت استفاده کنند. مارک هرتلینگ دراین‌باره گفت: اوکراین ماه‌ها نیاز به آماده‌سازی برای استفاده از سامانه پیشرفته ضدموشکی پاتریوت دارد. این سامانه نمی‌تواند کل خاک اوکراین را در برابر حملات موشکی، محافظت کند. وی همچنین افزود: اگر کسی تصور می‌کند با پاتریوت می‌توان کل مرز ۸۰۵ کیلومتری بین اوکراین و روسیه را محافظت کند، هیچ چیزی از عملکرد و نحوه کار این سامانه ضدموشکی نمی‌داند.

وزارت دفاع روسیه دو هفته پیش هنگام حمله موشکی گسترده به شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین اعلام کرد که یگان موشکی ارتش این کشور در جریان این حملات یک سامانه پاتریوت آمریکایی مستقر در این شهر را منهدم کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی