بازدید 11671
فینال والیبال قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳

در ارومیه هم حریف ژاپن نشدیم/ شمشیر سامورایی بیخ گلوی عطایی

در خانه سه بر صفر به ژاپن باختیم. بخش تاسف‌بار فینال در ست سوم بود؛ جایی که هواداران ایرانی یکصدا حریف را تشویق کردند و شعار حیاکن، رهاکن علیه بهروز عطایی سر دادند! رفتار‌هایی که قبلا در فوتبال دیده بودیم و شاید داورزنی در آن بی‌تاثیر نبوده باشد.
کد خبر: ۱۱۸۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷ 26 August 2023

تیم ملی والیبال ایران در فینال خانگی مسابقات قهرمانی مردان آسیا، با حمایت تماشاگران خودی در سالن ارومیه هم حریف ژاپن نشد و مثل دو سال اخیر، نتیجه را مقابل این تیم واگذار کرد. 

به گزارش تابناک ورزشی، از ساعت ۱۸ امروز شنبه، چهارم شهریور فینال بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا بین دو قدرت اول قاره برگزار شد و مسابقه بسیار زودتر از آن چیزی که تصور می‌شد، به پایان رسید؛ با نتیجه قاطع سه بر صفر به سود سامورایی‌ها!

به این ترتیب، جام قهرمانی را ژاپن به توکیو برد و شاگردان بهروز عطایی، به مقام دومی بسنده کردند. ژاپن ماه گذشته در لیگ ملت های والیبال به نشان برنز رسید و بزرگان جهان را غافلگیر کرد.

در ارومیه هم حریف ژاپن نشدیم/ شمشیر سامورایی بیخ گلوی عطایی

باخت تیم‌ملی با بازی ضعیف بازیکنان ایران در این بازی با وجود حمایت تام و تمام تماشاگران و تشویق های کرکننده آنان تا اواسط ست سوم، باعث تعجب بسیاری از حاضران شد. برخی کارشناسان، نبود تاکتیک‌های متنوع در تیم‌ملی ایران و اتکا به تاکتیک‌ «های بال» و توپ‌های بلند به ویژه در منطقه ۴ مهمترین عامل در باخت تیم‌ملی ایران بود.

با این باخت، ژاپن انتقام شکست دو سال پیش در این کشور در بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا را گرفت.

گفتنی است، تیم ملی جوانان ژاپن نیز یازده سال پیش در ارومیه با شکست ایران، قهرمان جوانان آسیا شده بود. از آن تیم ژاپن برخی بازیکنان از جمله سکیتا، پاسور آن تیم در تیم امروز حضور داشت.

بخش تاسف‌بار بازی فینال در ست سوم رقم خورد؛ جایی که هواداران ایرانی یکصدا ژاپن را تشویق کردند و شعار حیاکن، رهاکن علیه بهروز عطایی سر دادند. 

به نظر می‌رسد، رئیس فدراسیون والیبال حالا بهانه لازم برای تغییرات در راس کادرفنی تیم ملی را پیدا کرده باشد و با این باخت، حکم عزل بهروز عطایی را امضا کند.

سرمربی تیم ایران برای شروع این بازی حساس و انتقامی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، طاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و محمد حضرت‌پور (لیبرو) را به زمین فرستاد.

تیم ایران در ست نخست با وجودی که سه دفاع روی تور منجر به امتیاز انجام داد و از حمایت پروشور تماشاگران برخورداد بود، اما حریف حملات موثر بازیکنان ژاپن نشد و هشت امتیاز هم از اشتباهات خود به تیم شماره یک آسیا تقدیم کرد. ژاپن در این ست ۲۵ بر ۲۰ برنده شد.

 در ست دوم عطایی ترجیح داد، صابر کاظمی را که در اواخر ست نخست به زمین آورده بود در ترکیب نگه دارد تا شاید قدرت خط حمله تیم بیشتر شود، اما این تاکتیک، نتیجه عکس داد. بازی پر اشتباه توپ‌گیر‌های ایران، بی نظمی در خط پاسور و سرویس‌های خوب بازیکنان ژاپن، برتری ۲۵ بر ۱۸ ژاپن را به دنبال داشت.

بازیکنان ژاپن در ست سوم با خیال آسوده‌تر و بازیکنان ایران با استرس و اشتباهات بیشتر بازی کردند. برآیند تاکتیک‌های بهروز عطایی، اجرای ضعیف بازیکنان ایران و حمایت تماشاگران ارومیه‌ای در ادامه نتوانست جلوی شکست تیم ایران را بگیرد و نتیجه‌ای خیلی بدتر از چیزی که کسی تصورش را نمی‌کرد، رقم خورد. ست سوم با حساب ۲۵ بر ۱۸ به سود ژاپن به پایان رسید تا تعداد قهرمانی‌های ژاپن در آسیا دو رقمی شود.

تیم ایران، پیش از این در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ نیز با شکست مقابل ژاپن به عنوان نایب قهرمانی آسیا رسیده بود.

 

خطر پریدن سهمیه المپیک برای والیبال ایران 

والیبال ایران با شکست مقابل ژاپن در فینال آسیا، خطر جدی از دست دادن المپیک را بعد از دو دوره حضور متوالی احساس می‌کند.

با شکست امروز، ژاپن خودش را تقریبا به یک قدمی المپیک ۲۰۲۴ پاریس رساند، چون حتی اگر نتواند از طریق مسابقات انتخابی راهی این رویداد شود، از طریق رنکینگ به احتمال فراوان بلیت پاریس را رزرو می‌کند.  

تاکنون فرانسه به عنوان میزبان نخستین سهمیه برای حضور در مسابقات المپیک را به دست آورده و ۱۱ تیم دیگر از طریق فرآیند دو مرحله‌ای مشخص خواهند؛ بنابراین، شش سهمیه المپیک پاریس در مسابقات انتخابی المپیک تعیین خواهند شد که این رقابت‌ها مهرماه ۱۴۰۲ برای مردان برگزار خواهد شد.

در مسابقات والیبال انتخابی المپیک پاریس، ۲۴ تیم برتر بر اساس آخرین رده‌بندی جهانی سال ۲۰۲۲ میلادی در سه گروه هشت تیمی دوره‌ای به مصاف یکدیگر می‌روند و دو تیم برتر هر گروه سهمیه المپیک را کسب می‌کنند.

برزیل، ایتالیا، کوبا، اوکراین، آلمان، جمهوری چک و قطر رقبای ایران در انتخابی المپیک هستند؛ مسابقاتی که از ۸ تا ۱۶ مهرماه به میزبانی برزیل برگزار می‌شود و دو تیم برتر این گروه به المپیک راه پیدا می‌کنند. با توجه به حضور تیم‌های برزیل و ایتالیا به نظر می‌رسد، ایران کار دشواری برای کسب جواز حضور در المپیک خواهد داشت.  

در پایان این مسابقات، رنکینگ تیم‌ها مشخص می‌شود. شش تیمی که از طریق مسابقات انتخابی المپیک سهمیه را کسب کرده‌اند، کنار می‌روند. فرانسه هم به دلیل میزبانی سهمیه را دارد. پنج سهمیه باقی مانده را از بین تیم‌های برتر باقی‌مانده در رنکینگ انتخاب می‌کنند. البته با توجه به اینکه باید تمام قاره‌ها در المپیک سهمیه داشته باشند و قطعا نماینده قاره آفریقا در بین تیم‌های برتر رنکینگ نیست، یک سهمیه از پنج سهمیه به بهترین تیم رنکینگ قاره آفریقا تعلق می‌گیرد و چهار سهمیه باقیمانده به تیم‌های برتر رنکینگ می‌رسد.  

 

در ارومیه هم حریف ژاپن نشدیم/ شمشیر سامورایی بیخ گلوی عطایی

افزایش فاصله ایران با ژاپن

والیبال ایران با پذیرش این شکست، سومین مقام نایب قهرمانی خود در آسیا را به دست آوردند تا در مجموع هشت مدال شامل چهار مدال طلا (۲۰۱۱، ۲۰۱۳، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱)، سه عنوان نایب قهرمانی (۲۰۰۹، ۲۰۱۵ و ۲۰۲۳) و یک مدال برنز (۲۰۰۳) در گنجینه افتخارات خود ثبت کنند.

مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از سال ۱۹۷۵ آغاز و بیست‌ودومین دوره آن در ارومیه برگزار شد. در بیست‌ویک دوره گذشته این رقابت‌ها، شش کشور روی سکو رفته‌اند که تیم ملی والیبال ژاپن با ۹ مقام قهرمانی، چهار نایب قهرمانی و چهار مدال برنز پرافتخارترین تیم این رقابت‌هاست. سامورایی‌ها در ارومیه دهمین قهرمانی خود را جشن گرفتند تا تعداد جام‌های والیبال آسیای این کشور دو رقمی شود.

در ارومیه هم حریف ژاپن نشدیم/ شمشیر سامورایی بیخ گلوی عطایی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴۶
اخراج داورزنی از صحنه ورزش واجب است. امثال این یارو ومهدی تاج وعلی دبیر و....باید ازصحنه مدیریت ورزشی کاملا حذف شوند.سابقه سیاهشون در زمینه مدیریت ضعیف با چاشنی چاپلوسی و نان بروزی موید این مطلب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
با آرزوی شکست های سنگین تر در بازی های بعدی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
به نظر من داورزنی یک زمانی برای والیبال ایران یک نعمت بود اما حالا یک چالش شده. باید از مسئولان ارشد کشور پرسید در هر جایی چه اشکالی داره که چرخش در مدیران بوجود بیاد و اشخاص جدید با توان مدیریت بالا و ایده های نو بیان
شکست ما از ژاپن هم حتما کار دشمن بوده است !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
كاش باخت مان محدود به همين واليبال و بسكتبال و فوتبال بود!
این دوستمون اینکاره نیست منتها ما فعلا کلید کردیم به خودکفایی و گزینه داخلی تو همه چی.ا ابایی هم از هم از عقب گرد و هدر دادن منابع نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
از هر نظر داریم روز به روز به جنبش اصیل منطقه افغانستان شبیه میشیم
ما ایرانی ها جنبه تشویق زیاد را نداریم جنبه اعتراض را هم نداریم نه تنها در فوتبال بلکه در امور سیاسی و در ارتباطات خارجی هم همینطور هستیم

در هنگام تشویق دچار غرور می شویم و استانداردها و تکنیک ها را فراموش و کار را به دست احساسات می سپاریم تا جلو برود

در هنگام اعتراض هم دست و پای خودمان را گم کرده و از مدار منطق و تعادل خارج می شویم
با سروصدا و بوق و شیپور و آشغال پرت کردن و 6000 تماشاچی تیم ملی این شد. اگر تو ژاپن بودند چه جوری می باختند. تماشلگران ژاپنی در لیگ ملتها زمان سرویس زدن تیم رقیب سکوت می کردند. جا داره ما هم از اینها یاد بگیریم نه کشورهای آمریکای لاتین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
دقیقاهمینطوره متاسفانه هیچ گونه اخلاق ورزشی نه
بازیکنانمون ونه تماشاگرانمون ندارند
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
حرفتان صحیح نیست
در تصاویر حجاب تماشگران خانم کامل بود بیخودی جو سازی نکنید
باز هم به ارتفاع زیاد تور باختیم ولاغیر
باید کار زشت عده ای که ژاپن رو تشویق میکردن بررسی شود حتما مسأله نفوز اتفاق افتاده بوی تجزیه میداد بازی و تمرکز بازیکنان رو بهم زده بود دقیقا مثل فوتبال با انگلیس. ژاپن سوگلی آمریکا و دشمن ماست اصلا نباید تشویق میشد. شدیداً کار شده بود که ژاپن تشویق بشه. دشمن نشسته نگاه کنه باید ما هم نفوز کنیم تو آمریکا ب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
اين مطلب چيزي را عوض نمي كنه. جمهوري اسلامي به ژاپن باخت. تمام. زياد فكر نكن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
داداش گلم دشمن چیه تا آخرست تمام سالن با بوق و سوت و جیغ وداد و شیپوربازیکنان ایران را تشویق کردند آخر ست که از برد ایران ناامید شدند روی اعتراض ژاپن رو تشویق کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
دیشب خوب نخوابیدی عزیزم. مواظب خودت باش
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
آقای دانشمند متوهم اگر هم میخوای نفوز کنی اول درستشو یاد بگیر که نفوذ درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
معمولا فقط وطن فروشا بلیط گیرشون میاد پس بهتره سهم تماشاگران داخلی 0.1 درصد باشه و بقیه رو بدیم به خارجیها که با فرهنگن
حتی افغانیا شرف دارن
مطمئنا داورزني و عطايي به عنوان دو نفر خائن اسمشان در تاريخ ورزش كشور ثبت خواهد شد
متاسفانه يه گروه لومپن و خودشيفته در ورزش واليبال و فوتبال اين كشور هستند كه توهم خودبرتربيني دارند و فكر مي كنند با سرسوزن تجربه اي كه دارن مي تونن در عرصه بين المللي با كشورهاي ديگر رقابت ككند
احساسات و غرور ملي مردم ايران براي اين آدم ها هيچ ارزشي ندارد و صرفا دنبال منافع و اميال شخصي خودشان هستند
بايد منتظر همين نتايج افتضاح براي فوتبال باشيم
فساد در همه جاي اين كشور ريشه دوانده است
ما چقدر بدبختيم كه نمي تونيم باند فساد داورزني و عطايي رو نابود كنيم
دوره دوره كوتوله هاست
عطايي هم فقد قدش بلنده
من موندم اين عطايي و داورزني چه جوري تو روي مردم مي خوان نگاه كنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
چشم ها شون را مي بندند
بابا داريد حيثيت و اعتبار ورزش يك مملكت رو به باد ميديد
آقاي داورزني به خاطر عدم بركناري عطايي هيچ وقت نمي بخشيمت
آقاي عطايي و آقاي داورزني شما امروز غرور ملي ما رو جريحه دار كرديد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
اي اغا. كدام غرور
مگر قرار است گه همیشه میزبان برنده شود؟ ما بازنده شدیم، چون ژاپنی بسیار حرفه ای تر و بهتر بازی کردند
چه اهميتي داره، كاش مملكت سالم و خوبي داشتيم اصلا واليبال اخر بوديم.
مربی های فرانسوی والیبال بر والیبال جهان حکومت می کنند استفان آنتیگا و فیلیپ بلان و تیلیه و لوک مارکت و اسلیمانه بلمادی مربی فرانسه که در فینال نوجوانان جهان وکیلی و ایران را ناکام گذاشت باید والیبال ایران برای پیشرفت مثل ژاپن از فرانسه مربی بیاورد
زنده باد ژاپن...باخت تیم دیگر اهمیتی ندارد برای مردم زجر کشیده ایران...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
درود
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
شما حتما یک دکتر برو
سخنگوی مردم هم نشو .
کاملیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
افراد وطن فروش دیروز ژاپن را تشویق می کردن..متاسفانه در ایران مردم وطن پرست نیستن ..همیشه غریبه پرستند
نایب قهرمان آسیا اینقدر هم بد نیست. دوسنانی که ورزش پیش از انقلاب را به یاد دارند، در والیبال بسکتبال بسیار پایین تر از. حالا بودیم و خواب نایب قهرمانی آسیا یا حضور در قهرمانی جهان یا المپیک را نمی دیدیم
چند. کشتی گیر وزن پایین داشتیم و نصیری دروزنه برداری. و بس
شاکر باشیم
نه بازی کن درستی داریم و نه مربی!
باسلام و عرض ادب باخت به ژاپن که سالهای متمادی قهرمان بلامنازع آسیا بوده است طبیعی است لاکن تیم والیبال ایران در سالهای گذشته کاملا حرفه ای عمل می کرد علت آن وجود تفکر حرفه ای مربی بوده است بنظرم سرمربی و مربی بدنساز باید یک مربی کاملا حرفه ای خارجی و جناب عطائی کمک او باشد. همچنین وجود یک روانشناس حرفه ای نیز ضروری است یاحق
استفاده از عطایی دقیقا مثل ساخت واکسن کرونای داخلیه...
تمام نقاط ضعفی که در لیگ جهانی وجود داشت باز هم همراه تیم بود :
- بازیکنان اکثر سرویسها چه پرشی و چه ساده را خراب میکردند .
- توپ گیری در حر صفر بود
- دفاع روی تور تقریبا صفر بود
- پاسور هماهنگی لازم را نداشت .
- آقایان امین اسماعیل نژاد و صابر کاظمی فقط چشم بسته به توپ ضربه میزدند که یا دفاع میشد یا اوت .
بنده همه اینها رو از چشم کادر فنی و سرمربی میبینم . نمیدونم اینها در اردوهای آماده سازی چه میکنند ؟ حتی نمیتونند رو زدن سرویس تمرین کنند.
- سرمربی به کای تغییر تاکتیک و پرکردن نقاط ضعف در تایم اوتها فقط به گفتن خوبه و آرام باشید اکتفا میکرد . فقط کافیه شما بازیهای تیمهای بالاتر از ایران و رفتار سرمربی رو ببینید تا متوجه شوید که سرمربی ایران با اونها چه فرقهایی داره.
خلاصه مدیریت در تیم ملی مثل مدیریت فدراسیونمون بود . فقط کافی بود که مراسم اختتامیه و توزیع مدالها رو میدید تا متوجه شویو مدیریت در ورزش ما چطوریه .
ارومیه، قلب کوردستان بزرگ
بژی کورد
بژی کوردستان بزرگ
بهتره تمام تماشاگرانی که ژاپن را تشویق کردن با استفاده از هوش مصنوعی شناسایی بشن و براشون پرونده تشکیل بشه و به دادگاه معرفی و مجازات بشن تا دیگه بنفع کشور متخاصم شعار ندن
شکر خدا که به واسطه انقلاب اسلامی چنان اعتماد بنفسی پیدا کردیم که در همه عرصه های ورزشی و غیره بالاترین جایگاه را حق خودمان و شان ایران میدانیم و یادمان رفته که در رژیم گذشته در همین والیبال در آسیا بین 8 تیم چهارم میشدیم .
هر چه سریعتر باید یک مربی خارجی بیاریم.آقای عطایی مربی تیم باشگاهی هم هست و به همین دلیل تمرکز لازم روی تیم ملی نداره
قبل از شروع بازيها ، بازي تداركاتي با ژاپن برگزار كردند و ايران نتيجه را برد، همان اشتباهي كه سالهاي قبل در ژاپن انجام دادند دوباره تكرار شد. ژاپن از آناليز بازي تداركاتي به نتيجه دلخواه رسيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
سلام
چرا ما از آنالیز بازی تدارکاتی به نتیجه دلخواه نرسیدیم؟
قبل بازی من این نتیجه را پیش بینی میکردم فاصله ژاپن با تیم های اسیایی بواسطه سرمایه گزاری مادی و علمی زیاد شده در مسابقات جهانی که ما به همه باختیم ژاپنی ها جزء 4 تیم اول شدند و دیگر در سطح اسیا نیستند بعدشان با فاصله زیاد ما هستیم و بعد ما با فاصله زیاد بقیه کشورهای اسیایی جدا که دنیا جای بدی شده است و پول حرف اول و اخر را می زند.
فقط یک سوال از خودتون بپرسید تا اینقدر دنبال دلیل عدم موفقیت تیم والیبال نگردید. ما چه چیزمون شبیه ژاپنی هاست ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم