بازدید 12155
در یکسالی مجوز واردات خودروی صفر کیلومتر به کشور

یک ماه گذشت؛ آیا هیات وزیران آیین نامه واردات خودروی کارکرده را تصویب کرد؟!

به گفته یک نماینده مجلس، در آیین نامه پیشنهادی صمت، سقف دلاری و سقف حجم موتور در نظر گرفته نشده، که تصمیم خوب و مناسبی است. هرچند ضرورت دارد تا تعرفه‌های واردات خودرو نیز پلکانی و منصفانه در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۱۱۸۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸ 25 August 2023

آیا دولت با آیین نامه پیشنهادی وزارت صمت برای واردات خودروی کارکرده موافق کرد؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ یک سال قبل در چنین روزهایی دولت سیزدهم با گذشت چندین هفته چکش کاری بر آیین نامه واردات خودرو به کشور، سرانجام آیین نامه پیشنهادی وزارت صمت را متر و معیار مورد نظر هیات دولت، ابلاغ کرد؛ آیین نامه ای که بسیاری را خوشحال کرد، چون پس از سال ها چشم انتظاری، حالا نوبت واردات خودروی روز و صفر کیلومتر دنیا به بازار داخلی شده بود.

اما این خوشحالی عمر چندانی نداشت و در سایه ناهماهنگی سازمان‌های مختلف از گمرک تا استاندارد و وعده وعید‌هایی بی فایده مسئولان وقت در وزارت صمت مبنی بر ورود ۲۰۰ هزار خودروی نو تا پایان بهار امسال، عملا تعداد بسیار کمی راهی گمرکات و در نهایت تعداد انگشت شماری هم به داخل سرزمین اصلی رسید؛ بنابراین با آغاز سال جدید، دولت و مجلس به فکر واردات خودروی کارکرده افتادند؛ راهکاری که از مدت ها قبل از سوی مردم و فعالان اقتصادی مطالبه شده بود تا کفه عرضه و تقاضا در بازار خودرو را متعادل کند. 

سرانجام نمایندگان مجلس در ۲۸ خردادماه امسال، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو را تصویب کردند؛ طبق این مصوبه، متونی به عنوان مواد (۱۱) تا (۱۳) به قانون ساماندهی صنعت خودرو – مصوب سال ۱۴۰۰ و اصلاحات بعدی آن الحاق شد؛ به گونه ای که؛

 

ماده -۱۱ به منظور تنظیم بازار خودرو واردات خودروهای کارکرده مجاز است.

تبصره ۱- برای واردات این خودروها انتقال فناوری موضوع بند (۲) و نیز اجرای بند (۳) ماده (٤) این قانون لازم‌الرعایه نیست.

تبصره ۲- آیین‌نامه اجرایی این ماده مشتمل بر مواردی از جمله نحوه تأمین ارز مورد نیاز و حمایت از تولید داخل ضوابط فنی این خودروها، (عمر کمتر از پنج سال در زمان ورود به گمرک) و نحوه احراز آن‌ها و شرایط واردات توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به پیشنهاد وزارت، صنعت معدن و تجارت با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد ایران ظرف یک ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد. وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است گزارش عملکرد این ماده را هر شش ماه به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

ماده ۱۲ تبصره (٦) ماده واحده قانون چگونگی محاسبه و وصول حقوق گمرکی، سود بازرگانی و مالیات انواع خودرو و ماشین‌آلات راهسازی وارداتی و ساخت داخل و قطعات آن‌ها مصوب دوم دی ماه ۱۳۷۱ به شرح زیر اصلاح و تبصره (۸) ماده واحده مذکور حذف می‌شود:

تبصره ٦- ارزش ماشین‌آلات راهسازی و خودروهایی که ورود آن‌ها به کشور مجاز است (اعم از نو یا کارکرده) هر سال پس از بررسی مستندات قابل دسترس، از جمله قیمت شرکت‌های تولیدکننده یا قیمت نمایندگی‌های اصلی در کشورهای ثالث یا قیمت بازار (در خصوص ماشین‌آلات و خودروهای کارکرده) توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی گمرک جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شود و مبنای محاسبه حقوق ورودی از جمله حقوق و عوارض گمرکی و سود بازرگانی قرار می‌گیرد.

ماده ۱۳- استفاده از استانداردهای ملی کشور یا استانداردهای کشور مبدأ تولیدکننده برای خودروهای وارداتی موضوع این قانون با تأیید سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان حفاظت محیط زیست امکان پذیر است.

لايحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو تایید شد

۲۴ تیرماه طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب توییتری خود نوشت: «لايحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو" درباره واردات خودروهای کارکرده در جلسه شورای نگهبان، بررسی و مغاير با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

قالیباف قانون واردات خودروهای کارکرده را ابلاغ کرد

۲۸ تیرماه نیز، رییس مجلس شورای اسلامی قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو مربوط به واردات خودرو‌های کارکرده را برای اجرا ابلاغ کرد.

مجوز واردات خودروهای کارکرده برای اجرا از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد

سرانجام دوم مردادماه، سید ابراهیم رئیسی "قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو" را که در جهت اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ـ که در جلسه علنی ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۴ تیر ۱۴۰۲ به تایید شورای نگهبان و طی نامه شماره ۸۸۴-۱۱/۳۳۵۵۳ تاریخ ۲۸ تیر ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی واصل شده است ـ بود، جهت اجرای واردات خودروهای کارکرده با عمر حداکثر پنج سال را به وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت کشور ابلاغ کرد.

پایان مهلت دولت برای ابلاغ آیین نامه مذکور

همان گونه که در تبصره ۲ ماده ۱۱ تصویب شده توسط مجلس اشاره شده است: آیین‌نامه اجرائی مشتمل بر مواردی از جمله نحوه تأمین ارز مورد نیاز و حمایت از تولید داخل ضوابط فنی این خودروها، (عمر کمتر از ۵ سال در زمان ورود به گمرک) و نحوه احراز آن‌ها و شرایط واردات توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به پیشنهاد وزارت، صنعت معدن و تجارت با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد ایران ظرف یک ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

حال با توجه به اینکه دوم مردادماه رئیس جمهور اجرای قانون مصوب مجلس را به وزارت صمت ابلاغ کرد و خبرهای غیررسمی نیز از ارسال آیین نامه مورد نظر وزارت صمت به هیات دولت حکایت داشتند، اما تا لحظه انتشار این گزارش، هنوز خبری مبنی بر تایید و نهایی شدن آیین نامه واردات خودروهای سواری کارکرده از سوی هیات دولت رسانه ای نشده است. هرچند در روزهای قبل، دولت با آیین نامه واردات کامیون و اتوبوس کارکرده موافقت کرده بود اما هنوز خبری از تعیین تکلیف واردات سواری های کارکرده نیست. باید منتظر ماند و دید که آیا هیات وزیران با آیین نامه پیشنهادی موافقت کرده یا با تغییراتی همراه خواهد شد؟!

آیین نامه که به گفته یکی از نمایندگان مجلس، دارایی ویژگی های بسیار خوبی برای به ثبات رساندن بازار خودروست. رشیدی کوچی نماینده مجلس اظهار داشته است: این آیین نامه که در وزارت صمت تنظیم شده، شامل هشت ماده بوده و برای آن زحمت زیادی کشیده است و امیدواریم عینا در هیات دولت به تصویب برسد.

جلال رشیدی کوچی در ادامه بیان داشته است: در یکی از مواد این آیین نامه تاکید شده که عمر خودرو‌های وارداتی، با در نظر  گرفتن گواهی از سازمان ملی استاندارد و شماره vin، در زمان ورود به گمرک کمتر از پنج سال باشد. وی همچنین پیرامون این ابهام که برخی انتقاد دارند خودرو‌های اسقاطی و فرسوده خارجی قرار است وارد کشورمان شود، گفت: سقف این خودرو‌ها با عمر پنج سال است؛ یعنی از یک روز کارکرد تا سقف پنج سال.

وی افزود: در ماده دیگری در خصوص دلیل واردات خودرو‌های کارکرده توضیح داده و تاکید شده است: گروهی متشکل از وزارت صمت و اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، بنا به ضرورت و بر اساس نیازسنجی بازار خودروی کشور، سالانه سقف تعدادی و ارزشی خودرو‌های کارکرده را مشخص می‌کند تا مشخص شود در هر سال چه تعداد خودرو با چه ارزش دلاری باید وارد کشور شود.

در ماده ۳ اشاره شده که منابع ارزی مورد نیاز این آیین نامه از محل ارز حاصل از صادرات خود و یا دیگران، ارز منشا خارجی، سرمایه گذاری خارجی و سایر منابع مورد تایید بانک مرکزی خواهد بود. این اتفاق بسیار خوب و مثبتی بود که در حوزه تامین ارز برای واردات خودرو‌های کارکرده تصمیم گرفته شده است.

به گفته این نماینده مجلس: در ماده ۴ اشاره شده است خودرو‌های وارداتی باید ضوابط فنی مورد نظر را شامل شود. الان تمام استاندار‌های موجود توسط سازمان ملی استاندارد در این ماده مورد تایید قرار گرفته است؛ برای نمونه، استاندارد یورو ۵ و یورو ۶ برای خودرو‌های سواری مد نظر قرار گرفته است. وی همچنین گفت: سازمان استاندارد و پلیس راهور بر کیفیت این خودرو‌ها نظارت خواهند داشت.

رشیدی کوچی در ادامه در خصوص اینکه چه کسانی اجازه واردات خواهند داشت نیز گفت: ماده ۵ وارد کنندگان را مشخص کرده و به دو دسته حقیقی و حقوقی تعیین شده است. واردکنندگان حقوقی این گونه تعریف شده است که شرکت‌های واردکننده خودرو که دارای تاییدیه خدمات پس از فروش محصولات نام‌های تجاری مورد تایید وزارت صمت می‌باشد به شرط ارائه ضمانت خدمات پس از فروش خودرو‌های وارداتی، می‌توانند ثبت سفارش کنند؛ یعنی شرکت‌های خودرویی که قرار است خودرو وارد کنند، باید حتما ضمانت خدمات پس فروش آن را نیز ارائه کنند.

وی افزود: نکته اساسی در خصوص واردکنندگان حقیقی یعنی مردم نیز این است که اشخص حقیقی می‌توانند نسبت به ورود یک دستگاه خودرو به ازای هر کد ملی توسط همان فرد و بدون نیاز به ثبت سفارش، از محل سپرده ارزی خود که به تایید بانک مرکزی رسیده باشد و با رعایت سایر قوانین و مقررات، اقدام نمایند؛ یعنی اشخاص حقیقی هم می‌توانند برای خودشان یک خودروی کارکرده وارد کنند.

وی تاکید کرد: در ماده ۷ اشاره شده که واردکنندگان خودرو به ازای هر خودروی کارکرده که به کشور وارد می‌شود، باید یک خودروی فرسوده اسقاط و از رده خارج شود. هم اکنون در کشورمان نزدیک به ۲۵۰ هزار خودروی فرسوده و قابل اسقاط وجود دارد؛ البته این الزام باید از سوی دولت وجود داشته باشد تا اتفاقی نیفتد که خودرو‌های فرسوده با قیمت بالایی خرید و فروش شود.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان و عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس در پایان گفت: در این آیین نامه، سقف دلاری و سقف حجم موتور در نظر گرفته نشده، که تصمیم خوب و مناسبی است؛ هرچند ضرورت دارد تا تعرفه‌های واردات خودرو نیز پلکانی و منصفانه در نظر گرفته شود و دولت نسبت به این مساله، دقت ویژه‌ای داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۶
کی این بساط مسخره بازی جمع میشه...حال همه به هم خورد...شل کن..سفت کن
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
از اینکه نمایندگان مجلس به دولت و وزارت صمت فشار آوردند تا ترخیص خودرو های وارداتی از گمرکات کشور تسریع شود و حتی نزدیک به دو هزار دستگاه به متقاضیان تحویل شود شخصا تشکر می کنم
واردات خودرو های ایمن به کشور قطعا خودرو سازان داخلی را مجبور می کند که به کیفیت ساخت خودرو روی آورده و خدمات پس از فروش بهتری به مشتریان ارائه نمایند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
بالاخره تغدا سهم خواهان بالاست دیگه ، تا با هم کنار بیاین زمان میبره ، یه سهمی هم در حد ... واسه ملت در نظر می گیرند !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
نمایندگان مجلس حداقلی الان در فکر انجام اوامر

ملوکانه تایید و اجرای قانون حجاب اجباری هستند

و دوماً برای انتصابات آتی در تلاش مضاعف هستند

مگر چند تا دست دارند !!!؟؟؟ والله
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
اول باید مافیا خودرو را برچینند بعد به فکر واردات باشند مافیا ماشینهای بی کیفیت چینی مگر میگذارند واردات ماشینهای با کیفیت انجام پذیرد نمونه اش هم واگذاری سیصد خودرو در مجلس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
تا زمانی که مردم با هم متحد نشن همینه وسلام
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
به گفته خودشون ارز برای دارو ندارن چطور میخوان به واردات خودرو ارز بدن؟
خبر سلامتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
بابا چقدر شلوغ مي كنيد. لايحه حجاب را داشتن تصويب مي كردند و خسته شدن. شيش تا دست كه ندارن. اِه
رنوکوئید 5000 دلار.یعنی 250 میلیون. اونوقت کی میره ساینا وکوئیک قلابی وحلبی رو 350 بخره. تویوتا راوفور 24000 دلاریعنی 1/2 میلیارد .اونقت کی میره اسباب بازیهای چینی رو 2 میلیارد بخره .پس واردات بی واردات . چون حضرت مافیا اجازه نمیده.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
نگواسباب‌بازی های چینی بگواشغال های چینی که بمااززورناچاریمان انداخته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
بعد هم انحصار باید در دستان خودی ها باشد

تا مثل مونتاژ بنجلهای چینی یکبار مصرف به ۵ برابر

قیمت فروش در دوبی و عراق به مردم فلکزده فروش
کنند
دولت و مجلس واردات کالا های لوکس و ارز بر را ممنوع کند و برای وارد کننده های غیر مجاز مجازات سنگین در نظر بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
منفی هارو بشمر
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
اتفاقا همینکارو کردند ونتیجه اش 20 میلیارد دلار قاچاق است. یعنی ارز درهرصورت خارج میشه ولی بجای تجارت قانونی وسودعظیم گمرکی برای دولت بصورت غیرقانونی وسودشم برای قاچاقچیا
ا‌ولویت با حجابه. حجاب که درست‌ بشه کل مملکت بهشت میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
احسنت به بصیرت شما شهروند انقلابی، حجاب از اوجب واجبات است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
شوخی خوبی نبود
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
الان از هر کسی شما تو خیابون سوال کنی مشکل چیه نمیگه مسکن و اجاره بها و تورم و اختلاس و رانت و غیره همه میگن حجاب، مشکل اصلی ما حجابه
من بعنوان یک کارگر که فوق لیسانس دارد و در یکی از صنایع خودرو سازی کار میکند اعلام میکنم هر چه زودتر این دو کارخانه دولتی بسته شود به نفع کشور است و بگذارید خودرو وارد شود تا مصرف سوخت و هزینه های مردم و مرگ و میر کاهش یابد ارزی که بابت تولید خودرو داخلی میدهید جز حیف و میل ارز و گرانخری قطعات توسط چند مدیر فاسد نیست و دست آخر هم قطعات بی کیفیت بر روی خودروها نصب میشود که مصرف کنندگان از همان ابتدا با مشکلات زیادی روبرو هستند
چقدر شیرین و با نمک و بامزه است بعضی خبرها...خودرو صفر صادر میکنیم روسیه بعد میرویم دنبال وارد کردن خودرو دست دوم؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
یک دروغ شاخداری را یک نفر گفت و تو چرا باور کردی ؟؟؟

روسیه مگر مغز خر خورده ؟ که پول فیات و رنو و

واکسال اروپایی را به کوییک و ساینا بدهد ؟

بعد کلاً مگر روسیه پول بده هست ؟؟؟

ضمنا وقتی تحریم هستیم چگونه پول بدهد ؟؟

کمی فکر بد نیست !!!!!!؟؟؟؟
چرا عجلخ دارید؟ مگه حجاب است که عجله می کنید؟
بابا ارز نیست!!! دیگه عرضی نیست
اینا هیچوقت کاری به نفع مردم نمیکنن. واردات هم انجام بشه با چنان عوارض و مالیات و گمرکی هست که دست مردم عادی بهشون نرسه تا مبادا فروش فرغونهای از رده خارج بی کیفیت و آشغالهای چینی کم نشه
چه عجله ای است
اینجا ایران است
درود بر مافیای خودرو که واقعا در نوع و فعالیت خودشان درست کار می کنند و 85 میلیون نفر را گروگان گرفته اند.
دولت رییسی ضعیفترین دولت در طول ۴۳ پس از انقلاب بوده
زیاد عجله نکنید!!!ما چهل و پنج ساله درشرایط حساس کنونی و درحال عبوراز پیچ تاریخی هستیم!
باز بوی دلار به مشام رسیده می‌خواهید آن را خرج واردات کنید؟
فقط آیین نامه و قانون بنویسید در مقام اجرا ؟!!
این قدر کار از این دولت زحمتکش نخواهید
دولت عضو شانگهای مان کردند و نیز برییییییییییکککککککس ، اوووووووووَه
خیلی بی انصاف هستید این قدر کار از این دولت انتظار دارید
بورس را دولت این قدر قدرتمند کرده و این هفته کانال ۱۰ میلیون را فتح کرد چه قدر بی انصاف هستید که حالا کار کوچک ایین نامه واردات خودرو کارکرده میخواهید!!

خجالت داره
علی باقری و مرندی با زمستان سخت اروپا کجا هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی باقری بیاید تو تی وی و ریلکس بفرماید پول بلوکه شده نداریم!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
:یک مقدار بخندیم


? عده‌ای دیروز را در شوک خبر عضویت ایران در بریکس گذراندند؛ از امروز خط تلخ کردن این شیرینی را شروع کرده‌اند؟!

? احسان صالحی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت:

? عده‌ای موفقیت دولت را شکست خود می‌دانند و خط تلخ‌کردن شیرینی عضویت در بریکس را شروع کرده‌اند اما نباید نگران باشند و اینگونه خود را منزوی کنند، چرا که این توفیق
متعلق به ملت است




افتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی دقیقا داستان این دولت است
دقیقا ۴ سال اول دولت احمدی نژاد در حال تکرار است
تا وقت انتخابات مردم رو با بهانه هایی مثل آیین نامه تهیه نشده، شرکت های وارد کننده وارد عمل نشدن، بانک مرکزی مشغول تخصیص ارز هست و ..... سر کار میذارین بعدش هم با یه بهانه ای مثل نبود ارز و آسیب دیدن صنعت و بیکاری کارگران و.... مصوبه رو اجرا نمی کنین. تمام
فساد خواص باعث قربانی شدن مصلحت کشور و منافع ملی شده
با سلام و ادب
قبل از واردات باید نمایندگی ماشین وارد شده، حداقل در مراکز استانها فعال بشود و تضمین ارائه خدمات بعد فروش داشته باشند و بعد به فکر واردات شد
آقایون محترم نمیشود بخاطر یک قطعه، یک ماه ماشین بخوابد....
این ماشین ها وارد خواهد شد و بعد از واردات برای مردم مصیبت خواهند بود....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
هرکس میخره عقل داره با توجه به شرایط می خره. خیلی از این ماشین ها حالا حالا ها خراب نمی شوند. و اصلا بشند هم کسی که میخره بهش فکر می کنه و بازار به تعادل میرسه لازم نیست همه چیز به این شکل کنترل بشه. داشتن نمایندگی لازمه که مردم رغبت کنند از اون خودرو بخرند ولی به این ربط نداره . یک خودرو که محبوب شد قطعات و تخصصش هم کم کم میاد. مثلا الان کمتر کسی میره یه ماشین محدوب 40 سال پیش رو بخره حتی اگر تمیز باشه. یه دلیلش هم خدمات کمش هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
اون واردکننده اینقد شعورش میرسد اگه خارج از عرف وارد کند رو دستش میموند .
چرا اخبار موفقیت هند در ارسال سفینه به کره ماه را پوشش نمی دهید.
خودرو کار کرده به چه درد می خوره، ارز رو بدین آهن پاره وارد کنین؟ تازه کارکنان خودرو سازی رو هم بیکار کنین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
الان شما برو در نمایش گاه ماشین یه توسان 2017 رو یه نگاه بنداز یه دور باهاش بزن بعد یه کوییک نو رو هم باهاش یه دور بزن یا حتی یه تارای نو. بعد ببین اصلا ربطی به هم دارند؟!
به چه دردی نمیخوره؟ مگه ماشین 5 سال کار کرد اینجا مندازیم دور؟ نه اینجا مردم با خوشحالی ماشین 20 سال پیش رو هم سوار می شوند. بخاطر بیچارگی که از دست آدم های حریص دارند و البته طرز تفکرات اینچنینی هم حمایتشون می کنند.
واقعیت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
کدام ارز ؟؟ جناب دکتر باقری فرمودن که ایران هیچ پول بلوکه شده در جهانبا ندارد و کل پول دریافت و هزینه کرد
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
به چه قيمتي ؟! جان و پول مردم كه كارگر ميخو.اد كارگر كنه!

يخوام كارگر خودروسازي صد سال سياه كار نكنهم !!
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
جسد خوروهای خارجی جون هزاران نفر ایرانی رو در سال نجات میده ?
هیچ قانونی به نفع مردم تصویب نخواهد شد
رگ حیات و ممات مردم این کشور دست مافیاست
بدون شک هر قانونی در زمینه خودرو وضع بشه در راستای حفظ منافع مافیاست
واردات خودروهای کارکرده، یه روز میگن مجلس تصویب کرد، یه روز میگن شورای نگهبان مخالفت کرد، یه روز میگن تشخیص مصلحت نظام موافقت کرد، یه روز میگن هییت وزیران باید تصویب کنه، یه روز میگن شد یه روز میگن نشد خلاصه خریداران خودروهای فوق فعلا سر کارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
خیلی عجله دارند میتونن پولشون بریزن تو‌حساب دولت و منتظر بشینن اینجوری ثواب هم میکنن
ما هیچ ؛ ما نگاه
من نمی دانم در این کشور جایی که باید دقیق باشند فشل هستند و جایی که نباید دقیق باشند دقیق بودنشان گل می کند

در جایی که خودرو با دلار ۸۰ و ۹۰ هزار تومان معامله می شود باید نسبت به واردات مخصوصا برندهای معتبر نباید زیاد سخت گرفت و یک آیین نامه کلی ارائه کرد و بمرور زمان اگر باعث واردات خودرویی باعث اشکالاتی در کشور شد آنرا بروزرسانی کرد

این همه شل کن سفت کن برای چی است
خبرگزاری تسنیم : سپیده قلیان در دادگاه غیرعلنی در پاسخ به آمنه ذبیح پور که گفت ، مردم مرا دوست دارند ، تف کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
دستش درد نکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
دمش گرم
ما خودمان انتخاب کردیم اینطور زندگی کنیم پس غرغر ممنوع. بشین و بساز!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
کی از ما نظر خواست که ما نظر بدیم میخوایم یا نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
احسنت
فقط باید در رفت
پاسخ ها
موسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
دمت گرم خخخخخ
خودرو سازهای داخلی سهامش همش مال دولت و نهادهای انقلابی است.ومنافع زیاذی از انحصارخودرو دارن.پس انتظار واردات و کاهش قیمت ها رو هم نباید داشته بتشیم.جان مردم و آلودگی هوا وغیره هیچ اهمیتی براشون نداره
آقا عجله نکنید این بنده خداها اول باید حساب و کتاب کنند ببینند هر گروه و نفر چقدر گیرش میاد همینجوری که نمیشه
عمرا خودروعیراز چینی وارد این مملکت بشه
با سلام واحترام
روزنامه جمهوری اسلامی به درستی درمطلبی نوشت:
" قیمت بنزین در ایران چند برابر قیمت جهانی است و همچنین مردم ایران جلو جلو قیمت بنزین را پرداخت می کنند"
" قیمت بنزین را روی خودرو پرداخت کرده ایم. قبول ندارید، حساب و کتاب کنید."
جدا مردم ایران مصداق بارز لفظ تاجر ورشکسته هستند یعنی کسی که از خانه بزرگ شمال شهر به خانه کوچک جنوب شهر نقل مکان کرده اما نمیخواهد این واقعیت را بپذیرد گرچه پذیرش یا عدم پذیرش تاثیری در واقعیت امر ندارد.الان وضع مملکت ما در حد و اندازه کشورهایی مانند هند و پاکستان و بنگلادش شده است اما عوام مردم هنوز در فکر زندگی اروپایی هستند.الان مشگل جامعه تامین ارز خوراک و داروی مردم است ولی جماعت ساده لوح اینجا را با سوئیس اشتباه میگیرند و فکر میکنند وضعیت به گونه ای است که بتوان برای رده های اقتصادی پایین اجتماع خودروی خارجی فراهم کرد و از دل این طرح های انتخاباتی دنبال بخشنامه اجراییش میگردند.برادر اگر خودرویی هم وارد شود در حد 5 درصد ثروتمند اجتماع است مانند همان کشورهایی که نام بردیم.
روزنامه اعتماد:
جبهه اصلاحات ايران:
در اين بيانيه اعتراضي به مصوبه اخير مجلس تحت عنوان «لايحه حمايت از خانواده از طريق ترويج فرهنگ عفاف و حجاب» را خلاف قانون اساسي و نقض صريح حقوق شهروندان دانست
ولله ریس جمهور محترم یا سفر استانی یا خارجی
منلکت به امید خدا رها شده
مهم تار موی زنان است بقیه مسایل پیش پا افتاده وکم اهمیت هستند
وقتی اقتصاد مریض باشه خودرو بنجل تولید میشه و یا خودرو دست دوم وارد میشه! یه عمر میدیم خودروهای عربها را برای افغانستان و ترکمنستان و تاجیکستان و ... ترانزیت میکردن الان باید خوشحال باشیم از همونها برای خودمون بیارن! ولی اگر قرار باشه که مردم انتخاب کنن مردم خودرو دست دوم را انتخاب میکنن!
مگه چه اشکال داره ادمای فقیر و سطح پایین جامعه که خودرو فرسوده دارن بتونن با یه قیمت خوب اونو بفروشن یه بار هم یه قانون به نفع بیچارگان باشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی