بازدید 2761

هشدار ائتلاف فتح درباره فتنه آمریکا علیه دولت عراق

عضو جریان پارلمانی فتح عراق در سخنانی با افشای اهداف پشت پرده آمریکا در عراق به دولت السودانی هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۸۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ 25 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عضو ارشد ائتلاف پارلمانی «فتح» عراق روز پنجشنبه با انتقاد از اقدامات خزنده اخیر مقامات آمریکایی به همراه سفیر آمریکا در عراق، از دولت عراق خواستار پاسخگو کردن اقدامات مشکوک این کشور در استان‌های غربی عراق شد.

وبگاه خبری «المعلومه» گزارش داد که «علی الفتلاوی» از سران ائتلاف فتح عراق در گفت‌وگو با این رسانه خبری با اشاره به شیطنت‌های اخیر مقامات آمریکایی در مناطق مرزی همجوار عراق و سوریه، به تشریح اهداف واشنگتن به سرکردگی «الینا رومانسکی»، سفیر آمریکا در عراق پرداخت.

نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق با بیان اینکه مردم عراق هرگز با افکار مخرب و توطئه‌های پلید واشنگتن در عراق فریب نخواهند خورد، گفت: واشنگتن هم اکنون در حال بسیج بازمانده‌های حزب بعث، هدایت مزدوران خود در سفارتخانه‌های خارجی و انتشار دوباره نیروهای ستون پنجم خود در صفوف مردم با هدف ترویج افکار پوسیده بعثی دوران صدام معدوم و هدف قرار دادن دولت کنونی است.

الفتلاوی با ابراز نگرانی از دسیسه‌ها و اقدامات مشکوک اخیر کارگزاران کاخ سفید در عراق از دولت السودانی خواست نسبت به تحرکات اخیر عوامل آمریکایی در غرب عراق بی تفاوت نباشد و خواستار فراخوانی مقامات آمریکایی در ارائه توضیحات اینگونه اقدامات مشکوک شد.

عضو ائتلاف فتح اضافه کرد که دولت عراق باید مردم نسبت به تحرکات آمریکایی‌ها آگاه سازد، زیرا مردم مخالف اشغالگری و تحرکات سفیر آمریکا در عراق و تحرکات نظامی آمریکا در تشکیل یگان‌های نظامی از نیروهای بیگانه در عراق است.

قانونگذار عراقی اضافه کرد که در روزها و هفته‌های اخیر، شاهد داغ شدن بازار شایعات از سوی بعثی‌ها و مزدوران سفارتخانه‌های خارجی مبنی بر قریب الوقوع بودن کودتای نظامی ضد دولت همزمان با تحرکات مشکوک آمریکا و عزل و نصب فرماندهان آمریکایی هستیم.

در همین ارتباط به گزارش رسانه‌های عراقی، الینا رومانسکی، سفیر آمریکا در عراق در ساعات ابتدایی امروز فرمانده جدیدی برای ائتلاف چند ملیتی موسوم به عملیات عزم راسخ (CJTF–OIR) ضد داعش در عراق و سوریه تعیین کرد.

گفتنی است در هفته‌های اخیر، انتشار اخبار و ویدئوهایی از تحرکات نظامی آمریکا در خاک عراق به موضع داغ کاربران شبکه‌های اجتماعی در عراق مبدل شده است و به موجی از نگرانی در جامعه عراق درباره احتمال انجام توطئه‌های پنهانی و عملیات نظامی آمریکا در عراق دامن زده است.

این اقدامات آمریکا یک روز پس از آن انجام می‌شود که محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق اعلام کرد که کشورش به نیروهای رزمی خارجی نیاز ندارد به این دلیل که عراق اکنون بهترین دوره ثبات را پس از سال ۲۰۰۳ تجربه می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی