بازدید 20081

با عضویت کامل ایران و ۵ کشور دیگر در گروه بریکس موافقت شد+ جزئیات

امروز (پنج‌شنبه) رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی در سومین روز نشست بریکس، بیانیه پایانی را قرائت کرد و از اضافه شدن اعضای جدید به این گروه از جمله ایران خبر داد. رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی گفت: رهبران بریکس بر این باورند، زمان استفاده از ارز‌های محلی و سیستم‌های پرداخت جایگزین فرا رسیده است. همچنین اعلام می‌کنیم که آرژانتین، مصر، ایران، اتیوپی، امارات و عربستان سعودی به بریکس دعوت خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۸۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ 24 August 2023

با عضویت کامل ایران و 5 کشور دیگر در گروه بریکس موافقت شد+ جزئیات

بین الملل تابناک: امروز (پنج‌شنبه) رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی در سومین روز نشست بریکس بیانیه پایانی را قرائت کرد و از اضافه شدن اعضای جدید به این گروه از جمله ایران خبر داد.

امیرعبداللهیان: بریکس به تقویت چندجانبه گرایی کمک می کند
۱۴۰۲/۰۶/۰۲ - ۱۹:۳۹

 جمهوری اسلامی ایران به همراه پنج کشور دیگر شامل عربستان سعودی، امارات عربی متحده، اتیوپی، مصر و آرژانتین امروز (پنجشنبه) دوم شهریور به عنوان اعضای جدید گروه بریکس دعوت شدند.

در همین خصوص «سیریل رامافوزا» رئیس‌ جمهور آفریقای جنوبی به عنوان میزبان نشست سران بریکس  امروز (پنجشنبه) دوم شهریور ماه اعلام کرد که گروه بریکس از ۶ کشور ایران، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، مصر و آرژانتین به عنوان اعضای جدید این گروه دعوت شده‌اند.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه که رئیسی را در سفر به آفریقای جنوبی برای شرکت در نشست بریکس پلاس همراهی می‌کند عصر امروز (پنجشنبه) دوم شهریور ماه در صفحه اینستاگرام خود عنوان کرد: تکثر همکاری‌ با سازوکارهای متنوع بین‌المللی می‌تواند یک انتخاب مناسب و دارای منافع حداکثری برای کشورها باشد.

وی در این باره نوشت: همراه با جناب آقای دکتر رئیسی برای شرکت در نشست‌های گروه بریکس در ژوهانسبورگ آفریقا‌ی جنوبی هستیم. خروج غیرقانونی آمریکا از برجام، جنگ اوکراین و دیگر تحولات بین‌المللی اخیر به خوبی نشان داد که کارکرد ائتلاف‌های بین‌المللی سنتی گذشته که صرفا مبتنی بر موضوع امنیت یا اقتصاد شکل گرفته بودند، دچار اخلال است؛ بنابراین پیوند منافع ملی کشورها به فرجام و سرنوشت دیگران و یک ساختار بین‌المللی خاص، خطای راهبردی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: تکثر همکاری‌ با سازوکارهای متنوع بین‌المللی می‌تواند یک انتخاب مناسب و دارای منافع حداکثری برای کشورها باشد. به همین دلیل برخی از اعضای گروه بریکس علی‌رغم روابط خوب با غرب، همچنان به یک عنوان بازیگر فعال در این ساختار ایفای نقش دارند.

وی خاطرنشان کرد: گروه بریکس به عنوان یک ساختار چندوجهی، تمایل زیادی برای نقش‌آفرینی مستقل و موثر در عرصه جهانی دارد و از این جهت می‌تواند یکی از اهداف مطلوب کشورمان برای پیگیری چندجانبه‌گرایی در کنار دیگر ائتلاف‌ها و ساختارهای مهم مانند شانگهای، اوراسیا، سیکا، آسه‌آن و... در عرصه‌ سیاست خارجی و روابط بین‌الملل باشد.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: همچنین فرصت حضور فعال در اجلاس سران بریکس، علاوه بر تقویت چندجانبه‌گرایی، می‌تواند زمینه تعقیب اهداف و توسعه دیگر راهبردهای کلان دولت در اجرای دیپلماسی پویا، مانند سیاست همسایگی را بیش از پیش فراهم سازد.

وی ادامه داد: کشورهای گروه بریکس با جمعیت بیش از ۳ میلیارد نفر که ۴۰ درصد از جمعیت جهان است و برخورداری از مساحتی به اندازه یک‌سوم از کره ‌زمین، از ظرفیت‌ مهمی برای همکاری دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران برخوردار هستند و متقابلا ظرفیت‌های ارزشمند کشورمان از جمله موقعیت ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک، منابع غنی انرژی، نیروی انسانی متخصص و کارآمد، پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه‌های مختلف و ثبات پایدار سیاسی مورد توجه اعضای بریکس است.

وزیر خارجه بیان کرد: در همین چارچوب، دولت سیزدهم برای اولین بار درخواست رسمی عضویت ایران در گروه بریکس را ماه‌ها پیش ارائه کرد و امروز جمهوری اسلامی ایران به همراه دو کشور همسایه عربستان سعودی و امارات متحده عربی و همچنین آرژانتین، مصرو اتیوپی به عضویت قطعی بریکس پذیرفته شدند.

رایزنی امیرعبداللهیان و همتای بلاروسی در حاشیه نشست بریکس
۱۴۰۲/۰۶/۰۲ - ۱۳:۳۵

در شرایطی که مقام‌های کشورهای مختلف برای حضور در نشست گروه بریکس خود را به آفریقای جنوبی رسانده‌اند، دیپلمات‌های ارشد ایران و بلاروس در حاشیه این نشست دیدار و رایزنی کردند.

خبرگزاری بلتا (خبرگزاری رسمی بلاروس) با انتشار یک عکس از دیدار «سرگئی آلینیک» وزیر خارجه این کشور با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

این رسانه بلاروسی خبر داد که آلینیک و امیرعبداللهیان «درباره تعدادی از موضوعات مرتبط با دستور کار دوجانبه از جمله پیشرفت‌های حاصل شده در اجرای نقشه راه همکاری که به امضای سران دو کشور رسید، گفت‌وگو کردند».

اشاره دیپلمات ارشد بلاروسی به سفر اواخر اسفندماه سال گذشته الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس به تهران بوده که در آن دو کشور به توافقنامه نقشه جامع رسیدند.

 

رییس جمهور چین: بریکس نقطه شروع جدید همکاری هاست
۱۴۰۲/۰۶/۰۲ - ۱۳:۱۶

 "شی جین‌پینگ" رئیس جمهوری چین درباره گروه بریکس که جمهوری اسلامی ایران به همراه چند کشور دیگر از امروز (پنجشنبه) به صورت رسمی به آن پیوست، گفت: این گروه نقطه گسترش شروع جدیدی برای همکاری هاست.

 شی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که گسترش بریکس یک نقطه شروع جدید برای همکاری اقتصادهای نوظهور و یک گام تاریخی است.

ساعاتی قبل معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری ایران از عضویت دائم جمهوری اسلامی در گروه اقتصادهای نوظهور جهانی موسوم به بریکس خبر داد.

شبکه خبری الجزیره نیز در همین رابطه از پیوستن ایران به گروه بریکس خبر داد و به نقل از "سیویل رامافوزا"رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد که علاوه بر ایران، با پیوستن آرژانتین، عربستان، مصر، امارات و اتیوپی به‌ گروه بریکس نیز موافقت شده است.

رئیس جمهوری چین در مورد پیوستن ۶ کشور جدید به این گروه ابراز داشت که گسترش بریکس انگیزه جدیدی به ساز و کار همکاری تزریق خواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد که بریکس، کشورهایی هستند که نفوذ مهم و مسئولیت‌ها قابل توجه برای صلح و توسعه جهانی برعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سیریل رامافوسا، رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی گفت: رهبران بریکس در پانزدهمین اجلاس سران بریکس در دو روز گذشته، فرصتی داشته‌اند که هم خصوصی و هم در یک نشست رسمی مناسب بحث و گفت‌وگو داشته باشند و در جریان آن بحث‌ها به نتیجه‌ رسیدند که «اعلامیه ژوهانسبورگ دوم» به عنوان اعلامیه‌ای که موضوعات مختلفی را ـ که رهبران باید در مورد آنها تصمیم می‌گرفتند ـ در بر می‌گیرد و پوشش می‌دهد، تصویب شود.

سیریل رامافوسا همچنین گفت: بریکس که در مورد درگیری‌ها در جهان نگران است، تأیید می‌کند حامی راه‌حل صلح‌آمیز است.

رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی گفت: ‌رهبران بریکس معتقدند زمان استفاده از ارزهای محلی و سیستم‌های پرداخت جایگزین فرا رسیده است. همچنین اعلام می‌کنیم که آرژانتین، مصر، ایران، اتیوپی، امارات و عربستان سعودی به بریکس دعوت خواهند شد.

رامافوسا تاکید کرد که عضویت کامل کشورهای جدید در بریکس از اول ژانویه ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. او گفت که پذیرش اعضای جدید در بریکس، نخستین مرحله از روند توسعه گروه است.

مفاد اعلامیه ژوهانسبورگ

کشورهای بریکس به پیشنهادهایی برای میانجیگری در درگیری در اوکراین توجه کردند؛ کشورهای بریکس حامی حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در اوکراین از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی، از جمله ابتکار کشورهای آفریقایی هستند؛ کشورهای بریکس متعهد به تقویت همکاری‌های کشاورزی به منظور افزایش امنیت غذایی در گروه و در سراسر جهان هستند؛ رهبران بریکس خواستار مشارکت بیشتر کشورهای در حال توسعه در سازمان‌های بین‌المللی هستند؛ ابراز حمایت کامل کشورهای بریکس از ریاست روسیه در سال ۲۰۲۴ و برگزاری اجلاس سران در کازان؛ کشورهای بریکس در نظر دارند همکاری با مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر سازمان ملل در مورد حمایت از حقوق بشر را تقویت کنند؛ حمایت بریکس از استفاده از ارزهای ملی در تجارت بین‌المللی و دوجانبه؛ رهبران بریکس از اصلاحات سازمان ملل متحد، از جمله شورای امنیت آن، به منظور دموکراتیک و کارآمدتر کردن این سازمان حمایت می‌کنند؛ کشورهای بریکس تأیید می‌کنند که باید موضوع هسته‌ای ایران از راه‌های صلح‌آمیز و دیپلماتیک حل شود؛ کشورهای بریکس پایداری سیستم‌های انرژی، از جمله زیرساخت‌های حیاتی را تقویت می‌کنند؛ کشورهای بریکس خواستار تقویت خلع سلاح و عدم اشاعه، از جمله در زمینه سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی هستند؛ رهبران بریکس از علاقه نشان دادن کشورهای جهان جنوب به عضویت در گروه قدردانی می‌کنند؛ کشورهای بریکس در مورد وضعیت در نیجر نگران هستند؛ رهبران گروه بریکس نگرانی خود را در مورد به کارگیری اقدامات یک‌جانبه که بر کشورهای در حال توسعه تأثیر منفی می‌گذارد، ابراز می‌کنند.

تبریک پوتین به اعضای جدید

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نیز به کشورهای جدیدی که به بریکس پیوسته‌اند، تبریک گفت و اطمینان داد که روسیه به کار برای گسترش نفوذ ائتلاف در جهان ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین اظهار داشت: موضوع ارز تسویه واحد بریکس بسیار پیچیده است، اما ما به این سمت خواهیم رفت.

پوتین که مجازی در نشست بریکس شرکت داشت، دستیابی به توافق در مورد بیانیه نهایی بریکس، از جمله موضوع گسترش را چالش‌برانگیز خواند و گفت که رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی، مهارت دیپلماتیک خود را در بحث توسعه نشان داد. پوتین همچنین می‌گوید که بریکس با کسی رقابت نمی‌کند و خود را مقابل هیچکس قرار نمی‌دهد.

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد، بریکس، پای نظم جهانی که واقعا متعادل باشد و منافع بسیاری از کشورها را در نظر بگیرد و تنوع مردم را حفظ کند، می‌ایستد. به گفته او، بریکس مخالفانی (کشورهای "میلیارد طلایی") دارد که تلاش می‌کنند سیستم حقوق بین‌الملل را براساس قوانین خودخواهانه خود جایگزین کنند. پوتین می‌گوید روسیه به طور کلی علاقه‌مند به تقویت روابط با قاره آفریقاست و پروژه‌هایی را در زمینه‌های مختلف اجرا خواهد کرد.

به گفته پوتین، روسیه به جلوگیری از بحران غذایی در قاره آفریقا کمک خواهد کرد. او گفت، روسیه به کشورهای آفریقایی در تامین غلات کمک می‌کند و علی‌رغم همه موانعی که سایر کشورها ایجاد می‌کنند، مانند یک تامین‌کننده قابل اعتماد واقعی خواهد بود.

همچنین نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند هم که در اجلاس بریکس حضور دارد، گفت که دهلی‌نو از دعوت اعضای جدید به بریکس استقبال می‌کند. او گفت که افزوده شدن اعضای جدید، بریکس را به عنوان سازمان و نظم جهانی چندقطبی تقویت می‌کند.

در همین حال شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین گسترش کنونی بریکس را رویدادی تاریخی ‌خواند که عزم پنج کشور را برای همکاری با کشورهای در حال توسعه نشان می‌دهد. او افزود: تصمیم برای گسترش بریکس، انتظارات جامعه بین‌المللی و منافع مشترک کشورهای در حال توسعه را برآورده می‌کند.

محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی هم از رهبران بریکس به خاطر تایید درخواست این کشور برای پیوستن به این گروه تشکر کرد.

رئیس امارات در پیامی توییتری نوشت: ما به دیدگاه رهبری بریکس احترام می‌گذاریم و از گنجاندن امارات متحده عربی به عنوان عضوی در این گروه مهم قدردانی می‌کنیم. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری برای رفاه، عزت و منفعت همه ملت‌ها و مردم در سراسر جهان هستیم.

ابی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی هم به مردم کشورش بابت پذیرفته شدن درخواست این کشور برای پیوستن به بریکس تبریک گفت و در پیامی نوشت: پیشنهاد اتیوپی برای پیوستن به خانواده بریکس امروز صبح در پانزدهمین اجلاس سران بریکس در ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی تایید شد. به همه اتیوپیایی‌ها تبریک می‌گویم!

با عضویت کامل ایران و 5 کشور دیگر در گروه بریکس موافقت شد+ جزئیات

نقشه جدید کشورهای بریکس اکنون به صورت بالاست؛ اعضای کنونی باشگاه با رنگ آبی مشخص شده‌اند، در حالی که اعضای جدید با رنگ نارنجی دیده می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۵۹
نظم نوین جهانی رسما شروع شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
خخخخ منو نخندون
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
چند سال مسولان برای عضویت در پیمان شانگهای ذوق

کردند و قول و وعده های معجزه به مردم دادند!!؟

و حالا نوبت بریکس شد و از فردا مسولان از معجزات

بریکس داد سخن خواهند داد !؟

و در اخر هم با توجه به تحریم های جهانی نتیجه هیچی

به هیچی !؟ و فقط سالی چند میلیون دلار حق عضویت

از جیب مردم باید پرداخت گردد و دیگر هیچی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
با حذف دلار خواهید دید امریکا چطوری تحریم هارا خواهد برداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
از عضویت در شانگهای و اوراسیا چی نصیب ما شده که از عضویت در بریکس بشود؟
اعضای مهم بریکس تقریبا همان اعضای شانگهای هستند.

یک روزی سطح آرزوی این مملکت عضویت در WTO یا سازمان تجارت جهانی بود. اکنون با عضویت در هر پیمان به درد نخوری شاد شده و پُز می دهند!
ناشناس
| Canada |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
نظم نوین جهانی کلمه ای بیمعنا برای فریب کشورهای عقب نگهداشته شده است که به آنها القا کند اگرشمارا ببازی نمیگیریم برویدخوشنان باشد که نظم نوینی درجهان ایجادشده که شمابازیگران ان هستید که البته اثرات ملموس آن درافغانستان سوریه عراق وامثالهم مشهود است که البته روسبه هم ناخودآگاه دراین بازی گرفتارشد نظم یعنی آرامش یعنی ثبات و نه اینکه مردم ازفردای خودبیخبر ونگران باشند نظم یعنی قانون مداری ونه قانون گریزی وهرج ومرج دراجرای قوانین پس باحرفهای الکی دلتان راخوش نکنیدبه نتایج عملی نگاه کنید ونه بوعده ووعید صدتایک پول
اشتباه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
متاسفانه سواد سیاسی بالایی در کشور نداریم. این نظم الکی شما به هر جهت بنگرید ضرری آشکار برای ایران است. برنده اصلی این اتحادیه چین و در درجه بعدی هند و برزیل است و نهایتا روسیه. البته عربستان و امارات تا حدی بدلیل مبادلات بانکی و ساخت و ساز و سرمایه گذاری های غیر نفتی سالهای اخیر مقاوم می مانند. اما کشورهای داغون و بی دفاعی مثل ایران و اتیوپی فقط دروازه خود را به اجناس بنجل ابرقدرتهای این اتحادیه باز میکنند و سیل ثروت آنها به واحد پول بریکس که وزن اصلی آن یوان و روپیه خواهد بود، روان می شود. در درجه دوم باید دقت بکنید چهل درصد جمعیت دنیا در این اتحادیه است و فقط 25 درصد اقتصاد دنیا یعنی این اتحادیه تا قبل از این ناهمگون و با بنیه ضعیف اقتصادی بوده و بعد از این با کشورهای جدید میشود 50 درصد جمعیت جهان و 30 تا 35 درصد اقتصاد یعنی در مقابل نیم دیگر اقتصاد یعنی غرب 50 درصد جمعیت و 65 تا 70 درصد اقتصاد را داردو بعبارت بهتر توان اقتصادی غربی ها حداقل دو تا دو ونیم برابر این اتحادیه است. متاسفانه برخی کشورهای این اتحادیه نظیر امارات و عربستان و حتی مصر سیاست دوگانه و خرابکارانه هم دارند و عملا نظم نوین چینی به نفع چین و نه بقیه دیده شده. همه کشورهای این اتحادیه هم با ایران رسما بدلیل ترس از تحریم آمریکا مبادله زیادی نخواهند کرد و نداشتن سوییفت هم دردسر بعدی ماست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
با نفت در برابر غذا نظم نوین رو شروع کردیم خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
عجب یعنی کاخ سفید حسینیه شد؟
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
امثال شما هنوز تو ۳۰ سال پیش زندگی میکنن و هیچ اطلاعی درباره وضعیت روز جهان ندارن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
الان غربگرها میریزن بابا چیز مهمی نیست چرا اقتصاد درست نمیشه و تورم و ... خلاصه از حرفا اتفاق بزرگی بود مبارک مردم ایران باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
امیدوارم نتیجه خوبی داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
برای ایران که تشدید نفوذ روس و چین در ایران را در پی خواهد داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
بيا سوته دلان گرد هم آئيم.

اكثر اين كشورها خودشان هزار درد و مشكل دارند ما دلمان خوشه رفتيم جزوشان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
وزیر خارجه چندوقت پیش گفت حضور ایران طی چندهفته اثرش را در سفره مردم خواهد گذاشت که این ادعای درستی نبود این هم مثل آن خواهد شد سیاست درست سیاست هند چین عربستان و امارات است که با همه جهان تعامل دارند غیر از این همه تلاشها حنثی خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
عضویت در بریکس برای ایران که کشوری پیشرفته و نفت خیز است در آینده مفید خواهد بود زیرا از یک طرف این کشورها در مبادلات تجاری - مالی شان تصمیم به دلار زدایی دارند که این به
نفع ما است و از طرفی نصف جمعیت جهان را در خود جای داده اند و از آن جا که برخی از این کشورها از نظر تکنولوژی های روز دنیا در سطح پایین تری از ما قرار دارند و برخی در سطح بالاتری، پس می توانیم بازار خوبی هم برای فروش نفت و گاز و هم برای فروش تکنولوژی خود به این کشورها پیدا کنیم البته تمام این ها در گروی یک روابط دیپلماتیک هوشمندانه با تمام کشورهای عضو بریکس است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
اونا که میگن با حذف دلار تحریمها برداشته میشه !! تا بیاد این اتفاق بیفته چیزی از اقتصاد ایران باقی نمونده بعدشم ؟! قراره به جای دلار چی بیاد,؟! روبل؟! یوان ؟ درهم ؟ ریال سعودی ؟! ریال خودمون ؟!
ایرانی آباد و آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
عین شانگهای که بازی سیاسی دولت و تندروها و تبلیغاتی بود !!! هیچ اتفاق مثبتی برای زندگی مردم ندارد مطمئن باشید .
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
بی نظمی نوین جهانی شروع شده .
نظم جهانی صرفا دست کدخداست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
تجربه نشون داده ته دیگ هم به ما نمیرسه
این یعنی کسی دیگه آمریکا رو حساب آدم نمیکنه
پاسخ ها
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
فعلا از برکات عضویت در پیمان شانگ های بگو،تا برسیم به بریکس
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
دقیقا
بعد از این خبر ارزش دلار به شدت سقوط کرد و الان هر دلار شده 1000 تومن
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
حاجی جوک بود دیگه ؟((((((
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
ایکاش حداقل متن سخنرانی رییس جمهوری برزیل و هندوستان را گوش میکردید

انوقت از این حرفهای توخالی خنده دار خالی بندی نمی زدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
کل اعضای بریکس که تقریبا 40 درصد جمعیت دنیا رو شامل میشه تولید ناخالص ملی شون با یکی دودرصد اختلاف برابر با آمزیکاست که کمتر از 4 درصد جمعیت دنیا رو داره اونوقت ببینم کی کیو آدم حساب نخواهد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
هروقت دیدی بعداز این اتفاق، قیمت دلار ۵درصد افت کرد حرف شما کاملا درسته است در غیر اینصورت برو دکتر حتما یه مشکل اساسی داری
ناشناس
| France |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
فعلا که باید با اجازه امریکا پول های خودمون رو فقط واسه خرید یه سری کالا خرج کنیم
ناشناس
| France |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
فعلا که آمریکا داره سیاست نفت در برابر غذا رو واسمون اجرا میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
پس چرا آقایون خواهان مذاکرات برجام هستن ولی آمریکا
چندین بار نه گفته؟ خخخ
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
پس چرا ما نیاز به اجازه آمریکا داریم واسه اینکه پول های خودمون رو فقط برای خرید بعضی کالاها خرج کنیم
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
مستدام باد چماق کدخدای عالم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
اردوگاه اشرفی ها چقدر به این بنده خدا حمله کردن
بالاخره شما درست نوشتید خبرگزاریهای درپیت نوشته ان عضو شد
چی هست این بریکس که به این راحتی ۵ تا عضو میگیره آیا اینها تعهداتی هم نسبت به هم دارن یا فقط دورهمیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
نه مثل ناتو یک کشور رو نابود کنن و تهش بگن باید خاک بدی ال عضو بشی خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
تابلو سوختی
ناشناس
| Ukraine |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
ناتو خوب زدی تو دهنش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
وقتی نمیدونی بهتر اظهار نظر نکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
کشورهای عضو بریکس نصف جمعیت دنیا را تشکیل می دهند از طرفی در مبادلات تجاری تصمیم بر استفاده از واحد پول ملی خودشان در انجام مبادلات فی ما بین دارند که سبب دلار زدایی از مبادلات تجاری اعضای بریکس می شود و ما با عضویت در این گروه اگر هوشیار عمل کنیم با توجه به این که هم پیشرفت کرده ایم و هم نفت و گاز داریم می توانیم در چند سال آینده درآمدزایی ارزی خوبی داشته باشیم.
خلاصه کلان مگر بریکس نصف جمعیت دنیا را تشکیل نمی دهد خوب با آنها مبادلات تجاری - مالی داشته باشیم خیلی هم سود می کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
یه چیزی شبیه خاله بازیه بچگیمونه!اگه نفعی برامون داشت روسیه وچین مخلفت میکردن‍د
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
همه این کشورها ماهی خود را صید می کنند ماهیگیر قابل می خواهد که ما نداریم هیچ اتفاقی نمی افتد مشکلات ما درونی است حالا هی در پیمانهای مختلف عضو شوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
عضویت در بریکس از هر نظر حساب کنید در آینده به نفع ما خواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
خیالی ذوق زده نشوید دو عضو مهم بیریکس یعنی هند و چین بخش بزرگی از نفت وگاز خودشان را از خلیج فارس می برند که مسلما با اقدامات ایران در این منطقه مخالفند آنها هرگز منافع ملی خود را معامله نمی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
عزیز، بریکس به زبان انگلیسی یعنی آجر، یعنی نون ما از اینی هم که هست آجرتر خواهد شد
این هم رفت پیش قرارداد ۲۵ ساله با چین
پاسخ ها
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
رفت پیش پیمان شانگهای و پرداخت حق عضویت

سالیانه ۲۰ میلیون دلار و با توجه به وجود تحریم

جهانی و اف ای تی اف و باز هم هیچ کشوری حق ندارد

و جرات نمیکند حتی ۱۰۰۰ دلار با ما تجارت بکند و فقط

تجارت دارو و مواد غذایی انهم در مقابل نفت و با اجازه

و نظارت آمریکا !!!؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
فقط بنالید. گرچه پول میگیرید واسه این کار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
غرب گدا واقعا در تناقض عجیبن اگه قرداد ۲۵ ساله اجرا بشه میگن کشور فروختن و اگه نشه برعکسشو میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
خوش به حال ساندیس خورها!!!درهرصورتی سهمشون،محفوظه!
آفتابه لگن هفت دست شام ونهار هیچ چی تا وقتی که بخاطر خدمات بی شاعبه از جیب ملت فلک زده این مملت به کشورهای لبنان عراق سوریه و یمن و افغنستان و اخیرا آفریقا و قفل بر در fatf پیوستن به معائدات بین المللی همانند شانگها و بریکس و غیره همانند این است که مربا داخل کمد باشد و نان را بر در ب کمد بکشید حالا هی خبر درملنی بکنید .
پاسخ ها
Bs
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
خودت فهمیدی چی نوشتی؟امثال شما ها اینقد ذهنتون اشفته و بینظمه که حتی نوشته هاتون خنده داره!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
فلک زده جد و آبادتونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
به علت نپیوستن به اف ای تی اف ما فقط میتونیم خدمات بدیم و صادرات کنیم ولی نمیتونیم پولش رو دریافت کنیم
زیبا نیست؟
خدمات رایگان
انگار خیریه زدیم
تبریک میگم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
مونده نباشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
ممنون.
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
چرا خبری از موفقیت هند در فرستادن ماه نورد اینجا نیست
شانگهای چی شد ؟؟ الان میتونی بی دردسر بانکی از چین یه جعبه پیچ بخری ؟؟؟!!! بریکس هم مثل همون ...!!!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
بزرگترین صادر کننده و وارد کننده از ایران چین است هر وقت رفتی بازار جنس چینی پیدا نگردی افاضه فیض کن ما هم راحت صادر میکنیم و هم راحت وارد نیازی به اف ای تی اف و امثالهم هم که مکر و فریب غربی هاست نداریم روسیه تاوان عضویتش در اف ای تی اف و نگه داری 600 میلیارد دلار منابعش در بانک های غربی را با بلوکه شدن این پولها داد ما نه اف ای تی اف میخواهیم نه ال سی پول میدیم و جنس میگیریم یا تهاتر می کنیم کسی هم نمیتواند پول نداشته در بانک های غربی را بلوکه کند نمونه اش همین اموال ما در کره جنوبی بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
بریکس قراره واحد پولی مختص به خودش رو داشته باشه یعنی آمریکا نمیتونه تحریم کنه پیچ هم میتونی بخری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
یک نیم میلیون نفت دارن میفروشن که اگر نبود دلار الان 200 تومن هم رد کرده بود
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
من انگلیس زندگی میکنم و از این جا هم نمیشه از آمریکا یه جنس بخری. باید پول نبدیل کنی و مالیات و گمرک و هزارتا هزینه جانبی بدی. از بلژیک که همین بقله هم نمیشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
بیشترین پول های بل.که شده ایران بعد از آمریکا در چین هست
چین قبل از همه به تحریم های آمریکا متعهد هست و پول های ایران رو نمیده
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
بله میتونی از چین با تحریمها و بدون fatf یه جعبه پیچ بخری ولی مصرف ککنده نهایی در ایران پیچ ۵۰ تومنی را باید ۴۰۰ تومن پول بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
با کدام فیلتر شکن رفتی انگلیس
خیلی هم عالی مبارک آست ولی چرا اثرش بر عکس است قیمت دلار داره میره بالا عوضاینکه بیاد پایین
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
قرار نیست دلار ارزان بشود مردم باید واقیعت را قبول کنند و بپذیرند
شما هر چه میخواهید شعار بدهید، خواهیم دید چه کشورهایی نفع خواهند برد، بسیار ساده لوح است کسی که فکر میکند این پیمان موجب به حاشیه رفتن آمریکا میشود، مثلا کدام کشور می تواند جای تجارت 500 میلیارد دلاری سالانه چین و آمریکا را بگیرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
عربستان به پروژه توریستی داره اجرا می‌کنه ۵۰۰ میلیارد دلار
Bs
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
امسال تجارت امریکا و چین ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
پانصد میلیارد نیست بلکه نزدیک 700 میلیارد دلار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
اگر نبود که کسینجر با کله نمیرفت چین فقط کافی دلار کمرنگ بشه مشکل حله
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
آمریکا ۵۰۰ میلیارد دلار از چین وارد میکند و ۱۵۰ میلیارد دلار صادر میکند. سوال صحیح این است که امریکا هیچگاه نمیتواند جای چین را در تجارت جهانی بگیرد. هند هم مثل چین خواهد شد. از قضا ایندو کشور هر دو نیاز به نفت و گاز دارند و ما هم روابط خوب با این دو داریم. پس میازی به امریکا نداریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
به هر حال در یک بازه ده یا پانزده ساله میتونه قدرت تحریم آمریکا و نفوذش رو در کشورهای عضو کمتر بکنه و این زمینه میشه برای ورود کشورهای دیگر برای ورود به این پیمان و ضعف نوذ در آمریکا. این یک شبه یا چند ساله اتفاق نمیفته. معمولا این روند با نزول تدریجی قدرت آمریکا و یک شکست سنگین نظامی برای آمریکا در آینده محقق میشه بطوری که آمریکا دچار ضعف شدید اقتصادی و راهبردی بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
به نظر گروه بریکس در آینده رقیب جی هفت خواهد شد البته در آینده و نه این که همین فردا و عضویت ما در بریکس هم خیلی عالی است اگر بریکس بد بود چرا عربستان و امارات هم خواهان این هستند که جزء آن شوند؟ در بریکس هم قدرت های اقتصادی ای چون چین حضور دارند و هم قدرت های نوظهور اقتصادی ای چون برزیل و هند پس حتما خوب است.
کاش جای این بازی های شانگهای و بریکس و مریکس یه بار با اصل کاریه که خودتون بهتر میدونید کیه توافق می کردید تا کمی زندگی بر مردمی که هم نفتشون رو برداشت می کنید و توضیحی در رابطه با خرجش نمی دیدید هم مالیات ازشون میگیرید و نمی گید کجا خرج میشه روی خوش ببینن و انتخابات پر شور بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
افغانستان بعد از بیست سال توافق چی شد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
یه بار توافق کردیم زد پاره اش کرد واسه برگشتن به همونی که خودش پاره کرد امتیاز . هم میخواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
اصل کاریه تموم شد شده فرع کاریه:)))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
فعلا که عربستان امارات هم اومدن داخل هرچقدر بیشتر در این گروها عضوب بشیم امریکا خودش تحریم میذار کنار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
تواتق کردند. آمریکا زد زیرش. تاریخ هم ثابت کرده آمریکا شریک قابل اطمینانی نیست.ممکنه یک روز تصمیم بگیره مثل شاه یا صدام یا هر کسی اون رو سرنگون کنه. و چشم به منابع کشورها و استعمار اونها داشته باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
کاش یادت میومد که یه بار توافق کردیم و آخرش چیشد
با تبریک از عمق وجود! خیلی ها هنوز نمی فهمند چه اتفاق بزرگی افتاده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
شما براي ما بي نوايان با بهره هوشي پايين توضيح بدهيد بفهميم چه اتفاق بزرگي افتاده!

الان ماست يا پنير قراره ارزون بشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
این که ما را هم به عضویت بریکس پذیرفتند یعنی پذیرفته اند که ما هم جزء قدرت های نوظهور اقتصادی هستیم و همچنین در آینده اگر بتوانیم در این کشورها که تصمیم به دلار زدایی گرفته اند بازار خود را پیدا کنیم درامد ارزی بالایی هم خواهیم داشت چون بریکس نصف جمعیت دنیا را شامل می شود.
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
اتفاق بزرگ بهبود معیشت و اقتصاد مردمه
نه شانگهای و بریکس و موشک و پهپاد و شهپاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
هیچ اتفاقی نیافتاده مثل توافق ربع قرنی با چین، پیمان شانگهای و .....
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
اتیوپی هم قدرت نوظهوره عموجان؟؟ چرا خودتون رو راجت فریب میدید...
بدون fatf کسی با ما معامله نخواهد کرد مگر بسیار محدود ضمن اینکه بریکس حدود ۱۶٪ اقتصاد جهان را شامل می شود و برای توسعه کشور مسلما کافی نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Brazil |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
همین الانم نصف دنیا با آمریکا چپ افتادن جنگ جهانی بشه دیگه کسی سازمان های آمریکایی رو به رسمیت نمیشناسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
شانزده درصد اقتصاد جهان که پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک به بالای ۳۰ درصد برسد خوب مرد مومن می دانی ۳۰ درصد اقتصاد جهان یعنی چه؟ اگر ۲ تا ۳ درصد این اقتصاد هم نصیب ما شود ایران گلستان می شود.
مشکل اقتصاد ما چیز دیگه است با شانگهای و بریکس و.... حل نمیشه
پاسخ ها
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
و آن مشکل چیزی نیست جز توزیع ناعادلانه ثروت و رانت و عدم پاسخگویی
عالیه. گروهی در برابر گروه هفت زورگو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
گروهی گرسته در برابر گروهی سیر
چند سوال مهم : الان مدت‌های طولانی عضو چند تا از این پیمانها ( شانگهای و ... ) هستیم و پولمان بی ارزش ترن پول جهان است ؟ چند تا از این پیمانها باعث شده رتبه ما در فرار مغزها از اول حداقل به دوم کاهش پیدا کنه ؟ و هزاران مورد تکراری دیگه !!!! تا فساد سیستماتیک در کل حکومت وجود داره هزار تا از این پیمانها یک غاز هم ارزش نداره. خبر درمانی نکنید . ما ملت رو هم احمق فرض نکنید !!!
عضو این همه توافق شدید. ولی هیچ تاثیری روی عدالت و سفره ی مردم نگذاشت
آفتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی
تا وقتی ایران fatf رو نپذیرفته چطور میخواد مراوده مالی با کشورهای دیگه داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Brazil |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
سیستم مالی جدید که امریکا روش نظارت نداشته باشه
دیدی زبان دنیال بلد نیستی که نفهمیدی suspend
یعنی تعلیق
این عضویت ها حکایت لوح تقدیر ها و گواهینامه هایی که است در دفتر رییس،شرکت‌ها یا مطب دکترها دیوار را پر کرده است( بماند حالا چه جوری گرفته اند ) ولی پای کار که می‌رسد کاری از دستشون بر نمیاد فقط نمایش است
ما با عضویت در بریکس امریکا را نابود کردیم و مشت محکمی به دهان غرب زدیم وبدانید امریکا رو به افول و غروب است با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
ما الکی خوشیم
باور بفرمایید تا تعامل با مردم خودمان و مردم دنیا نداشته باشید این عضویت ها یک صنار هم ارزش ندارد.
هیچکدوم از این کشورهای عضو، ثبات اقتصادی و حتی سیاسی لازم رو ندارن و از روش عضوگیریش معلومه سرابی بیش نیست ...

رویاشون هم اینه که با پول ملی تبادل کنن ! که البته اون هم امکانپذیر نیست چون پول های ملی برای مقایسه با هم اول با دلار آمریکا مقایسه میشن و پول ملی اکثر این کشورها همواره در مقابل دلار نوسانات نزولی داره

یا حتی توهم ارائه یک واحد پولی با پشتوانه طلا ارن که بازهم ایالات متحده به خاطر دارا بودن بزرگترین ذخایر طلای جهان باعث بی ثباتی اون پول بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
وقتی با پول ملی خودشان مبادله کنند دیگر نیازی به مبادلات دلاری نیست و دلار آمریکا دیگر نقشی ندارد.
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
ناشناس ۱۹:۳۲
لطفا بفهمید که دلار ارز مرجع هست و وقتی مثلا ریال و روبل میخوان با هم تبادل بشن هرکدوم از اینا وزنشون در مقابل دلار سنجیده میشه و بعد مبادله میشن
یعنی هیچ راهی نیست که نرخ تبدیل ریال به روبل روسیه رو بدون ارز مرجعی مثل دلار محاسبه کرد
بریکس چیست
روسیه که معلوم الحال است کشوری تحریم و از نظر اقتصادی رو به نابودی
چین کشوری با جمعیتی بالای ۱.۴ میلیارد که مجبور هست برای همه چی مثل زالو خون کشورهای دیگر را بمکد این دو غول بریکس بقیه هم قابل وصف نیستند
البته ارزشی های عزیز خوب فکر کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
حتما هند هم زو بازی می کنند و برزیل هم فوتبال، عربستان هم بیابان زیاد دارد و امارات هم که جزیره است. این ها چه دلایلی است که آوردی ناشناس جان .
عضويت ايران در گروه بريكس چه تاثيري در زندگي مردم دارد؟ عضويت ايران با التماس در گروه شانگها هم انجام شد ! چه شد وضعيت زندگي مردم بهتر كه نشد هيچ بدتر هم شد. رييس جمهور خوشحال هستند كه در زمان فلاكت بار ايشان در اين دو گروه پذيرفته شده است . چين و روسيه كه دارن مردم ايران را سركار مي گذارند
عضويت ايران در بريكس و شانگهاي فقط به درد شريعتمداري كيهان مي خورد كه با ان قيافه بگيره و تيتر روزنامه بزند
واسه عضویت شانگهای هم آقایون ذوق داشتن ولی هیچ فایده ای واسه مردم نداشت و حتی چین هم از ترس تحریم های آمریکا با ایران همکاری اقتصادی نکرد
افرادی که به ساندیس علاقه دارن چقدر خوشحالن واسه هیچی خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
اعضای بریکس و شانگهای ۳ چهارم مصرف ساندیس رو توی دنیا دارن
چند روز پیش گفتن ما پول نفتی که صادر میکنیم رو نمیتونیم پس بگیریم چون کشورها زیربار تحریم های آمریکا نمیرن و از تحریم های آمریکا میترسن و دوم اینکه چون fatf رو عضوش نیستیم هیچ کشوری نمیتونه پول ما رو پس بده یا تجارت داشته باشه یا سرمایه گذاری خارجی داشته باشه پس مشکلات جای دیگری است و با این عضویت ها حل نخواهد شد
تا وقتی که شرکای اقتصادی مون اوگاندا و زیمباوه باشن ، این عضویت ها کار نمایشی است
ببینید امروز کشورهای مهمی از آسیا، آمریکای جنوبی و آفریقا جزء بریکس هستند، قدرت های نوظهور اقتصادی از جمله چین، هند، برزیل از اعضای اصلی بریکس هستند، چین ابر قدرت اقتصادی دنیا است، هند در آسیا پیشرفت های مهمی داشته و روسیه هم از نظر علم و تکنولوژی کشور مهمی است، امروز پیوستن کشورهای نفت خیز منطقه چون عربستان و امارات و کشور ما که هم از لحاظ نفت و گاز ثروتمند است هم کشوری پیشرفته در زمینه های تکنولوژی های نو است می تواند وزن اقتصادی بریکس را بالا ببرد و در آینده نزدیک بریکس هم می تواند مانند جی هفت تحولات اقتصادی دنیا را رقم بزند و مفاد اعلامیه ژوهانسبورگ که در بریکس مطرح شده هم مفاد خوب و سازنده ای است و مهم تر این که عضویت ما در بریکس آمریکا را در تنگنا قرار می دهد و دیگر آمریکا نمی تواند براحتی تحریم های ظالمانه بر علیه کشور ما اعمال کند چون این طور با اعتراض کشورهای عضو بریکس مواجهه خواهد شد و از طرفی عضویت در بریکس می تواند برای ما کشایش های اقتصادی خوبی در آینده به همراه داشته باشد که ان شاء ا... در آینده همین طور باشد و مردم خوب ایران بتوانند از این کشایش های اقتصادی بهره مند شوند.
بعضیا هستن واسه بی فایده ترین و کوچک ترین چیزها ذوق میکنن مثلا از سیاست نفت در برابر غذا خوشحال میشن، از گفتگو با عربستانی ها خوشحال میشن، از این عضویت های بی اثر خوشحال میشن خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
شما فقط برجام خوشحالتون کرد
در جنگ جهانی دوم هم نظم نوینی در جهان رقم خورد ، مدعیان اولیه وارث این نظم چه سرنوشتی داشتند و فاتحان پیروز این نظم چه کردند؟!!!
امیدواریم مثل عضویت در شانگهای از ثمره ان میوهای ان بهره ببریم.این عربستان تمام قلدوربازیش تا پایان دولت دیوانه بایدن هست بزار تدامپ در بیاد مثل قبل گاو شیرده میشه .حاج قاسم راست گفت
چین بزرگترین ذخایر دلار و بیشترین تجارت در جهان را با آمریکا دارد لذا هرگز به دنبال جایگزینی دلار نخواهد بود ولی حتما در جهت منافع خود به دنبال ساختن سیستم پرداخت داخلی با اعضای بریکس خواهد بود، به این ترتیب بخشی از هزینه های خود را به دیگر اعضا مانند ایران منتقل خواهد کرد و امثال ایران فقط بازیچه کشورهایی مانند چین و هند و روسیه می شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
چه می بافی برای خودت مردم مومن؟!!
همین قدر که با حبشه( اتیوپی کنونی) قراره همگروه بشیم دیگه خود حدیث مفصل بخوان از این ...
قدمی بزرگ برای توسعه اقتصاد ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
جان برادر عضویت در بریکس مثبت هست ولی با این اقتصاد
Fatf فشل و مدیران بی تخصص و بانک‌های ورشکسته و مشکل
و بی سیاستی در اقتصاد آبی برای ما گرم نمیشه.
فقط لسب کافی نیست باید سوارکار ماهری هم بود
نفوذ روس و چین در ایران تشدید خواهد شد.
این اتحاد مانند شانگهای برای مردم و سفره خالی انها موثر نیست
این کشورها می خواهند سلطه دلار را کم رنگ کنند اما یوان به عنوان واحد پولی قوی ترین اقتصاد این اتحاد چقدر در سبد ارزی کشورها وجود دارد ؟
برخی از کشورهای عضو از نظر سیاسی حالت بسته ای دارند و دموکراسی کمی در انها وجود دارد و این خطر بزرگی برای انها می باشد
بهار عربی خاطرتان هست یا حوادث میدان تیان ان من چین
بسیاری از این کشورها با امریکا مبادلات تجاری گسترده دارند و برخی هم پیمان امریکا هستند
زمان مشخص می کند ایا می توان بر علیه امریکا چالشی باشد بریکس یا نه ؟ ولی دلخوش بودن به شانگهای به بریکس و ... فایده ای ندارد و سفره خالی مردم را پر نمی کند چون همه این کشورها منافع ملی را بر بریکس ترجیح خواهند داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
پیش بینی شده که بریکس در آینده نزدیک به ۳۰ درصد اقتصاد دنیا را به خود اختصاص می دهد خب این یعنی رقابت با گروه جی هفت، حال اگر در این رقابت بریکس پایین تر هم باشد بهتر از این است که جی هفت به تنهایی یکه تازی کند و بدین طریق تا حدودی قدرت اقتصادی دنیا روی کشورهای بیشتری تعدیل می شود نیازی به چالش کشیدن هیچ کشوری هم نیست به همین سادگی.
ارزمشترک بریکس می تواند اقتصاد این کشور هارا متحول نماید.
همه این عضویت ها خوبست بشرط اینکه ما توان استفاده از این موقعییت ها را داشته باشیم که نداریم اشکال از درون ماست .
دوستان این نظرها را دادید وکاملا درست است ولی به این توجه کردید اگر آفریقای جنوبی می خواست از طرف ایران پذیرفته شود چند سال طول می کشید. بالای 20 سال. بروکراسی اداری را غربی‌ها بوجود آوردند ولی چندین سال است آن را رها کرده اند. ولی ایران آن را دریافت کرد وآن را بزرگ فراگیر کرد که باعث حال وروز امروز ما است. شهرداری تهران 13 سال است می خواهد سند مجتمع تجاری ابریشم را بزند ولی فقط یک مورد امضا ی پروندهای صدور سند در دایره املاک شهرداری تهران از یک طبقه به طبقه بالا 4 ماه است طول کشیده است وجالب اینجاست که فقط یک پرونده امضا شده است. حالا حساب بکن یک عضویت تو مجامع بین المللی چند نسل طول می کشد.
همش حرف مفته ..الان چین در افغانستان بیشتر از ایران سرمایه گذاری کرده ؟؟؟!!!
اگر واقعا موثر باشد چنین نهادها و گروه هایی، باید اثر مستقیم آن بر اقتصاد و بالارفتن ارزش پول ملی دیده شود. اگر دیده نشد یعنی تاثیر قابل توجه ای ندارد.
حالا این بریکس کیلیویی چند هستش ؟ حالا فعلا بزارید یه کم شانگهای بازی بکنیم بعد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
بعد از مدتی متوجه می شوند که اوضاع همان است که بود هیچ تغییری صورت نگرفته
لطفا یک نگاهی به مثبت ها و منفی ها بیندازید تا نظر مردم دستتون بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
البته تابی نظرات مخالف بریکس را از نظر منفی و مثبت غیرفعال کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
حقیقت با نظر عوام تغییری نمیکنه
در قدرت و استقلال بریکس همین نکته کافیست که پوتین که کشورش ریاست بریکس را دارد جرات نکرده وارد آفریقای جنوبی میزبان اجلاس بشه، چون آفریقای جنوبی گفته اگه بیای دستگیرت می کنیم تحویل ناتو و آمریکا می دیمت. دیگه واحد پول مستقل و کنار گذاشتن دلار و ایستادن در مقابل آمریکا بماند برای اجلاس بعدیشون.
الان عربستان و امارات شدند الگو برای ما چون اونا رفتند تو این گروه پس حتما خوبه
امارات که بی عرضه ترین کشور منطقه بود
عربستانم تفاله آمریکا و اسرائیل
تکلیف خودتونا با خودتون مشخص کنید
حالا که چی؟
مشکل ما حتی با پذیرفتن fatf و رابطه با غرب و تجارت جهانی و و اینا حل نخاهد شد!!
هروقت با نفرات برتر کنکور مصاحبه کردید و تنها و تنها ۱ مورد ابراز علاقه به مهاجرت به یکی از کشورهای بریکس (قدیم و جدید) کرد آنوقت بنده هم می گویم بارک الله! نظم نوین جهانی آغاز شد!!! اونی که می فهمه گرفت چی گفتم.
با این بریکیس اجاره خونه ها پایین میاد راستی قیمت مرغ چی اونم پایین میاد جمع کنید این بازیها را برید گزارش دیلی تلگراف رو بخونید که اقتصاد ایران همچون اقتصاد شوروی سابق در آستانه فروپاشیه
امریکا به تنهایی۳۶ درصد اقتصاد دنیا رادارد وبریکس باهمه اختلافاتی که با هم دارندبا اغضای قدیم وجدیدش ۳۶ درصد ؟پس حدیث مفصل خوان از این مجمع
این عضویتها دردی از هزار درد بی درمان امروز ما را حل نمی کند . فقط افراد متوهم امید وار می شوند .
با توجه به رشد بالای میزان زاد و ولد افعانها به زودی جمعیت افعانها در ایران به جمعیت ایرانی ها غلبه خواهد کرد
# افعانستان ۲
توی شهر تهران یه بیلبورد نظرم را جلب کرده که نوشته بودن ( به قله های پیروزی نزدیکیم، خستگی و ناامیدی ممنوع!) ولی شهرداری خجالت کشیده بوده اسم پیروزیها را نام ببره، حتما اسم این قله ها ، اختلاس ، رانت ، گرونی ، تورم ، دورغ گویی ، رشوه ، اعتیاد ، فحشا ، خشکسالی ،بی برقی ، فرونشستها ، معضلات زیست محیطی ، خشک شدن دریاچه ارومیه و فردای دریای خزر ، ریزش ساختمان های نا ایمن ، نا امیدی از فردای اینده کشور و......... باشه ولی من خسته شدم از نوشتن این همه قله های پیروزی !!!!!!! این همه شادی و پیروزی برای مردم ما محاله و شاید قله های پیروزی بعدی عضویت ایران در شانگها و بریکس ..!!!!!!! باشه
تاثیری هم در زندگی مردم داره؟! یا مثل همون پیمان شانگهای فقط قراره پزش رو تو حلقمون فرو کنید؟؟؟
دلاررررر چند؟؟؟
اب و برق و بنزین و گاز و نان چند؟؟؟؟؟
همش سرکاریه
هیچ سودی برای مردم ندارد شاید برای حزب موتلفه داشته باشد
چرا خبری از موفقیت هند در فرستادن ماه نورد اینجا نیست
چون‌ ما هنوز بدنبال موشک نقطه زن و پهباد با سرعت دویست کیلومتر در ساعت هستیم و این خبر این موفقیت ها را زیر سوال میبرد و مردم را نا امید میکند،
امریکا به تنهایی ۵۱ درصد اقتصاد دنیا رادارد وبریکس باهمه اختلافاتی که با هم دارندبا اغضای قدیم وجدیدش ۳۶ درصد ؟پس حدیث مفصل خوان از این مجمع
امریکا ۵۱ در صد فعلا دارد و باریکی ۳۶ در صد و لی با پیوستن دیگر کشور ها تا ۴۹ در صد باز دو‌در صد باریکی عقب است ولی در دراز مدت موازنه تغییر میکند و شاید ۷۰ به ۴۰ به نفع بریکس بشود
به همه دست اندرکاران و دولت مردان باید تبریک گفت. شزط ضمن قرارداد پولهای حاصله از معامله ایران با اعضا فقط صرف نهاده‌های دامی و کشاورزی خواهد شد.
اگه عضو شدیم که دیگه چرا در آخر گفتن دعوت خواهیم کرد؟
بعدم خاصیت این پیمان ها چیه؟ بریکس شانگهای .... مگه ما عضو اق ای تی اف هستیم که بتونیم داد و ستند مالی داشته باشیم؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست