بازدید 2151
۳

بیش از ۷۰۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق اضافه شده

وزیر نیرو گفت: ظرفیت منصوبه تولید نیروگاه‌های کشور اکنون ۹۱ هزار و ۲۹۲ مگاوات است که بیش از ۷۷۴۵ مگاوات آن در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است.
کد خبر: ۱۱۸۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲ 20 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، علی اکبر محرابیان با اشاره به میزان تولید برق، اظهار کرد: این میزان تولید شامل ۵۷۸۴ مگاوات نیروگاه حرارتی، ۳۴۰۰ مگاوات افزایش ظرفیت یا ارتقای راندمان نیروگاه های گذشته، ۲۰۳ مگاوات نیروگاه های تجدیدپذیر و ۳۵۸ مگاوات نیروگاه های تولید پراکنده است که در نقاط مختلف کشور نصب هستند.

وی با بیان اینکه این ظرفیت منصوبه است، گفت: امسال در نقطه پیک مصرف بیش از ۷۳ هزار و ۶۰۰ مگاوات مصرف داشتیم که بالاترین مصرفی بود که در سال جاری به ثبت رسیده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه امیدواریم این پیک مصرفی در روزهای باقی مانده تکرار نشود، اظهار کرد: به طور کلی سه مدل کولر شامل آبی، گازی و دستگاه های تبدیل متمرکز داریم، در مورد کولرهای آبی قبلا طرحی را در حد تحقیقاتی کار کرده بودند که نمونه سازی موتورهای «بی ال دی سی» بود که این نوع موتورها افزایش قابل توجهی در بهره وری و راندمان کولرهای آبی ایجاد می کند و مصرف را بیش از ۵۰ درصد کاهش می دهد.

محرابیان با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت‌های استاندارد، این موتور از نظر استاندارد به رسمیت شناخته و تولید آن در کشور شروع شده است، افزود: سالانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار کولر آبی تولید می کنیم که  اغلب تولید کنندگان امروز با این فناوری کولر تولید می کنند.

به گفته وی امیدواریم تا پایان سال استاندارد این نوع کولر به عنوان استاندارد اجباری معرفی شود و همه کولرهای تولیدی کشور با موتورهای بی ال دی سی تولید خواهند شد.

وزیر نیرو با حضور در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق، در مصرف آب هم صرفه جویی قابل توجهی صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: این فناوری  ۵۰ درصد صرفه جویی در برق و ۳۰ درصد صرفه جویی در آب برای ما ایجاد می کند

محرابیان با بیان اینکه در کولرهای گازی نیز با ارتقای استاندارد و با حذف رده های مصرف پایین، امکان افزایش بهره‌وری و راندمان  وجود دارد، گفت: این موارد در ستور کار قرار دارد و با همکاری سازمان استاندارد انجام می شود.

حداقل کردن اثر ناترازی‌ها با برنامه‌ریزی دولت سیزدهم بر سه پایه

وزیر نیرو با بیان اینکه ناترازی را باید بر پایه نحوه مدیریت برق معرفی کرد، در سال ۱۴۰۰ که دولت کار خود را شروع کرد بیش از ۱۵ هزار مگاوات ناترازی داشتیم، گفت: نتیجه آن ناترازی، خاموشی‌های سراسری در همه بخش‌ها از جمله خانگی و صنایع بود.

محرابیان ادامه داد: از ۲۹ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریور، خاموشی‌های بسیار جدی داشتیم؛ یک نوبت، بعدا شد دو نوبت و در انتها به سه نوبت رسید، رسانه‌ها جدول‌های ماهیانه و هفتگی از نوبت خاموشی منتشر می‌کردند، در بخش صنعت نیز کاهش چشمگیر تامین برق را داشتیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ که دولت بر سه پایه بود؛ در وهله نخست، توسعه نیروگاه‌ها، در وهله دوم، مدیریت مصرف و در وهله سوم، بهینه‌سازی را در دستور کار قرار دادیم، اظهار کرد: در توسعه نیروگاه‌ها حدود ۷۷۴۵ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه ۵۰ درصد ناترازی را بر پایه مصرف ۱۴۰۰ کاهش دادیم، گفت: همچنین در این دو سال عملکرد دولت سیزدهم ۲ میلیون مشترک جدید به شبکه برق کشور افزوده شده است.

به گفته محرابیان با روش‌های مدیریت مصرف این ناترازی را مدیریت کردیم و اثرات منفی آن را به شدت کاهش دادیم‌.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
آقای محرابیان در اعلام دستاورد با زیرکی خاصی از افزایش ظرفیت یاد می کند نه افزایش تولید.درزمان وزارت قبلی هم در پاسخ خبرنگاران گفت هیچوقت نگفته ام تولید خودرو زیاد شده بلکه گفتم افزایش ظرفیت تولید اتفاق افتاده است.
آخه نیروگاه که در یکی دو سال ساخته نمیشود کلنگ این نیروگاهها در دولتهای قبلی زده شده خخخخخخخ
التماس و گریتون و قطعی صنایع رو دیدیم فهمیدیم تولید برق رفته بالا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست