بازدید 3000

کشف کوسه ماهیان قاچاق در سیستان و بلوچستان‌

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با اشاره به کشف محموله کوسه ماهیان قاچاق در استان، گفت: ترانزیت و قاچاق کوسه ماهیان و اجزای بدن آنها از سیستان و بلوچستان هزینه‌های سنگینی برای متخلفان خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۸۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶ 17 August 2023

به گزارش تابناک، محمدرضا علیمرادی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: ترانزیت و قاچاق کوسه ماهیان و اجزای بدن آنها از سیستان و بلوچستان هزینه‌های سنگینی برای متخلفان خواهد داشت.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: محیط زیست با احاطه سایبری و با ایجاد شبکه گسترده همیاران محیط زیست همواره فضایی ناامن برای شکارچیان و متخلفان ایجاد کرده است.

 وی تصریح کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان در برنامه‌ای منسجم و با گشت‌زنی‌های مستمر در مسیرهای مواصلاتی، مناطق تحت مدیریت و زیستگاه‌های استان و با همکاری شبکه گسترده همیاران محیط زیست توانسته نظارتی بیش از پیش را داشته باشد.

علیمرادی ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با بیتوته‌های شبانه‌روزی در مناطق و زیستگاه‌های استان و بر اساس اخبار واصله از همیاران محیط زیست، محموله غیرمجاز کوسه ماهیان را در مسیر نصرت آباد به سمت استان کرمان شناسایی، متوقف و ضبط کردند.

سرپرست حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: از خودروی حامل کوسه ماهیان 43 قطعه کوسه کشف شده است. یگان حفاظت محیط زیست با دو تیم عملیاتی واکنش سریع استان و سرمحیط‌بانی نصرت آباد پس از ساعت‌ها تعقیب و گریز در جاده مواصلاتی توانست این محموله را کشف کند.

وی افزود: بر اساس قوانین شکار و صید محیط زیست؛ شکار، حمل و خرید و فروش گونه‌های حیات وحش و اجزای بدن آنها ممنوع است.

علیمرادی خاطرنشان کرد: محموله‌های کشف شده و متخلفین دستگیر شده به منظور پیگیری قضایی و پرداخت جرائم مربوطه به مقام قضائی استان معرفی شده‌اند. شکار و صید و حمل و نگهداری گونه‌های حیات وحش علاوه بر مجازات‌های کیفری، دارای جنبه حقوقی مبنی بر پرداخت ضررو زیان برای هر قطعه کوسه ماهی حداقل مبلغ ده میلیون تومان است.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: کوسه ماهیان جز گونه‌های تحت حمایت و در برخی از زیرگونه‌ها در معرض خطر انقراض است که متأسفانه تعداد معدودی از افراد سودجو با صید کوسه ماهیان آسیب‌های جبران ناپذیری به چرخه زیستی دریا وارد می‌کنند.

وی اظهار داشت: از تمامی هم استانی‌ها و دوستداران محیط زیست درخواست داریم هرگونه تخلف زیست محیطی اعم از شکار و صید و ... را به سامانه 1540 اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت در دستور کار اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست