بازدید 3590

اعلام ظرفیت پذیرش رشته‌های با آزمون و بدون آزمون

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت: ظرفیت پذیرش در رشته‌های با آزمون ۱۷۷ هزار و ۱۹۲ نفر و ظرفیت پذیرش در رشته‌های بدون آزمون و صرفاً با سوابق تحصیلی ۳۳۵ هزار و ۷۴۵ نفر است.
کد خبر: ۱۱۸۸۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ 17 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش امروز در نشست خبری سازمان سنجش با اصحاب رسانه، با اعلام ظرفیت پذیرش در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی گفت: ظرفیت پذیرش در سه رشته مذکور در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در مجموع ۱۴ هزار و ۴۳۲ نفر است که از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۰۱ نفر در رشته پزشکی و ۲ هزار و ۶۰ نفر در رشته دندانپزشکی و ۱ هزار و ۲۷۱ نفر در رشته داروسازی پذیرفته می‌شوند.

علی صدر با بیان اینکه بیشترین ظرفیت پذیرش با آزمون مربوط به گروه علوم تجربی با ۵۸ هزار و ۷۷۴ نفر است، اظهار داشت: ظرفیت پذیرش درگروه آزمایشی ریاضی و فنی ۵۶ هزار و ۴۹۵ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی ۵۱ هزار و ۳۹۴ نفر، در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۴ هزار و ۲۸۷ نفر و در گروه آزمایشی هنر ۶ هزار و ۲۵۱ نفر است.

وی یادآور شد: داوطلبانی که در دو نوبت دی و تیر آزمون سراسری شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته نشده‌اند یا در دو نوبت آزمون شرکت نکرده‌اند هم می‌توانند در دوره‌های بدون آزمون ثبت نام و انتخاب رشته کنند.

گفتنی است: لینک ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس صرفاً سوابق تحصیلی همزمان با انتخاب رشته در رشته‌های با آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش فعال می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی