بازدید 1917
۱

شهرداری تهران گزارش آسیب‌ها را به رئیس‌جمهور می‌دهد

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد که مصوبه هیات وزیران در خصوص انتخاب شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی موجب حل مشکلات می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷ 17 August 2023

به گزارش «تابناک»، احمد احمدی صدر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه هیات وزیران مبنی بر اینکه علیرضا زاکانی شهردار تهران نماینده ویژه رئیس جمهور در آسیب‌های اجتماعی شهر تهران شده است، گفت: ما منتظر ابلاغ کتبی دولت هستیم تا بعد از آن اقدامات خود را در حوزه پیشگیری و حل آسیب‌های اجتماعی انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که با این مصوبه هیات وزیران چه اتفاقی برای حل آسیب‌های شهر تهران رخ می‌دهد؟ افزود: آسیب‌های اجتماعی تهران به بحران تبدیل شده بود و در چنین مواقعی باید شخص رئیس جمهور که بر همه نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌ها نظارت دارند پای کار بیایند و با مدیریتشان مشکلات و چالش‌ها را حل کنند و هنر شهرداری تهران این بود که محکم و با استدلال حساسیت آسیب‌های اجتماعی را به گونه‌ای بیان کرد که رئیس جمهور بالای سر مسئله آمدند و با استفاده از اصل ۱۲۷ اختیاراتشان را در حوزه شهر تهران به نماینده تام الاختیارش که شهردار تهران است، تفویض کردند.

شهرداری به دنبال ریاست و رئیس بودن نیست

احمدی صدر با بیان اینکه برای اولین بار است که این اتفاق در کشور می‌افتد، اظهار کرد: شهرداری به دنبال ریاست و رئیس بودن نیست و حالا که شخص رئیس جمهور پای کار آمده، امیدواریم بتوانیم هم افزایی بیشتری در حل مشکلات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در شهرداری تهران قرارگاه اجتماعی تشکیل شد که تا کنون بیش از ۳۴ جلسه برگزار شده است، گفت: مصوبات و اتفاقات خوبی در این قرارگاه رخ داده است، به گونه‌ای که تنها شهرداری ۵۰۰۰ ظرفیت پذیرش معتادان ایجاد کرد و برای معتادان منع پذیرشی اتفاقات خوبی رخ داد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه قبلا قرارگاه خواهشی و تمنایی بود، ادامه داد: ما از دستگاه‌های دیگر خواهش می‌کردیم که اقداماتی را در زمینه بهبود آسیب‌های اجتماعی انجام دهند و از آنجایی که ما نهاد بالادستی آنها نبودیم و آنها هم تنها باید قانونا به نهاد بالادستی خود پاسخ می‌دادند ممکن بود با آن حساسیتی که مد نظر ما است کارها پیش نرود و پیگیری و هماهنگی کند بود. همچنین ممکن بود به آن خوبی که ما می‌خواهیم این هماهنگی‌ها انجام نشود؛ اما حالا که بالاترین مقام مسئول کشور پای کار آمده، هماهنگی در این حوزه در نهایت خود است و همه دستگاه‌ها موظف هستند که به رئیس جمهور که رئیس شورای اجتماعی کشور نیز هستند، گزارش دهند.

وی با تاکید بر اینکه ما در شهرداری تهران ذیل شورای اجتماعی کشور فعالیت خواهیم کرد و گزارشمان را در حوزه حل آسیب‌های اجتماعی به رئیس شورا که رئیس جمهور هستند، ارائه می‌کنیم، افزود: در گذشته شهرداری تهران ممکن بود بعضا چندین بار برای یک موضوع مکاتبه کند و از دستگاهی بخواهد که یک کاری را انجام دهد، اما از آنجایی که از نظر سلسله مراتب این نهادها و دستگاه‌ها از شهرداری دستور نمی‌گرفتند، بعضا به حساب رفاقت و مودت کار را انجام می‌دادند؛ اما حالا با حکم رئیس جمهور و پای کار آمدن شخص رئیس جمهوری، دستگاه‌ها موظف هستند که به نماینده ویژه رئیس جمهور پاسخ دهند.

احمدی صدر با بیان اینکه معتقدم که در این دو سال اخیر اتفاقاتی در حوزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی رخ داده است که در ۲۰ سال گذشته حداقل در شهر تهران بی‌نظیر بوده است، گفت: مثلا در شهرداری تهران حتی یک ظرفیت پذیرش معتادان وجود نداشت، اما حالا ۵۰۰۰ ظرفیت جذب معتاد داریم و یا در مورد معتادان منع پذیرشی هیچ نهادی آنها را پذیرش نمی‌کرد و حالا اتفاقات خوبی در زمینه پذیرش آنها رخ داده است و امیدواریم با پای کار آمدن دولت این اتفاقات خوب سرعت گیرد.

وی تأکید کرد: یادمان باشد که باید در کنار ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و جمع‌آوری معتادان متجاهر، برخورد با خرده و عمده فروشان مواد مخدر را در دستور کار قرار دهیم. چرا که ما معتادان متجاهر را از سطح شهر جمع‌آوری می‌کنیم، اما موادفروشان همچنان به کار خود مشغول هستند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه ما برای اولین بار در موضوع ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به بحث خانواده‌های این افراد نیز توجه کردیم، گفت: یادمان باشد که معتادان متجاهر نیز فرزندان ما هستند و باید برای آنها کاری انجام دهیم.

واگذاری اختیارات رییس‌جمهور در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به شهردار تهران

وی با اشاره به حکم رئیس جمهور برای شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در حل آسیب‌های اجتماعی، تأکید کرد: یکبار مسئله را در سطح کلان کشور مطرح کردیم و حساسیت به جایی رسید که رئیس جمهوری با اتکاء به اصل ۱۲۷ اختیارات خود را در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی واگذار کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
بقبه شهرهای ایران چی!؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی