بازدید 2234

مذاکره سه جانبه امارات، اردن و رژیم صهیونیستی در دوبی

امارات، اردن و رژیم صهیونیستی در مورد پروژه‌های آب و انتقال انرژی گفتگو می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۸۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷ 15 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از نیوعرب، یک هیئت اردنی شامل «محمد النجار»، وزیر آب، «صالح الخرابشه»، وزیر انرژی و منابع معدنی و «معاویه راده» وزیر محیط زیست وارد امارات شد تا در مورد تعدادی از پروژه‌ها در حوزه آب که طیف گسترده‌ای از منافع مشترک با رژیم صهیونیستی و امارات را پوشش می‌دهد، گفتگو کنند.

«سلطان بن احمد الجابر»، وزیر صنعت و فناوری پیشرفته امارات متحده عربی و فرستاده ویژه این کشور برای تغییرات آب و هوایی قرار است در دیدار با هیئت اردنی در مورد چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه که دو کشور را به هم نزدیکتر می‌کند و راه‌های تقویت همکاری در حوزه انرژی، گفتگو کند. آب، محیط زیست و راه‌های مقابله با چالش‌های بحران جهانی آب و هوا از مهمترین موضوعات این مذاکرات عنوان شده است.

این مذاکرات شامل یک گفتگوی سه جانبه با وزیر انرژی رژیم اسرائیل برای بحث در مورد پروژه‌های انتقال آب و انرژی نیز خواهد بود.

امارات متحده عربی با میزبانی نشست آب و هوایی کاپ ۲۸ (COP28) از هم اکنون مذاکرات خود در منطقه را درباره مسائل آب و هوایی آغاز کرده است.

مذاکره سه جانبه اخیر در دوبی با حضور هیئت اردنی و صهیونیستی نیز بخشی از مذاکرات پیش زمینه برای میزبانی امارات از اجلاس آب و هوایی کا پ۲۸ عنوان شده است.

پیش از این اردن و رژیم صهیونیستی در حوزه آب دارای چالش‌ها و اختلاف نظرهایی بودند و مشخص نیست که آیا دو طرف در نشست دوبی به دنبال گفتگو بر سر اختلافات نیز خواهند بود یا خیر؟ از سوی دیگر به نظر نمی‌رسد روابط سیاسی اردن و رژیم اسرائیل پس از تنش آشکار در دوره اخیر در آستانه بهبود باشد؛ به ویژه پس از مواضع تند «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مقطع اخیر و اصرار وی بر تحمیل حاکمیت اسرائیل بر غور اردن و شمال البحر المیت (دریای مرده) و همچنین تهدیدهایی که اردن درباره تجدید نظر در توافق صلح (وادی عربه) بین دو طرف مطرح کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست