بازدید 3014

وزیر خارجه کی‌یف: پاییز سختی در انتظار اوکراین است

وزیر خارجه اوکراین گفت این کشور احتمالاً به سمت مذاکره با روسیه سوق داده می‌شود و فصل سیاسی دشواری پیش‌رو دارد.
کد خبر: ۱۱۸۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸ 13 August 2023

 


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، «دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین گفت در حالی که این کشور احتمالاً به سوی مذاکره با روسیه سوق داده می‌شود، به سمت فصل سیاسی بسیار دشواری می‌رود. او قول داد هر کاری برای مقاومت در برابر تلاش‌ها برای وادار کردن اوکراین به یافتن راه‌حل دیپلماتیک در خصوص بحران جاری انجام دهد.

به گزارش رسانه‌های اوکراینی، وزیر خارجه این کشور گفت: به همه هشدار می‌دهم فصل سیاسی بسیار دشواری خواهد بود. این صدا‌ها [درخواست برای گفتگو]بلندتر می‌شود. هر کاری را در چارچوب قوانین بین‌المللی و کیفری انجام خواهیم داد تا اطمینان یابیم این صدا‌ها محو می‌شود.

کی‌یف مکررا هر گونه احتمال گفتگو با روسیه را رد کرده و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین حتی پاییز گذشته قانونی را معرفی کرد که صراحتاً چنین اقدامی را ممنوع می‌کند. در طرف دیگر، مسکو گفته آماده مذاکرات معنادار برای حل‌وفصل بحرانی است که یک سال‌ونیم ادامه داشته است.

اظهارات کولبا واکنش «سرگئی تسکوف» سناتور روس که کریمه را در مجلس علیای این کشور (شورای فدراسیون) نمایندگی می‌کند، به همراه داشت و برداشت کولبا درباره پاییز پیش‌رورا مورد تمسخر قرار داد و گفت این دیپلمات و رهبری اوکراین به طور کلی در واقع نگران تمام شدن کمک‌های غرب است.

وی به رسانه‌های روس گفت: او (کولبا) معتقد است که پاییز آزمون سختی برای اوکراین به دلیل درخواست‌ها برای مذاکرات خواهد بود، زیرا او و نخبگان کی‌یف در گروگان پول راحتی هستند که از غرب می‌رسد.

این سناتور روس افزود: هر چه جنگ بیشتر طول بکشد، آن‌ها پول بیشتری به دست خواهند آورد و بیشتر از آمریکا و انحادیه اروپا مطالبه خواهند کرد. با این حال، مردم اوکراین بیشتر این بودجه را نخواهند دید، زیرا کمک‌ها غارت می‌شود.

از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، غرب کمک نظامی و مالی زیادی روانه اوکراین کرده و آمریکا به تنهایی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار به اوکراین اختصاص داده است. مسکو بار‌ها از متحدان غربی اوکراین خواسته پمپاژ تسلیحات به اوکراین را متوقف کنند و استدلال کرده که این امر بجای تغییر نتیجه، تنها خصومت‌ها را تشدید می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست