بازدید 3192

سازمان فضایی کاهش سطح آب دریای خزر را تأیید کرد

سخنگوی سازمان فضایی ایران گفت:اصل کاهش در بخش شمالی دریاست و سواحل ایران فعلاً کمتر تأثیر پذیرفته است.
کد خبر: ۱۱۸۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲ 12 August 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، حسین دلیریان سخنگوی سازمان فضایی ایران با اشاره به بررسی‌های این سازمان درباره وضعیت دریای خزر، گفت: سازمان فضایی ایران با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، وضعیت سطح آب دریای خزر به عنوان بزرگترین دریاچه جهان را بررسی کرده است.

وی افزود: در این بررسی‌ها که شامل بررسی یک بازه زمانی حدوداً ۱۰ ساله بوده و توسط بخش سنجش از دور سازمان فضایی ایران انجام شده است، بخش‌های مختلف دریای خزر از منظر سطح آب دریا مورد ارزیابی قرار گرفته است.

سخنگوی سازمان فضایی ایران تصریح کرد: این بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش شمالی دریای خزر در سالیان گذشته به خصوص دو سال اخیر با کاهش سطح آب و پیشروی خط ساحل که نشات‌گرفته از کاهش میزان آب بوده، مواجه شده است.

دلیریان ادامه داد: در بخش جنوبی و سواحل کشورمان، فعلاً تغییرات زیادی حاصل نشده که احتمالاً به دلیل شیب یا عمق دریا در این بخش است اما روند کاهش سطح آب دریای خزر موضوعی مهم و جدی تلقی می‌شود.

وی در پایان گفت: در مجموع، سازمان فضایی ایران به عنوان متولی بخش فضایی کشور تأیید می‌کند که سطح آب دریای خزر کاهش یافته و این کاهش سطح در صورت تداوم یافتن، در سالیان پیش‌رو مشکلات زیست محیطی زیادی را برای تمام کشورهای ساحلی ایجاد خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی