بازدید 5581

آخرین وضعیت «مایسا» بچه‌فیل ارم

مدیر باغ وحش ارم با اشاره به مراقیبت و پایش شبانه‌روزی «مایسا»، گفت: این بچه فیل دو ساله، روزانه بین ۲۰ الی ۳۰ کیلوگرم از ترکیب سبزیجات و میوه‌ها تغذیه می‌کند.
کد خبر: ۱۱۸۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰ 12 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، «روز جهانی فیل» که هر ساله در تاریخ ۱۲ اوت (August) گرامی داشته می‌شود با هدف گسترش آگاهی در مورد خطر انقراض این حیواناتِ بسیار دوست داشتنی و مفید در حیات وحش نامگذاری شده است به همین بهانه نیز در این گزارش به فیل‌های آسیایی ساکن باغ وحش ارم پرداخته‌ایم. فیل آسیایی گونه‌ای در حال انقراض است. سال ۱۳۹۲ رییس‌جمهوری سریلانکا دو زنجیر فیل آسیایی (یک فیل ماده به نام «میهری» و یک فیل نر به‌نام «مهاسن») را به رییس‌جمهوری وقت ایران هدیه داد و این فیل‌ها از یتیم‌خانه فیل‌ها در کشور سریلانکا به ایران منتقل شدند.  

سال ۹۸ بود که میهری در باغ وحش ارم باردار شد و برخلاف فیل‌های دیگر که بعد از ۲۰ تا ۲۲ماه فارغ می‌شوند، «میهری» بعد از گذراندن دوره ۲۴ماهه بارداری بچه فیل را به دنیا آورد. پس از دو ماه که فیل مادر و بچه فیل دوره‌های مراقبتی و قرنطینه خود را گذراندند، بچه فیل باغ وحش ارم «مایسا» نامیده شد و باغ ‌وحش ارم بر سلامت آن تاکید کرد.   

 

مهدی سعادت مدیر باغ وحش ارم در گفت و گو با ایسنا درباره فیل‌های باغ وحش ارم اظهار کرد: فیل‌های باغ وحش معمولا روزانه ۶۰ الی ۸۰ کیلوگرم ترکیبی از انواع میوه‌ها، سبزیجات و علوفه را مصرف می‌کنند. از مصرف شیر مایسا بسیار کاسته شده و روزانه بین ۲۰ الی ۳۰ کیلوگرم از ترکیب سبزیجات و میوه‌ها تغذیه می‌کند. 

وی درباره آخرین وضعیت مایسا اظهار کرد: مراقبت‌های لازم دامپزشکی و پایش شبانه‌روزی به‌صورت مرتب انجام می‌شود.  

مدیر باغ وحش ارم تصریح کرد: مایسا اولین بچه فیل آسیایی است که با اتخاذ مراقبت و تغذیه مناسب در باغ وحش ارم سبز متولد شد. فیل آسیایی گونه‌ای در معرض خطر انقراض است که سال ۹۲ یک جفت از این گونه از کشور سریلانکا به باغ وحش ارم منتقل شدند و پس از ۸ سال «مایسا» به دنیا آمد. 

وی ادامه داد: این اولین تولد فیل در ایران پس از گذشت ۵۰۰ سال بود و از این نظر بسیار با اهمیت و نشان از پیشرفت و کسب تخصص کافی در امر باغ وحش داری ایران است. بعد از برگزاری جشن تولد دو سالگی مایسا در اردیبهشت سال جاری، با تکیه بر دانش و تجربیات داخلی معرفی این بچه فیل به پدرش نیز با موفقیت در باغ وحش ارم انجام شد.

سعادت در پایان درباره توانایی دوباره «میهری»  در بارداری تصریح کرد: در حال حاضر و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در آینده نزدیک و پس از مشاوره‌های بین المللی و با فراهم شدن شرایط فیزیولوژیکی مجددا اقداماتی جهت بارداری فیل مادر انجام خواهد شد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست