بازدید 16737
۱

جلیل محبی کیست؟

جلیل محبی متولد سال ۱۳۵۸ در زنجان و روحانی و سیاستمدار اهل ایران است که در ماجرای لایحه حجاب و عفاف نقش پر رنگی دارد.
کد خبر: ۱۱۸۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱ 09 August 2023

جلیل محبی کیست؟

به گزارش «تابناک»،  جلیل محبی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که در سال ۱۳۵۸ در زنجان متولد شد و دانش آموخته رشته حقوق جزار و جرم شناسی از دانشگاه امام صادق(ع) است.

محبی فارغ التحصیل رشتۀ حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه امام صادق(ع) است. او رئیس سابق بسیج حقوق‌دانان کشور است و در حال حاضر به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می کند.

سوابق جلیل محبی

در سوابق محبی مدیریت دفتر مطالعات حقوق مجلس شورای اسلامی و ریاست بسیج حقوق دانان کشور را می توان مشاهده کرد. او علاوه بر این ها در سابقه فعالیت‌های خود ریاست بخش جرم شناسی قوه قضائیه را نیز عهده دار بوده است.

فعالیت در توئیتر

جلیل محبی، از جمله مسئولان ایرانی فعال در شبکه مجازی توئیتر است. او در آبان ماه سال جاری و در یک توئیت جنجالی در واکنش به صحبت های رئیس جمهور نوشت:  آقای روحانی مرتکب جرم شده و مشمول دو سال حبس است.

او همچنین پیش از این در توئیتی نوشته بود: وقتی برخی از امام جمعه‌ها خانم‌های بی‌حجاب را با توهین، نهی از منکر کنند، مجری برنامه عفاف و حجاب هم آن حرف‌های زشت را در جمع خانم‌ها می‌زند، حاکمان ما ملوک‌اند و «الناس علی دین ملوکهم»، کاش همه ائمه‌جمعه مثل امام جمعه دیروز تهران درباره بی‌حجاب‌ها حرف می‌زدند.

مناظره با تا جزاده 

بهمن ۱۳۹۸  جلیل محبی مناظره ای با مصطفی تاجزاده پیرامون شورای نگهبان داشت که حواشی فراوانی ایجاد کرد. جلیل محبی در این برنامه در اتفاقی بامزه که به نظر می رسید به واسطه استرس دچار آن شد ناخودآگاه پس از خوردن خرما چسبناکیه دستانش را با مبل تمیز کرد که با حواشی فراوانی همراه شد.

تنظیم لایحه حجاب

محبی نقش موثری در تنظیم لایحه حجاب که توسط قوه قضائیه تنظیم شد داشت. او در توضیح این لایحه گفت، در این لایحه ضابطین خاص دیگر اجازه دستگیری افراد بی حجاب را ندارند، اما همانند پلیس اختیارات دیگر را دارد. یعنی ضابطین حق برخورد و دستگیری افراد بی حجاب ندارد و تنها بازداشت افراد در اختیار قوه قضائیه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
آقای محبی نظر شما در مورد خرید از ترکیه چیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست