بازدید 2637

نخست وزیر پاکستان به دنبال منحل کردن پارلمان

نخست وزیر پاکستان با ارسال نامه‌ای به رئیس پارلمان این کشور خواستار انحلال دولت و پارلمان برای برگزاری انتخابات عمومی شد.
کد خبر: ۱۱۸۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ 09 August 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، شهباز شریف نخست وزیر دولت ائتلافی پاکستان روز گذشته اعلام کرد امروز (چهارشنبه) نامه‌ای برای عارف علوی، رئیس پارلمان این کشور خواهد فرستاد تا در صورت موافقت او پارلمان و دولت پاکستان منحل شده و یک دولت انتقالی (موقت) برای ۶۰ روز جهت برگزاری انتخابات عمومی در پاکستان تشکیل شود.

براساس گزارش ایندیا پست، شهباز شریف چند روز پیش گفته بود که انتخابات سراسری در موعد مقرر (اواخر مهر یا اوایل آبان) برگزار می شود. در کنار این، انتخابات در ایالت ها نیز برگزار خواهد شد. با این حال، رعنا صنع الله، وزیر کشور او روز سه شنبه گفت امکان برگزاری انتخابات قبل از ماه مارس (اسفندماه) وجود ندارد.

تحولات سیاسی پاکستان در حالی وارد مرحله پایان کار دولت و پارلمان ملی می شود که اخیرا دادگاه مبارزه با اختلاس مالی عمران‌خان نخست وزیر برکنار شده و رهبر حزب تحریک انصاف را در پرونده اختلاس مالی مجرم شناخته و وی را به ۳ سال حبس و ۵ سال سلب صلاحیت محکوم کرد.

عمران‌خان هفته گذشته روانه زندان شد و روز گذشته نیز کمیسیون انتخابات پاکستان بخشنامه رسمی سلب صلاحیت عمران‌خان برای ۵ سال آینده را صادر کرد که طی آن عمران‌خان حق شرکت در انتخابات و یا گرفتن مناصب دولتی و سیاسی را نخواهد داشت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست