رئیس مجلس ویتنام وارد تهران شد

وونگ دین هوئه، رئیس مجلس ویتنام در صدر یک هیأت پارلمانی- تجاری صبح امروز (سه‌شنبه ۱۷ مردادماه) وارد تهران شد و در بدو ورود به کشور مورد استقبال حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، نایب رئیس مجلس و جلیل رحیمی جهان آبادی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ویتنام قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۸۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵ 08 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، ذوالنوری ضمن خوش آمدگویی به هیأت ویتنامی، اظهار داشت: حضور این هیأت در تهران، نشان دهنده اهمیت تحکیم روابط دو کشور است. روابط دیپلماتیک بین ایران و ویتنام از مناسبات خوبی برخوردار است و امیدواریم این روابط تداوم داشته باشد، زیرا تقویت روابط دیپلماتیک می‌تواند موجب گسترش روابط دو کشور باشد و تقویت ارتباط پارلمانی می‌تواند تقویت روابط اقتصادی و سیاسی خود را به دنبال داشته باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: رؤسای مجالس دو کشور ترددهای خوبی در سالیان گذشته داشته‌اند و مرور تاریخ روابط دو کشور نشان می‌دهد که هیچ نقطه سیاه و تاریکی در روابط دو کشور وجود ندارد و روابط دو کشور دوستانه بوده و از این به بعد دوستانه تر نیز خواهد بود.

حجت الاسلام ذوالنوری افزود: مبانی و اصول بسیاری بین ایران و ویتنام مشترک است و هر دو کشور از آمریکا و غرب زخم خورده هستند و هر دو کشور برای آزادی و استقلال هزینه‌های زیادی داده‌اند. همچنین دو کشور مخالف یکجانبه گرایی بوده و موافق صلح و دوستی هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی روابط اقتصادی ایران و ویتنام خوب ارزیابی کرد و گفت: سفر هیأت پارلمانی منشأ خیر و برکت خواهد بود که می‌تواند به گسترش روابط منجر شود.

وونگ دین هوئه نیز ضمن تشکر بابت استقبال گرم از هیأت ویتنامی، اظهار کرد: این نخستین بار است که وارد ایران شدم و اکثر این هیأت اولین بار است که به ایران سفر کرده‌اند.

رئیس مجلس ویتنام با اشاره به اینکه آخرین بار ۲۵ سال پیش سفر هیأت پارلمانی ویتنام در سطح رئیس به ایران سفر کرده است، بیان کرد: این سفر به مناسبت پنجاهمین سال روابط دو کشور انجام شده است. امیدوارم این سفر موجب تقویت همکاری‌ها و مناسبات مجالس و ملت ایران و ویتنام باشد.

رئیس مجلس ویتنام ضمن تشکر از برنامه‌ریزی مناسب مجلس، گفت: برخی وزرا و مقامات استانی هم در این سفر حضور دارند و امیدوارم در این سفر اسناد همکاری خوبی بین دو کشور به امضا برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست