بازدید 5922

پرداخت عوارض آزادراهی برای زائران اربعین رایگان شد!

کد خبر: ۱۱۸۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳ 07 August 2023

پرداخت عوارض آزادراهی برای زائران اربعین رایگان شد!

تردد زائرین اربعین از مرز زمینی مهران واقع در استان ایلام

خبر جدیدی که از سوی مدیر اجرایی ستاد اربعین اعلام شد؛ زائرین اربعین می‌توانند با ثبت پلاک خودرو در سامانه سماح، بدون پرداخت عوارض آزادراهی به سفر زیارتی خود بپردازند. به این ترتیب زائرینی که می‌خواهند با خودرو شخصی به شهرهای مرزی سفر نمایند و از پرداخت عوارض آزادراهی معاف شوند، باید حتما پلاک خودروی خود را در سامانه سماح به ثبت برسانند. بسیاری از زائرینی که در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند در مورد علت وارد کردن پلاک خودرو در این سامانه کنجکاو بودند که با ارائه توضیحات تکمیلی مدیر اجرایی ستاد اربعین پاسخ این سوال به خوبی داده شده است.

به گزارش فارس زائرینی که قصد سفر زیارتی با خودرو شخصی خود را دارند، باید بعد از ورود به سامانه سماح، مرز زمینی خود را مشخص کرده و سپس نوع وسیله نقلیه‌ را وارد نمایند. یکی از دلایل تحول سامانه سماح و اضافه شدن این امکان جدید برای زائرین، کمبود وسایل حمل و نقل عمومی برای جا به جایی زائرین تا رسیدن به شهرهای مرزی در سال‌های گذشته است. مسئولان ستاد اربعین با در نظر گرفتن پارکینگ‌هایی برای زائرین از آن‌ها می‌خواهند تا جای ممکن با خودروهای شخصی خود به مرزها سفر کنند.

افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها در پایانه‌های مرزی برای مراسم اربعین پیش رو، یکی از اقدامات ستاد اربعین برای افزایش رفاه زائرین است. همچنین امکان رزرو پارکینگ به وسیله ثبت پلاک خودرو در سامانه سماح، برای زائرین فراهم شده است. دقت داشته باشید سفر به عراق در ایام اربعین با خودرو شخصی امکان پذیر نیست و افراد فقط تا رسیدن به شهرهای مرزی می‌توانند از خودرو شخصی خود استفاده کنند. البته در مرزها وسایل حمل و نقل عمومی برای جا به جایی افراد و ورود به کشور عراق وجود دارد و از این بابت نباید نگران بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی