بازدید 2921

توفان شن قطار سرخس -مشهد را زمینگیر کرد

فرماندار سرخس در شمال خراسان رضوی گفت: وزش باد، توفان شن و گرد و خاک موجب لغو حرکت قطار مسافربری محلی سرخس- مشهد در نوبت صبح روز یکشنبه شد.
کد خبر: ۱۱۸۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴ 06 August 2023

حسن نوری زاده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به واسطه شن زدگی روی ریل و برای تامین ایمنی مسافران حرکت یک رام قطار رفت سرخس- مشهد در نوبت صبح لغو شد اما حرکت این قطار محلی در ساعات بعداز ظهر برقرار است.

وی ادامه داد: شدت گرد و خاک و ذرات آلاینده هوا از شب قبل دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی مشهد-سرخس را کاهش داده اما امروز صبح از شدت این آلایندگی کاسته شده است.

هواشناسی خراسان رضوی شامگاه شنبه با صدور هشدار نارنجی از وزش باد شدید، پدیده گرد و غبار و افزایش آلایندگی و آلودگی هوا و کاهش دید افقی در جاده های نواحی شمالی، شرقی و جنوب شرقی استان طی امروز یکشنبه خبر داده بود.

براساس اعلام اداره کل راه آهن خراسان ظرفیت هر رام قطار محلی مشهد-سرخس ۲۱۶ صندلی است و در مجموع در مرداد ماه روزانه حدود ۷۶ رام قطار مسافربری در مسیر ۲۷ شهر و مرکز استان به مشهد تردد دارند که چهار رام شامل ۲ رام قطار رفت و ۲ رام قطار برگشت از این تعداد مربوط به مسیر مشهد-سرخس است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تاکنون پنج مرتبه مسیر ریلی و جاده ای مشهد-سرخس بر اثر توفان شن، وقوع گرد و خاک و کاهش دید افقی مسدود شد.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی