بازدید 1673

گوگل ماه آینده به دادگاه می‌رود

یک قاضی آمریکایی که به شکایت ضد انحصاری وزارت دادگستری این کشور علیه گوگل رسیدگی می‌کند، ادعا‌های کلیدی دولت فدرال را تایید کرد؛ قرار است گوگل ماه آینده به دادگاه برود.
کد خبر: ۱۱۸۶۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ 05 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، یک قاضی آمریکایی که به شکایت ضد انحصاری وزارت دادگستری این کشور علیه گوگل (که این شرکت را به حفظ غیرقانونی انحصار در بازار جستجوی اینترنتی متهم می‌کند) رسیدگی می‌کند، ادعا‌های کلیدی دولت فدرال را تایید کرد.

گوگل خواستار قضاوت اجمالی در مورد تمام ادعا‌های دولت در این پرونده شده بود درحالی که قرار است ماه آینده به دادگاه برود.

قاضی آمیت مهتا درخواست گوگل را به دلایلی پذیرفت، اما اجازه داد بررسی باقی ادعاها، در ماه آینده از سر گرفته شود.

وزارت دادگستری در سال ۲۰۲۰ از گوگل شکایت کرد و این شرکت ۱.۶ تریلیون دلاری را متهم کرد که به طور غیرقانونی از قدرت بازار خود برای از بین بردن رقبا در بزرگترین چالش برای قدرت و نفوذ فناوری بزرگ (از ۱۹۹۸ که علیه شرکت مایکروسافت شکایت کرد) استفاده می‌کند.

مهتا همچنین در حال رسیدگی به پرونده‌ای است که توسط دادستان کل ۳۸ ایالت و منطقه علیه گوگل مطرح شده است.

گوگل روز جمعه گفت که از بررسی دقیق و تصمیم دادگاه برای رد ادعا‌های مربوط به طراحی جستجوی گوگل در پرونده‌ای که توسط دادستان کل ایالت مطرح شده است، قدردانی می‌کند.

گوگل افزود ما مشتاقانه منتظریم در محاکمه نشان دهیم که تبلیغ و توزیع خدمات ما هم قانونی است و هم جنبه رقابتی دارد.

گوگل هرگونه تخلف در هر دو مورد را رد کرده است.

ویلیام تانگ، دادستان کل ایالت کنتیکت، حکمی که به ایالت‌ها اجازه داد تا طرح دعوی علیه انحصار جستجوی گوگل را پیش ببرند، ستود.

تانگ می‌گوید: گوگل با استفاده از  تسلط خود برای افزایش سود، به ضرر کسب‌وکار‌های آمریکایی عمل و قوانین ضد انحصار را نقض کرد.
مهتا خاطرنشان کرد گوگل بزرگترین موتور جستجوی عمومی اینترنتی آمریکا را اداره می‌کند که نام تجاری آن چنان فراگیر شده است که فرهنگ لغت آن را به عنوان یک فعل تشخیص می‌دهد. او خاطرنشان کرد که گوگل در سال ۲۰۲۰ تقریباً ۹۰ درصد از سهم بازار را در اختیار داشت و تبلیغ کنندگان سالانه بیش از ۸۰ میلیارد دلار صرف دسترسی به کاربران جستجوی عمومی می‌کنند.

دولت که شکایت خود را در روز‌های رو به پایان دوره ترامپ تسلیم کرد، استدلال کرده است که گوگل سالانه میلیارد‌ها دلار به طور غیرقانونی به سازندگان گوشی‌های هوشمند مانند اپل، ال جی، موتورولا و سامسونگ، اپراتور‌هایی مانند ورایزن و مرورگر‌هایی مانند موزیلا پرداخت می‌کند تا برای مشتری‌هایشان جست و جوگر پیش فرض باشد.

قاضی مهتا اتهامات وارد شده از سوی ایالت‌ها مبنی بر اینکه گوگل یافتن موتور‌های جستجوی تخصصی مانند اکسپدیا برای مسافرت یا اوپن‌تیبل برای رستوران‌ها را برای کاربران اینترنتی دشوارتر کرده را نادیده گرفت و گفت که ایالت‌ها اثر ضدرقابتی لازم را در بازار مربوطه نشان نداده اند.

در اواخر آوریل، یک قاضی آمریکایی در ایالت ویرجینیا، درخواست گوگل برای رد یک پرونده ضد انحصاری جداگانه وزارت دادگستری که بر فناوری تبلیغات متمرکز بود را رد کرد و گفت که پرونده دولت به اندازه کافی قوی است که بتواند به پیش برود. دولت استدلال کرده که گوگل باید مجبور شود مجموعه تبلیغاتی خود را بفروشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست