بازدید 2594

دانمارک کنترل مرزها را تشدید کرد

مقامات دانمارکی پس از دریافت پیام‌های متنی ناشناس مبنی بر «انتقام از استانداردهای دوگانه در غرب»، به دلیل سوزاندن نسخه‌های قرآن، اواخر عصر پنج‌شنبه تصمیم گرفتند کنترل مرزهای مشترک با آلمان و سوئد را تشدید کنند.
کد خبر: ۱۱۸۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶ 04 August 2023

 

به گزارش تابناک، به نقل از العربی الجدید، به گفته وزارت دادگستری دانمارک در کپنهاگ، هشدار مرزی شامل بررسی غیرمعمول ورودی‌ها و خروجی‌ها می‌شود و این تدابیر به دلیل دریافت غیرمنتظره پیام‌هایی توسط شهروندان دانمارکی غیرمسلمان از روز گذشته آغاز شده و تا  پنج‌شنبه آینده ادامه خواهد داشت.

چندین وب‌سایت خبری دانمارکی به احتمال حضور «طرف‌هایی وابسته به یک کشور» در پشت ارسال پیام‌های متنی تحریک‌آمیز اشاره کرده‌اند، در حالی که مطبوعات سوئد به طور مستقیم و غیرمستقیم مدعی نقش روسیه در گسترش تنش ناشی از حادثه هتک حرمت قرآن هستند.

تصمیم دانمارک برای تشدید کنترل مرزها در حالی است که کشور همسایه‌اش سوئد از دیروز پنج‌شنبه این اقدامات را از طریق پل "اورسنبرو" که پایتخت کپنهاگ را به مالمو در جنوب سوئد متصل می‌کند، آغاز کرد.

برآوردها حاکی از آن است که سرویس‌های اطلاعاتی دو کشور نقش تعیین‌کننده‌ای در «توصیه» به این تصمیم سخت‌گیرانه دارند، در حالی که سرویس‌های امنیتی امیدوارند اوضاع به حوادث امنیتی تبدیل نشود. پلیس مرزی دو کشور در تلاش است تا افرادی را که وارد و خارج می‌شوند، تفتیش کند.

این اقدامات امنیتی همچنین در زمانی صورت می‌گیرد که طبقه سیاسی در دانمارک در حال رقابت با زمان برای اتخاذ تصمیمی مبنی بر ممنوعیت هتک حرمت قرآن، از طریق قوانینی است که توسط کارکنان وزارت دادگستری تهیه می‌شود.

در این راستا مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک روز پنج‌شنبه گفت که محدودیت‌های احتمالی برای جلوگیری از اهانت به کتب مقدس، آزادی بیان را محدود نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری پولیتیکو، فردریکسن افزود: «فکر نمی‌کنم که ممانعت از سوزاندن کتاب‌های مقدس، محدودیتی برای آزادی بیان باشد.»

اخیراً، دولت دانمارک قصد خود را برای بررسی راه‌های قانونی جهت کاهش اعتراضات که بعضا با اهانت و سوزاندن نسخه‌های کتب مقدس همراه می‌شود، اعلام کرده است.

فردریکسن در توضیح این موضوع خاطرنشان کرد که ممنوعیت احتمالی "مشکلی ایجاد نخواهد کرد."

او برای اولین بار به اهانت‌ها به قرآن کریم در کشورش پرداخت و گفت: "یک خطر امنیتی محسوس وجود دارد. این مساله ما را در معرض خطر انزوای بین‌المللی قرار می‌دهد."

موضع فردریکسن پس از هفته‌ها سکوت مستمر مطرح شد زیرا او موضوع رسیدگی به این بحران را به وزیر امور خارجه‌اش یعنی لارس لوکا راسموسن واگذار کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست