بازدید 2369
۳

کرملین: دلارزدایی از اقتصاد جهان در حال انجام است

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت : روند دلارزدایی از اقتصاد جهان، به‌شکل غیرقابل اجتنابی در حال انجام شدن است.
کد خبر: ۱۱۸۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 04 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «توسعه گروه بریکس به تقویت این سازمان کمک خواهد کرد و در اجلاس بعدی در ماه آگوست درباره اینکه این گسترش در چه قالب و اندازه‌ای باید انجام شود، بحث صورت می‌گیرد».

بنا بر این گزارش، وی درباره تلاش‌های اعضای گروه بریکس برای اجتناب از معاملات با واحد پول دلار اظهار داشت: «تعریف ارز واحد برای کشورهای بریکس در حال حاضر بعید به نظر می‌رسد اما این بدان معنا نیست که نباید در مورد آن بحث کرد».

سخنگوی کرملین همچنین اضافه کرد که پیوستن کشورهای جدید به گروه بریکس از جمله آرژانتین، عربستان سعودی و امارات عربی متحده موضوع بحث سران این سازمان اقتصادی-امنیتی است اما نباید قضاوت زودهنگام داشت.

طبق این گزارش، پسکوف درباره توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین در دریای سیاه نیز تصریح کرد: «روسیه به تمام تعهدات خود مربوط به تامین غلات عمل کرده و اگر تحریم‌ها نبود می‌توانست کارهای بیشتری انجام دهد».

وی درباره اظهارات «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه روسیه تلاش می‌کند کشورهای نیازمند را به غلات ارزان وابسته کند، تاکید کرد: «چنین چیزی اصلاً درست نیست. ما همچنان به‌عنوان یک تامین‌کننده قابل اعتماد خواهیم بود».

این مقام روس درباره اظهارات سرویس اطلاعات اوکراین مبنی بر دست داشتن در حملات به پل متصل‌کننده شبه‌جزیره کریمه به سرزمین اصلی فدراسیون روسیه گفت: «ما [از دست داشتن اوکراین] مطلع بودیم و این فقط تاییدی بر صحبت‌های ما است».

پسکوف همچنین توضیح داد که «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی روز گذشته برای دیدار دوجانبه در آینده نزدیک توافق کردند، اما زمان و مکان آن هنوز مشخص نیست و باید مورد توافق قرار بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
اخه تو با التماس نفت میفروشی.اونم به دلاری که با التماس ۳ماه بعد پولتو میدن
فعلا از باتلاق اوکراین فقیر و ضعیف خارج بشین
خخخخخخخخخخخخخخخخ بیشتر روسیه زدایی انجام شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی