بازدید 2704

ناتو کشتی‌های جنگی خود را به دریای مدیترانه فرستاد

ائتلاف ناتو شماری از انواع کشتی‌های جنگی و مین روب خود را برای انجام رزمایش مقابله با میدان مین به دریای مدیترانه اعزام کرد.
کد خبر: ۱۱۸۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷ 02 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، منابع رسانه‌ای بعد از ظهر سه شنبه به وقت تهران اعلام کردند که ائتلاف ناتو کشتی های جنگی خود را به بخش مرکزی دریای مدیترانه اعزام کرده است.

به گزارش شبکه خبری «راشاتودی»، ۷ کشتی جنگی ناتو از جمله ناو، ناوشکن و مین روب برای حضور در یک رزمایش عازم دریای مدیترانه شده‌اند.

این کشتی‌های جنگی از ترکیه، ایتالیا، انگلیس و آمریکا در روزهای گذشته وارد مدیترانه شدند تا تمرینی را برای شبیه سازی قرار گرفتن در میدان مین دشمن فرضی انجام دهند.

ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بسیار حیاتی است که بتوانیم این مسیرهای راهبردی را باز نگه داریم تا کشتی‌های تجاری بتوانند با خیال راحت از آنها عبور کنند.»

«پل استرود» از فرمانده‌هان حاضر در این عملیات گفت: «هم اقتصاد جهانی و هم زندگی روزمره ما کاملا متکی به حمل و نقل تجاری است.»

چندی قبل منابع رسانه‌ای اعلام کردند که روسیه ناو «گورشکوف» را برای ماموریت حفاظت از نیروهای روس در بندر «طرطوس» در سوریه به دریای مدیترانه اعزام کرده است.

ناو پشتیبان گورشکوف برای ۲ ماه در مدیترانه خواهد بود و با پایگاه دریایی طرطوس در سوریه که میزبان تاسیسات دریایی روسیه است، در تماس خواهد بود.

گمانه‌زنی درباره حضور ناوجدید روسیه در دریای مدیترانه برای حفاظت از نیروهای روس در سوریه در شرایطی انجام شده که تنش‌های غرب و روسیه ادامه دارد و این تنش‌ها به دیگر نقاط جهان از قبیل قطب شمال هم کشیده شده است.

اخیرا نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک کشتی جنگی و کشتی باری روسیه ۶۸ نفر را از یک قایق در دریای مدیترانه نجات داده است.کشتی جنگی «آدمیرال گورشکوف» و یک کشتی باری روسیه مسافران کشتی مسافری با پرچم‌های یونان و آلمان را از خطر مرگ نجات دادند.

مسیر آفریقای شمالی به سمت ایتالیا از طریق مرکز مدیترانه همچنان یکی از مرگبارترین مسیرها در جهان است و طبق گفته سازمان پناهجویان سازمان ملل ، از سال ۲۰۱۴ تاکنون، بیش از ۲۱ هزار نفر از پناهجویان در این مسیر جان خود را از دست دادند و ناپدید شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی