بازدید 5773

سلاح لیزری جدید لاکهید مارتین با قدرت نیم‌ مگاوات

شرکت «لاکهید مارتین» در حال افزایش قدرت سیستم تسلیحات لیزری ۳۰۰ کیلوواتی خود است و اعلام کرده که تحت قرارداد جدید با دفتر معاون وزارت دفاع آمریکا در امور تحقیقات و مهندسی، آن را تا ۵۰۰ کیلووات افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۸۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ 01 August 2023

به گزارش تابناک، ایسنا به نقل از نیو اطلس نوشت: ، لیزرها با توانایی رهگیری اهداف با سرعت نور و هزینه عملیاتی پایین معادل یک دلار در ازای هر شلیک، به مدت شش دهه در محافل نظامی همواره بسیار جذاب بوده‌اند.

سلاح لیزری جدید لاکهید مارتین با قدرت نیم‌ مگاوات

با این حال، استفاده از سلاح‌های لیزری عملی در میدان جنگ به دلیل نیاز به ساخت چنین سیستم‌هایی که به اندازه کافی سبک باشند، به اندازه کافی فشرده باشند، به قدر کفایت قوی باشند و به اندازه کافی قدرتمند باشند، مدت‌ها طول کشیده است.

اکنون شرکت لاکهید مارتین به عنوان بخشی از مرحله دوم «ابتکار مقیاس لیزری پرانرژی»(HELSI) در تلاش است تا خروجی سلاح لیزری حالت جامد خود را به ۵۰۰ کیلووات افزایش دهد و به آن ظرفیتی برای مقابله با تهدیدات بزرگ‌تر و سخت‌تر و همچنین قابلیت مانوری بیشتری بدهد.

این لیزر مانند نسخه‌های قبلی خود توسط سیم‌پیچ‌هایی از فیبرهای نوری آغشته به گارنت آلومینیوم ایتریوم با نئودیمیم تولید می‌شود و در سیستمی ادغام می‌شود که شامل یک لیزر روشنگر هدف(TILL) برای قفل کردن و ردیابی اهداف و یک لیزر روشنگر فانوس دریایی(BILL) برای اندازه‌گیری اعوجاج جو است. اینها با لیزر پرانرژی به نوبه خود به یک سیستم مدیریت نبرد متصل می‌شوند که منطقه را رصد می‌کند، اهداف بالقوه را ردیابی و ارزیابی می‌کند و سطح تهدیدات را شناسایی می‌کند.

اما چالش این است که قدرت سلاح را بدون تأثیر بر توانایی آن در ترکیب چندین پرتو در سراسر طیف مورد استفاده برای تولید لیزر خروجی و کیفیت پرتوی خروجی در حالی که استانداردهای قابلیت همکاری و ادغام چند ماموریتی رعایت می‌شود، افزایش یابد.

ریک کوردارو از سران لاکهید مارتین می‌گوید: دفتر معاون وزارت دفاع آمریکا در امور تحقیقات و مهندسی برای رشد لیزرهای پرانرژی در حمایت از جنگنده‌های آمریکایی سرمایه‌گذاری کرده است. در عین حال، لاکهید مارتین با پیش‌بینی تقاضای وزارت دفاع بر روی سلاح‌های لیزری که دارای لایه‌های حفاظتی اضافی، هزینه کم در هر درگیری، سرعت بالای تحویل پرتو و کاهش زمان واکنش با دقت بالا هستند، در زیرساخت‌های تولید سرمایه‌گذاری کرده است.

وی افزود: این لیزر ۵۰۰ کیلوواتی موفقیت‌های ما از سیستم ۳۰۰ کیلوواتی و درس‌های آموخته شده از برنامه‌های قدیمی را برای اثبات بیشتر توانایی دفاع در برابر طیف وسیعی از تهدیدات ترکیب می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست