بازدید 2681

ساخت «دروازه قرآن» در تهران در دستور کار

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از احداث دروازه قرآن در تهران در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ 30 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مهدی چمران در حاشیه یکصد و شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز به دلیل برگزاری جلسه ستاد اربعین در شهر ری جلسه شورا یک ساعت دیرتر آغاز شد. در این جلسه گزارشی از سوی معاون برنامه ریزی شهرداری تهران در خصوص عملکرد این معاونت در صحن شورا ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز طرح دو فوریتی با موضوع ایجاد یک یادمان به عنوان دروازه قرآن مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم که در برخی کشورهای اروپایی صورت گرفته این دروازه توسط شهرداری تهران در یکی ورودی‌های تهران ایجاد خواهد شد.

چمران در پاسخ به سوالی مبنی بر احداث هفت طبقه بنا در خیابان با عرض هشت متر در بافت فرسوده گفت: در کوچه‌های هشت متری ساخت هفت طبقه مجاز نیست، آنچه که انجام می‌شود بر اساس ضوابط شهرسازی است و تنها در کوچه‌های بیش از شش متر عرض مجوز یک طبقه اضافی داده می‌شود و در کوچه‌های باریک ضوابط موجود اجرایی می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران درباره مشکل پلاک گذاری ون‌ها گفت: مشکلاتی وجود دارد و طلب‌هایی از سوی وزارت کشور هنوز داده نشده که مجوز پلاک شدن را بدهند؛ اما آنچه وارد ناوگان شده همگی پلاک گذاری شده است.

وی تاکید کرد: در برخی خطوط اتوبوسرانی که تعداد مسافران اندک است و پر شدن اتوبوس‌ها برای شهروندان زمانبر است. در همین راستا ون و مینی‌بوس‌ها جایگزین این اتوبوس‌ها خواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۹
خیال کرده زمان ناصرالدین شاهه مگی تهران دروازه داره هزار معبر ورود داره برادر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
دوازه قران رو مسخره می کنی
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
اتفاقاً ناصرالدین شاه پس از سفر اول به پاریس با تصور فرنگی شدن دستور تخریب دروازه ها و بناهای قدیمی تهران را صادر و میخواست بجای آنها ساختمانهای جدید بسازد بعد از تخریب دروازه های تهران ناصرالدین شاه در دومین سفرش به پاریس یکروز به گردش و دیدار از دروازه های قدیم پاریس رفت و آنجا بود که فهمید عجب خبطی کرده است ! دوست عزیز در پاریس همین امروز بیش از صد دروازه قدیمی وجود دارد که اتفاقاً یکی از مناطق گردشگری شهر پاریس همین دروازه های قدیمی است بگذریم که در کل فرانسه هزاران دروازه قدیمی وجود دارد !
فقط برای همین کارها خوبید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
گفت اکر برای ما اب نداشت برای شما نان داشت
خوب برا اين كارهاي شعاري پودجه دارين ولي برا مدرسه و بيمارستان دولتي يوخ
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
نه دیگه مملکت شعارستان هستیم ما
شما چه کاره هستید که بی اجازه مردم چنین تصمیماتی می گیرید .
سازمان تبلیغات اسلامی با بودجه کلان وجود دارد ، آنها اگر صلاح دانستند بیایند این سازه را به خرج خودشان بسازند.
خدا وکیلی به چهره این آقای مهدی چمران خوب دقت بفرمائید. آیا این شخص و صد البته افراد دیگری مثل او (مانند آقای جنتی ووووو) می توانند تصمیم درستی در مورد مملکت بگیرند؟ یکی نیست به این آقای چمران بگوید که ساختن دروازه قرآن در تهران چه تاثیری بر طرز فکر افراد مخالف شما خواهد داشت. بعلاوه تاریخی ترین دروازه قرآن در حال حاضر در شهر شیراز است که همه هم با آن آشنایی کامل دارند. البته شاید آقای مهدی چمران از این موضوع بی اطلاع است. واقعاً حیف دکتر مصطفی چمران.
قرآن کتاب مقدس و آسمانی تمام مسلمانانه. ولی با این کارتون با وجود مشکل شدید معیشتی مردم و اقتصاد در گل گیر کرده کشور اعتقاد مردم رو به این کتاب کم میکنید. اولویت‌ها رو دریابید تا عنان کار از دستتون در نرفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
خیلی وقته در رفته
خیلی خوب ازفردا در همه شهر ها باب میشود (دروازه ایران) بودجه های کلان به کام پیمانکاران و...میشود.
یک گزارش هم عملکردتون در خصوص زلزله تهران بدید. البته اگر کاری انجام داده باشید.
دشمن اونقدر خوشحال به یه حرکت زشت هزینه میلیاردی ایجاد کنه و از اصل موضوعات که برای ما امروزی ها و نسل های آینده حیاتیه و کشور رو پیش بره غافل باشیم. برکناری خودت ارزومه
یعنی آخر مدیریت شهری هستید شماها!!!!
واقعا آدم لذت میبرد چه دولتمردانی مملکت دارد باعث افتخار هستند
ياد بشارتي وزير كشور زمان هاشمي افتادم تا وزير شد اولين كاري كه كرد ساخت دروازه قران تو ورودي وزارتخونه كشور كرد كسي هم جرات نكرد بگه اقا ورودي وزارت خونه رو چرا اين ريختي كردي هنوزم هست اين ياد گاري
کاکو دروازه قرآن ماله شیرازه. شما دستور ساخت چیز دیگه بده.
عجالتا چند تا پل عابر پیاده توی خیابان شریعتی بسازید تا ماشینها لهمون نکردن !!!!
درود بر چمران
کارهای پوپو لیستی برای خوش مذاقی مدیران بالاتر نه مردم
با این سن و سال چرا لج و لجبازی میکنید با غربیها؟؟؟ اونا اصلا براشون مهم نیست صد تا دروازه قرآن بسازی /برو پولش را خرج ملت شریف و بدبخت شده ایران بکنید درضمن دروازه قرآن در شیراز داریم/ به سن شما خجالت آوره مثل کودکان رفتار میکنی/ بیت المال را صرف کارهای مفیدتر بکنید/ والا دهانمون از دست مسئولان بی خرد کف کرد/ اه اه اه
اصلا جا دارد در تمام شهرها این دروازه ساخته شود. هزینه آن هم از جیب مبارک آقای چمران پرداخت بشود
بیچاره این مردم. واقعا بیچاره این مردم.
اقای چمران ایاخودتت می دانیدازروی بیکاری چه تصمیم هایی می گیرید
مردم از فرط بدبختی و بیچارگی رو به کانکس نشینی آوردند اینها میخواهند دروازه قرآن بسازند و یکی نیست بگوید آدمهای ناحسابی که ادعای دینداری دارید کجای قرآن دستور به مقابله مثل اینچنینی آنهم از جیب ملت داده ؟ چرا فرامین قرآن را که برای رعایت حقوق مردم داده را نمیبیند؟ چرا با کارهای دور از عقل کاری میکنید که مردم در مقابل دین جبهه گیری کنند؟
دروازه قران در ورودی شهر شیراز وجود داره شما یک سفر بیا ببین !!! خدا کنه ما از عمل کنندگان به قران باشیم انجا که می گوید بدترین انسانها کسانی هستند که خود را از همه بالاتر می بیننند انجاکه مهربانترین انسانها به خدا نزدیکتر است
یک بنای عام المنفعه دیگری بنام قرآن بسازید. دست بردارید از کارهای عامه پسند و تبلیغاتی، با نام قرآن مردم را از قرآن دور نکنید.
اول برو ارایشگاه یه نظافت شخصی بکن این ریش ات رو بعد نگران قران باش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست