بازدید 5364
۱

فشار پاکستان علیه طالبان جواب داد

پس از گذشت ۶ روز از حمله راکتی ارتش پاکستان بر خاک افغانستان در ولسوالی برمل ولایت پکتیکا و خاموشی عمیق طالبان‌، روزنامه دان پاکستان گزارش داده است که فشار اسلام‌آباد طالبان افغان را مجبور کرد تا برخی عناصر طالبان پاکستانی را از مناطق مرزی دور بسازند.
کد خبر: ۱۱۸۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ 29 July 2023

به گزارش تابناک، آماج نیوز نوشت: با روی‌کار آمدن دوباره رژیم طالبان در افغانستان و شواهد موجودیت پناه‌گاه‌های امن گروهای تروریستی از جمله تحریک طالبان پاکستانی در این کشور، فرصت عملیاتی بیش‌تری به جنگ‌جویان (تی‌تی‌پی) در افغانستان داده و افزایش حمله‌های فرامرزی اخیر توسط این گروه ضد دولت پاکستان، شواهد قانع‌کننده‌ای برای این امر است.

دان در گزارش خود نگاشته است: «فرضیه های بیش‌تر در مورد رابطه طالبان‌ با گروهای شبه نظامی منطقه‌ای وجود دارد که این روابط و وابستگی‌ها سابقه طولانی‌تری دارند و پیچیده‌تر هستند. و حتی تمایزات بین اعضای القاعده و گروه‌های وابسته، از جمله تحریک طالبان پاکستانی و داعش را گاهی در لبه‌ها مبهم و نامعلوم قرار می‌دهد.»

دان هم‌چنان گفته که امتناع و بی‌میلی طالبان افغان از اتخاذ اقدام‌های جدی علیه این گروه‌ها به ویژه تحریک طالبان پاکستانی می‌تواند لایه دیگری از پیچیدگی را به وضعیت اضافه کند.

این روزنامه پاکستانی مدعی شده است که در حال حاضر، شواهدی وجود دارد که القاعده تحریک طالبان پاکستانی را برای انجام حمله‌ها در داخل پاکستان راهنمایی می‌کند و جنگ‌جویان «تی‌تی‌پی» به پناه‌گاهای آموزشی گروه‌های تروریستی خارجی در ولایت کنر افغانستان دست‌رسی دارند.

براساس گزارش این روزنامه القاعده و داعش هم‌چنان به گروه‌های کوچکی وابسته به خود استقلال قابل توجهی داده‌اند که با این وجود غیرمتمرکز کردن شبکه‌های تروریستی، اثربخشی عملیاتی و توانایی آن‌ها را برای مقابله با اقدام‌های مهارکننده افزایش می‌دهد.

با این حال تیم نظارت بر تحریم‌ها و پشتیبانی تحلیلی سازمان ملل در سی و دومین گزارش گفته است پاکستان در تحولات سیاسی افغانستان تأثیراتی دارد و هشدار داده است که پیامدهای منفی و درازمدت این کشور در افغانستان می‌تواند ویران‌گر باشد.

اخیرأ با افزایش تنش بین طالبان افغان و اسلام‌آباد در پیوند به حضور و پناه‌گاه طالبان پاکستانی در خاک افغانستان، ارتش پاکستان ولسوالی برمل ولایت پکتیکا را مورد حمله‌های موشکی قرار داده است. طالبان افغان با گذشت ۶ روز از این حمله‌ها خاموشی اختیار کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
تا نباشد چوپ تر
فرمان نبرد گاو و خر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست