بازدید 2690

نشست اضطراری پارلمان سوئد درباره اهانت به قرآن

حزب اپوزیسیون سوئد در پی واکنش‌های جهانی به اهانت به قرآن کریم در این کشور، روز سه شنبه خواستار تشکیل هر چه سریع‌تر نشست اضطراری پارلمانی شد.
کد خبر: ۱۱۸۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 26 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سخنگوی سیاست خارجی حزب سوسیال دموکرات سوئد در بیانیه‌ای گفت: ما می‌خواهیم کمیته سیاست خارجی به دلیل اتفاقات جاری، هر چه سریع‌تر نشست فوق‌العاده‌ای تشکیل دهد.

حزب سوسیال دموکرات‌ها از دولت سوئد خواست تا این حزب را در مورد بحران دیپلماتیکی که این کشور با آن مواجه است، مطلع کند و به سایر احزاب سیاسی در مورد چگونگی مدیریت بحران ناشی از هتک حرمت قرآن توضیح دهد.

«مورگان یوهانسون» سخنگوی حزب سوسیل دموکرات در پارلمان سوئد افزود که دولت سوئد برای کنترل این بحران نقش کمرنگی داشته و در عمل اقدامی نکرده است.

سخنگوی حزب سوسیال دموکرات سوئد در اظهاراتی اذعان کرد که پس از آتش زدن قرآن در سوئد، کشور در وضعیت بسیار بد و رقت باری قرار گرفته است.

گفتنی است پلیس سوئد چهارشنبه گذشته در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای سلوان مومیکا شهروند عراقی سوئدی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

مومیکا روز پنجشنبه بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره کردن کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

این اقدام با واکنش و خشم شدید ملت‌ها و دولت‌های اسلامی روبرو شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی