بازدید 1374

انفجار مین در پیرانشهر یک زخمی برجای گذاشت

فرماندار پیرانشهر گفت: براثر انفجار یک قبضه مین در روستای «قروچاوه» این شهرستان یک نفر زخمی شد.
کد خبر: ۱۱۸۴۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶ 25 July 2023

به گزارش تابناک، خضر کاک‌درویشی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این فرد ۳۰ ساله در کوهستان‌های این روستا هنگام چرای احشام بر اثر انفجار مین برجا مانده از دوران جنگ تحمیلی دچار مصدومیت شدید شد و توسط آمبولانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ به بیمارستان امام خمینی(ره) این شهر منتقل شد.

وی اضافه کرد: خدمات پزشکی لازم برای این فرد که از ناحیه پا، دست و چشم دچار مجروحیت شدید شده صورت گرفت اما متاسفانه بدلیل شدت جراحت مچ دست او قطع شد.

فرماندار پیرانشهر از شهروندان خواست از دستکاری و جمع‌آوری مواد جنگی بجا مانده جنگ تحمیلی خودداری کرده و بدون هماهنگی و همراهی افراد محلی آگاه در معابر مرزی و محل‌های مین گذاری شده دوران دفاع مقدس تردد نکنند.

به گفته برخی شاهدان محلی، این فرد پس از پیدا کردن این قبضه مین بر اثر کنجکاوی خود آن را دست‌کاری کرده و مین در دستانش منفجر شده بود.

 

فرماندار پیرانشهر گفت: یک نفر نیز به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا در سد سدکانی‌سیب این شهرستان غرق شد و پس از اعلام این اتفاق، ماموران مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ پیرانشهر به محل اعزام شدند.

کاک‌درویشی افزود: ماموران در این عملیات پس از بیرون آوردن جسد با همکاری حاضران، عملیات احیا را انجام دادند که نتیجه‌بخش نبود.

وی با هشدار به شهروندان در خصوص شنا در سدکانی‌سیب ادامه داد: شنا در این سد ممنوع است و شهروندان باید از هرگونه آب‌تنی در سد و آبگیرها خودداری کنند تا از چنین اتفاق‌های ناگواری جلوگیری شود.


سد مخزنی کانی سیب از نوع خاکی با هسته رسی با ارتفاع ۵۸ متر و طول تاج (با احساب دایک آن) ۸۴۸ متر و حجم مخزن ۲۲۱ میلیون مترمکعب و حجم تنظیمی ۷۱۳ میلیون مترمکعب در ۱۰ کیلومتری شرق پیرانشهر واقع شده و با هدف مهار و انتقال آب مازاد رودخانه گلاس به دریاچه ارومیه احداث شده است.

این سد که ظرفیت ۲۲۰ میلیون مترمکعبی دارد، سالانه می‌تواند بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب را مدیریت کند و مبدا ۶۰۰ میلیون مترمکعب آبی است که سالانه برای احیای دریاچه ارومیه از طریق تونل و کانال به بستر دریاچه وارد خواهد شد.

شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست