بازدید 1475

افزایش قربانیان آتش سوزی جنگل در الجزایر به ۳۴ نفر

مقامات الجزایر روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند که همزمان با گسترش موج گرما در شمال آفریقا و جنوب اروپا، ۳۴ نفر از جمله ۱۰ سرباز در آتش‌سوزی‌های منطقه جنگلی در شمال این کشور کشته و دستکم ۲۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
کد خبر: ۱۱۸۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ 25 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در جریان این آتش‌سوزی، ساکنان منطقه وسیعی از نواحی اطراف آن محل مجبور شدند خانه‌های خود را ترک کنند.

این کشور شمال آفریقا در سال جاری میلادی ۹۷ آتش‌سوزی را در ۱۶ استان ثبت کرده که بنا به گزارش‌ها، بدترین آن‌ها در «بجایه»، «البویره» و «جیجل» رخ داده است اما به گفته وزارت کشور الجزایر، اکثر این آتش‌سوزی‌ها مهار شده‌اند.

آتش‌سوزی‌های مزبور در دمای ۴۸ درجه سانتیگراد و همراه با وزش بادهای شدید، شعله‌ور شدند و به مناطق مسکونی نیز کشیده شدند.

به گفته وزارت کشور الجزایر، حدود ۱۵۰۰ نفر از سه استان شرق پایتخت تخلیه شده‌اند. این وزارتخانه افزوده است که ۷۵۰۰ مامور و ۳۵۰ خودرو آتش‌نشانی با پشتیبانی آتش‌نشانی هوایی برای مهار شعله‌های آتش بسیج شده‌اند.

این وزارت افزوده است که عملیات اطفای حریق در شش استان در جریان است و از شهروندان خواسته است که از رفتن به مناطق آسیب‌دیده خودداری کنند و برای دریافت اخبار مرتبط با آتش‌سوزی، با شماره‌تلفن‌های رایگان ویژه تماس بگیرند.

آتش‌سوزی‌های مشابهی معمولا به صورت منظم در مناطق دارای پوشش گیاهی در الجزایر در فصل تابستان گزارش می‌شود که امسال با امواج گرمای شدید، تشدید شده است. چندین کشور در اطراف دریای مدیترانه رکوردهای دمایی را شکسته‌اند.

موج گرما سراسر شمال آفریقا را فرا گرفته است و دمای ۴۹ درجه سانتیگراد در برخی از شهرهای تونس ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در تونس نیز آتش‌سوزی‌ها در مناطق جنگلی شهر مرزی «ملوله» رخ داده است و به گفته شاهدان آتش‌سوزی به مناطق مسکونی رسیده و صدها خانواده مجبور به فرار از منطقه شده‌اند.

همچنین بنابر گزارش ایندیپندنت، هفته گذشته، جنگل‌های یونان در غرب «آتن»، پایتخت این کشور شاهد آتش‌سوزی‌های وسیع بود. خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داده بود که آتش‌سوزی‌های این منطقه از یونان بیش از ۳۴۰۰ هکتار از جنگل‌های جنوب شرقی این کشور را در دستکم ۲۰۰ نقطه دربرگرفت. در یونان نیز آتش‌سوزی‌ها با افزایش شدید دمای هوا همراه بوده است.
مطالب پیشنهادی

چقدر زیباست؟ با قهوه ورده بخوابید و لاغر شوید! ▸9کیلو در یک ماه◂


همچنین ماموران آتش‌نشانی در جزیره «رودس» یونان می‌کوشیدند آتش‌سوزی‌های این منطقه را مهار کنند. وقوع آتش‌سوزی‌ها در جزیره رودس باعث شد که هزاران گردشگر از این ناحیه تخلیه شوند.

در اوت ۲۰۲۲، آتش‌سوزی‌های گسترده در استان «الطارف» در شمال شرقی الجزایر، ۳۷ کشته بر جا گذاشت.

مرگبارترین آتش‌سوزی‌ها در دهه‌های اخیر در الجزایر، تابستان ۲۰۲۱ به‌ویژه در منطقه «کبیل» رخ داد که در جریان آن ۹۰ نفر کشته شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست