بازدید 6701

خط سه مترو شیراز در حال احداث است

سرپرست سازمان عمران شهرداری شیراز تاکید کزد که پروژه احداث خط سه مترو شیراز با تکیه بر توان و تخصص مهندسان و کارگران ایرانی طبق برنامه زمان بندی در حال اجراست.
کد خبر: ۱۱۸۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹ 25 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، علی‌حسین عباسی سه شنبه سوم مرداد، با قدردانی از تلاش های کارگران و کارشناسانی که در اجرای این ابرپروژه شهری مشارکت دارند،به خبرنگاران گفت: با پایان یافتن عملیات اجرایی شمع های پیرامونی بخش سه طبقه ایستگاه A3 معالی آباد در خط سوم قطار شهری، عملیات اجرایی خاکبرداری تا تراز مرحله اول استرات ها انجام گرفت.

وی از عملیات نصب استرات های مرحله اول ایستگاه به عنوان یکی از حساس ترین و اصلی ترین مراحل ساخت ایستگاه معالی آباد یاد و اضافه کرد: هم زمان با عملیات نصب استرات ها، عملیات حفاری و تحکیم تونل دسترسی به ایستگاه و همچنین اجرای بخشی از سازه ایستگاه در حال اجراست.

عباسی از تلاش شبانه روزی برای پیشبرد این پروژه خبر داد و افزود: استرات نوعی سازه فولادی با مقاومت بالاست که به عنوان مهاربند متقابل استفاده شده و نقش مهمی در تحکیم سازه دارند.

سرپرست سازمان‌ عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شیراز عملیات احداث ایستگاه A3  معالی آباد را در بعد فنی بی نظیر توصیف کرد و افزود: این پروژه اولین ایستگاه مترو در سطح کشور است که زیر بستر رودخانه خشک با حجم و دبی بسیار بالا با روش های خاص آب بندی احداث میشود.

شایان ذکر است ایستگاه A3  اولین ایستگاه از خط 3 مترو شیراز به شمار می رود.

این خط حدفاصل پل معالی آباد تا شهرک گلستان و توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهری و همچنین سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری در حال احداث است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست