بازدید 1615

جاری شدن سیل در ایالت نوا اسکوشیا کانادا

مقامات ایالت نوا اسکوشیا کانادا شنبه شب اعلام کردند که جاری شدن سیل به دنبال شدیدترین بارندگی نیم قرن اخیر در این ایالت، خسارات زیادی را به همراه داشته و همچنین منجر به مفقود شدن چهار نفر از جمله دو کودک شده است.
کد خبر: ۱۱۸۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷ 23 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از رویترز، طوفان روز جمعه باعث شد تنها در عرض ۲۴ ساعت بیش از ۲۵ سانتیمتر باران در برخی از مناطق ایالت نوا اسکوشیا ببارد.

به گفته مقامات این ایالت، این حجم از بارندگی معادل سه ماه بارندگی در ایالت نوا اسکوشیا در شرایط عادی است و سیل‌هایی که به واسطه این حجم از بارش در مناطق مختلف این ایالت به راه افتاده باعث شسته شدن جاده‌ها، ضعیف شدن پل‌ها و به زیر آب رفتن ساختمان‌ها شده است.

تیم هیوستون نخست‌وزیر ایالت نوا اسکوشیا با تاکید بر اینکه هم‌اکنون با وضعیت ترسناکی مواجه هستیم، گفت: حداقل هفت پل در مناطق مختلف این ایالت باید جایگزین یا بازسازی شود.

وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد با اشاره به اینکه خسارات مالی به خانه‌ها و زیرساخت‌های شهری و روستایی ایالت نوا اسکوشیا غیرقابل تصور است، خاطرنشان کرد: این ایالت به دنبال حمایت حداکثری از سوی دولت فدرال کانادا خواهد بود.

مقامات ایالتی در هالیفاکس بزرگ‌ترین شهر ایالت نوا اسکوشیا و چهار منطقه دیگر این ایالت وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده و از مردم خواستند تا در خانه بمانند و از خودروهای خود استفاده نکنند.

پلیس ایالتی نیز اعلام کرد که در یک حادثه، دو کودک پس از غرق شدن خودرویی که حامل آنها بود، ناپدید شدند و در حادثه‌ای دیگر، ۲ مرد پس از رانده شدن خودروی آنها به سمت آب‌های عمیق مفقود شده‌اند.

اداره محیط زیست کانادا پیش‌بینی کرده است که بارش باران سیل‌آسا در بخش شرقی ایالت نوا اسکوشیا تا روز یکشنبه ادامه خواهد یافت.

در همین ارتباط جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا در تورنتو به خبرنگاران گفت که در مورد جاری شدن سیل در ایالت نوا اسکوشیا بسیار نگران است و قول داد که اتاوا به یاری این ایالت بشتابد.

این سیل آخرین فاجعه مرتبط با تغییرات اقلیمی است که کانادا را در سال جاری با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

آتش‌سوزی‌های جنگل‌های این کشور نیز در سال جاری تاکنون رکوردی بی‌سابقه از نابودی جنگل‌ها توسط آتش‌سوزی را از خود بر جای گذاشته و ابرهای دود را به داخل ایالات متحده فرستاده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست