بازدید 4503
۱
ادعای وزارت دفاع تایپه؛

چین ده‌ها فروند بمب‌افکن به سمت تایوان روانه کرد

وزارت دفاع تایوان مدعی شد که در فاصله چند روز تا آغاز رزمایش‌های این جزیره، چین ده‌ها جنگنده و بمب‌افکن به سمت تایوان روانه کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴ 22 July 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از آسوشیتدپرس، در آستانه رزمایش‌های نظامی تایوان که به ادعای این جزیره با هدف افزایش قوای تدافعی در صورت حمله احتمالی چین برگزار خواهد شد، وزارت دفاع تایوان مدعی شد که پکن ده‌ها جنگنده و بمب‌افکن به سمت این جزیره اعزام کرده است.

تایوان قرار است رزمایش سالانه خود موسوم به «هان کوآنگ» را هفته آینده آغاز کند که در آن ارتش این جزیره، مانورهای آمادگی رزمی برای جلوگیری از حمله احتمالی را تمرین می‌کنند. همچنین قرار است رزمایش سالانه «وان‌آن» نیز با هدف آمادسازی غیرنظامیان برای رویارویی با بلایای طبیعی و تمرین تخلیه در صورت به صدا درآمدن آژیر هوایی نیز در به طور همزمان برگزار خواهد شد.

وزارت دفاع تایوان مدعی شده است که ارتش آزادی‌بخش خلق چین، ۳۷ جنگنده و هفت ناو را به حوالی تایوان اعزام کرده است که در بین آنها، جنگنده‌های جِی -۱۰ و جِی -۱۶ و بمب‌افکن‌های اچ -۶ به چشم می‌خورد و ۲۲ فروند از این جنگنده‌ها از خط میانی تنگه تایوان (مرز غیررسمی حائل بین تایوان و چین) عبور کرده یا به حریم شناسایی هوایی بخش جنوبی آن وارد شده‌اند.

چین جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و به‌رغم اشاره همیشگی بر الحاق صلح‌آمیز این جزیره، تاکید کرده است که برای تحقق این الحاق، گزینه نظامی همواره روی میز خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
چین هم توی تاریکی می رخصد مانند کره شمالی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست