بازدید 2333
۱

اظهارات رئیس‌سیا درباره استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای

ویلیام برنز رئیس سازمان سیا گفت: هیچ نشانه‌ای از آمادگی روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین دیده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴ 21 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا  از خبرگزاری تاس، رئیس سازمان سیا در مجمع امنیتی آسپن در کلرادوی آمریکا با بیان اینکه صدای تهدیدهای هسته‌ای، بی ملاحظه و به شدت غیرمسئولانه است، افزود: امروز هیچ آماده‌سازی مشخصی از سوی روسیه برای استفاده بالقوه از تسلیحات هسته‌ای مشاهده نمی‌شود.

برنز در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به شورش ماه گذشته گروه واگنر در روسیه، تاکید کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اگرچه اکنون در رابطه با این مساله از خود خویشتن‌داری نشان داده است اما در آینده از رهبر این شورش انتقام خواهد گرفت.

رئیس سازمان سیا همچنین با بیان اینکه شورش ماه گذشته در روسیه به وجهه‌ای که به دقت از پوتین به عنوان یک حاکم مقدر ساخته شده بود لطمه زد، افزود: او به دنبال انتقام از مردی است که این چهره مقدر را مخدوش کرد.

برنز گفت: قیام شبه‌نظامیان گروه واگنر به رهبری یوگنی پریگوژین نقاط ضعف قابل توجهی را در سیستمی که پوتین ساخته است نشان داد و به نظر می‌رسد که سرویس‌های امنیتی، ارتش و تصمیم‌گیرندگان این کشور به مدت ۳۶ ساعت سرگردان بوده‌اند.

رئیس سازمان سیا در ادامه افزود: شورش ۲۳ و ۲۴ ژوئن (۲ و ۳ تیر) تصویری را که پوتین به دنبال ترسیم کردن خود به عنوان داور نظم در روسیه است، تهدید کرد و در عوض برای مدت کوتاهی نیروهای واگنر بدون هیچ مقاومتی به سمت مسکو پیشروی کردند.

به گزارش ایرنا، یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا در اوایل ماه مه سال جاری (۲۰۲۳) با ادعای تلفات سنگین روسیه در جنگ اوکراین گفت: بسیار بعید است مسکو از سلاح‌های هسته‌ای خود در اوکراین استفاده کند.

آوریل هاینز مدیر اطلاعات ملی آمریکا به کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا افزود: بر اساس ارزیابی فعلی ما، استفاده روسیه از سلاح هسته‌‎ای در اوکراین بسیار بعید است.

همچنین ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه ۲۵ خرداد در نشست خبری در حاشیه بیست و ششمین مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ روسیه گفت: سیاست بازدارندگی هسته ای روسیه کاملاً تدافعی است و استفاده فرضی از سلاح‌های هسته‌ای به وضوح توسط شرایط فوق العاده در چارچوب اهداف کاملاً دفاعی محدود شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو کاملاً به اصل غیرقابل قبول بودن جنگ هسته‌ای متعهد است.

وی ابراز امیدواری کرد که همه طرف‌های دیگر در بیانیه رهبران پنج کشور هسته‌ای در مورد جلوگیری از جنگ هسته‌ای به شکل پیوسته به این بیانیه پایبند باشند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در اواخر سپتامبر ۲۰۲۲ خاطرنشان کرده بود که تمام موقعیت‌هایی که مسکو ممکن است به طور بالقوه از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند، به وضوح در دکترین نظامی روسیه توضیح داده شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همان طور که شما استفاده از بمب های خوشه ای را جنایت علیه بشریت می دانستید و وقتی در جنگ کم آوردید این خط قرمزها را رها کردید و با ارسال بمب های خوشه ای ممنوعه به جهان ثابت کردید که قدرت های سلطه طلب آنچه را که در دوران صلح و آرامش می گویند عوام فریبی بیش نیست و به راحتی تمام خط قرمزها را می شکنند چه بسا که مقامات کرملین هم اگر بقای خود را در خطر ببینند برای پایان دادن به جنگ و درگیری از بمب اتمی استفاده کنند، ممدوف که چندین بار هشدار آن را داده است.
شما اگر رسم و رسوم حفظ خط قرمزها را می دانستید و به قوانین بین المللی پایبند بودید دنیا شاهد این میزان خرابی و آوارگی و ویرانی نبود.
خارج شدن از قرارداد منع اشاره گازهای گل خانه ای و لغو یکجانبه قرارداد برجام در دوران ریاست جمهوری ترامپ تاجر پیشه تان یک نمونه از بی قانونی های بین المللی تان بود، حمله به عراق در دوران بوش پسر نمونه ای دیگر و ....
همان طور که امروز با بی خردی سیاسی و با اقدامات تحریک آمیز ناتوی تحت رهبری تان شرق اروپا را دچار بحران کردید و اوکراین را ویران و مردمش را آواره کردید و خاک این کشور را محل آزمایش و مدفن ابزار الات نظامی خود کردید بعید نیست از دولت روس سبقت گرفته خود برای پایان درگیری از بمب اتم استفاده کنید همان طور که در هیروشیما و ناکازاکی از این سلاح مرگ بار استفاده کردید که تبعات جبران ناپذیر آن سال های سال برای ژاپنی ها ماند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست