بازدید 4800

پارلمان چک پیمان دفاعی با آمریکا را تصویب کرد

پارلمان جمهوری چک پیمان دفاعی با ایالات متحده را تصویب کرد؛ معاهده‌ای که زمینه را برای حضور پایگاه نظامی آمریکا در خاک این کشور فراهم می‌کند.
کد خبر: ۱۱۸۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲ 20 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، یانا سرنوچووا وزیر دفاع جمهوری چک چهارشنبه پیش از رای‌گیری پارلمان گفت: این توافق کاملا به نفع منافع ملی ماست.

وی افزود: مایلم خاطرنشان کنم که این پیمان ثابت می‌کند که روابط ما و آمریکا در حال حاضر در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

وزیر دفاع جمهوری چک اظهار کرد: این پیمان خصوصا از آن جهت مهم است که با توجه به شرایط جاری، متاسفانه در چند صد کیلومتری مرزهای شرقی ما تهاجم بی‌رحمانه نظامی روسیه رخ داد و اروپا به دلیل بزرگترین مناقشه نظامی پس از جنگ جهانی دوم مورد تهدید قرار گرفته است.

این پیمان که «توافقنامه همکاری دفاعی» نام دارد اکنون برای تصویب نهایی به امضای پتر پاول رئیس جمهوری چک نیاز دارد. وی ژنرال بازنشسته ناتو است.

جمهوری چک بیست و پنجمین عضو ناتو است که چنین پیمانی را تصویب می‌کند. این کشور پیش از این بالگردهای تهاجمی و چندمنظوره آمریکا را خریداری کرده و بود در نظر دارد ۲۴ فروند جنگنده اف-۳۵ نیز خریداری کند.

پس از آغاز جنگ اوکراین، برخی کشورها روابط خود را با اعضای ناتو تقویت کرده‌اند. اوکراین، فنلاند و سوئد پیشتر خواستار پیوستن به این سازمان شده بودند. فنلاند چندی پیش توانست رسما به عضویت ناتو در آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی