بازدید 1741

چرا استولتنبرگ دبیرکل ناتو باقی ماند؟

تسهیل الحاق سوئد به ائتلاف نظامی ناتو و همچنین هدایت واکنش ناتو در درگیری‌های اوکراین دلایلی بودند که باعث شد تا دبیرکلی ینس استولتنبرگ بار دیگر تمدید شود.
کد خبر: ۱۱۸۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵ 19 July 2023

به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: مدت زمان دبیرکلی ینس استولتنبرگ در ناتو قرار بود اکتبر ۲۰۲۲ پایان یابد اما برای یکسال دیگر و تا ۳۰ سپتامبر سال جاری میلادی تمدید شد. اوایل ماه جاری میلادی، ائتلاف تصمیم گرفت تا بار دیگر برای یکسال دیگر این مدت را تمدید کند به این معنا که استولتنبرگ تا اول اکتبر ۲۰۲۴ در سمت دبیرکلی ناتو ابقا می‌شود.

وی دومین دبیرکل ناتو است که پس از "جوزف لونز"، وزیر خارجه سابق هلند که از ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۴ در سمت دبیرکلی ائتلاف بود، در این سمت می‌ماند و برای این مدت طولانی زمامدار ائتلاف است.

منابع نزدیک به مذاکرات در ناتو همچنین گفتند: اول از همه، مذاکرات هنوز برای نهایی کردن روند تایید سوئد برای عضویت در ناتو ادامه دارد و این مساله‌ای است که استولتنبرگ برایش تلاش فراوان به خرج داده بنابراین، متحدان توافق کردند که بهتر است مدت زمان دبیرکلی او تمدید شود تا بتواند کارش را به اتمام برساند.

منابع افزودند: برای ائتلاف ناتو مهم است که از اوکراین هرچه بیشتر حمایت کند و استولتنبرگ رهبری و اقدامات خوبی در این باره انجام داده به همین دلیل، متحدان تصمیم گرفتند که بهتر است با توجه به اوضاع اوکراین و مذاکرات تایید عضویت سوئد در ناتو که در جریان است، کسی فعلا جای او را نگیرد.

این منبع مطلع همچنین خاطرنشان کرد، دو کاندیدای خانم برای سمت دبیرکلی ناتو مطرح شدند. یکی از آنها "کایا کایاس"، نخست وزیر استونی و دیگری "مته فردریکسن"، نخست وزیر دانمارک بودند که دومی کاندیدای برجسته‌تری بود. با این حال، این جابجایی انجام نشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی