بازدید 2637
۳

سنگاپور جای ژاپن را در قوی‌ترین پاسپورت‌ جهان گرفت

- سنگاپور در رتبه بندی قدرتمندترین پاسپورت های جهان قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۸۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳ 19 July 2023


به گزارش  تابناک به نقل از الجزیره؛ بر اساس آخرین شاخص پاسپورت هنلی، سنگاپوری ها از ورود بدون ویزا به 192 مقصد، بیشتر از مسافران هر کشور دیگری لذت می برند. این دولت-شهر آسیای جنوب شرقی آخرین بار در سال 2021 مقام اول را داشت و در سال بعد موقعیت خود را به ژاپن واگذار کرد.

آلمان، ایتالیا و اسپانیا با داشتن گذرنامه از دسترسی به 190 مقصد در رتبه دوم قرار گرفتند. ژاپن که در چهار سال از پنج سال گذشته رتبه اول را به خود اختصاص داده است، با 189 مقصد، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است و با فرانسه، اتریش، فنلاند، سوئد، لوکزامبورگ و کره جنوبی برابری می کند. ایالات متحده که در سال 2014 در رتبه اول قرار گرفت، به هشتم سقوط کرد که پایین ترین جایگاه این کشور تاکنون است. کاهش مستمر رتبه ایالات متحده در دهه گذشته می تواند به دلیل عدم وجود ویزای متقابل در این کشور باشد.

از 34 کشوری که بین 1 تا 10 رتبه‌بندی شده‌اند، ایالات متحده دارای کمترین افزایش در امتیازات شاخص پاسپورت هنلی بین سال‌های 2013 تا 2023 است و تنها به 12 کشور دسترسی بیشتری دارد. در مقابل، سنگاپور شاهد افزایش 25 کشور دیگر در طول مدت مشابه بوده است که این کشور را با پنج پله صعود به رتبه اول رسانده است.

افغانستان به عنوان کشوری با کمترین گذرنامه با دسترسی بدون روادید تنها به 27 مقصد معرفی شده و پس از آن یمن، پاکستان، سوریه و عراق قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
در مورد ایران صحبتی نشد ؟ میشه بگی رتبه ما چندمه از آخر البته !!!!!!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
دوازدهم و به این رتبه افتخار می کنیم و به خودمون میبالیم
دقیقا کنار موزامبیک و سودان و پایین تر از افغانستان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی