بازدید 6444
با تحولات منطقه و جهان

اجازه آمریکا به عراق برای تسویه پول برق ایران / اعلام برنامه اروپا برای حفظ تحریم‌های موشکی ایران/ استقرار کم سابقه زیردریایی اتمی آمریکا در کره جنوبی/ حمله جنگنده‌های اسرائیل به مناطقی در حومه دمشق

اجازه آمریکا به عراق برای تسویه پول برق ایران، اعلام برنامه اروپا برای حفظ تحریم‌های موشکی ایران، استقرار کم سابقه زیردریایی اتمی آمریکا در کره جنوبی، حمله جنگنده‌های اسرائیل به مناطقی در حومه دمشق و شلیک موشک بالستیک کره شمالی به سوی دریای شرقی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۸۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵ 19 July 2023

اجازه آمریکا به عراق برای تسویه پول برق ایران/ اعلام برنامه اروپا برای حفظ تحریم های موشکی ایران/ استقرار کم سابقه زیردریایی اتمی آمریکا در کره جنوبی/ حمله جنگنده های اسرائیل به مناطقی در حومه دمشق

بین الملل تابناک: اجازه آمریکا به عراق برای تسویه پول برق ایران، اعلام برنامه اروپا برای حفظ تحریم‌های موشکی ایران، استقرار کم سابقه زیردریایی اتمی آمریکا در کره جنوبی، حمله جنگنده‌های اسرائیل به مناطقی در حومه دمشق و شلیک موشک بالستیک کره شمالی به سوی دریای شرقی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اجازه آمریکا به عراق برای تسویه پول برق ایران

یک مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، به رویترز گفت، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، معافیت جدیدی برای ۱۲۰ روز امضا کرده که به عراق اجازه می‌دهد بهای برق خریداری‌ شده از ایران را تسویه کند. 

مطابق این گزارش، به عراق اجازه داده شده هزینه برق را از طریق یک بانک غیرعراقی با ایران تسویه کند. رویترز نوشته این نخستین بار است که اجازه داده می‌شود، چنین پول‌هایی وارد حساب‌هایی در بانک های غیرعراقی شود.

مقام آمریکایی گفته، بانک های غیرعراقی هنوز برای آزادسازی وجوه ایران به اجازه آمریکا نیاز خواهند داشت و استفاده از آن پول، مطابق رویه‌های گذشته، تنها برای خرید برخی کالاها امکان‌پذیر خواهد بود.

مقام آمریکایی که اشاره به نام او نشده، مدعی شده ایالات متحده امیدوار است، این معافیت فشارهای ایران  روی عراق برای دسترسی به پول را کاهش دهد. پیش از این، این پول‌ها فقط می‌توانست به حساب‌های محدودی در عراق واریز شود.

وزارت برق عراق، چهاردهم تیر ماه جاری اعلام کرد، کاهش واردات گاز از ایران باعث شده تا تولید برق در این کشور پنج هزار مگاوات کم شود. وزارت برق عراق می‌گوید: با وجود بهتر شدن شرایط شبکه توزیع برق طی سال‌های گذشته در این کشور، کاهش ورود گاز از ایران، به از دست رفتن ۵ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق عراق منجر شده است.

بنا بر مقررات تحریم‌های آمریکا تسویه بهای برق با ایران، تنها از طریق برخی حساب‌های محدود در عراق امکان‌پذیر است و این وجوه، تنها برای خرید برخی کالاها در اختیار ایران قرار خواهد گرفت. 

اعلام برنامه اروپا برای حفظ تحریم های موشکی ایران

یک مقام اروپایی در گفت‌وگو با رویترز، بار دیگر مدعی شده اتحادیه اروپا احتمالاً مشکلی برای قانع کردن کشورهای عضو جهت حفظ تحریم‌های موشکی علیه ایران، به رغم منقضی شدن این تحریم‌ها در ماه اکتبر نخواهد داشت. 

مطابق مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد ـ که حدود ۸ سال پیش برای تأیید برجام صادر شد ـ محدودیت‌های اعمال‌شده این سازمان در خصوص فعالیت‌های مربوط به موشک‌هالی بالیستیک ایران اکتبر ۲۰۲۳ منقضی خواهند شد. 

با وجود این، یک مقام اروپایی که اشاره‌ای به نام او نشده، روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رویترز مدعی شد، کشورهای اروپایی قصد دارند تحریم‌های خود علیه برنامه موشکی ایران را پس از انقضای این تحریم‌ها نیز ادامه دهند. 

استقرار کم سابقه زیردریایی اتمی آمریکا در کره جنوبی

روز سه شنبه به وقت محلی، تارنمای خبری هیل گزارش داد: استقرار این زیردریایی همزمان با هشدار آمریکا و کره جنوبی به کره شمالی مبنی بر اینکه هرگونه استفاده از تسلیحات هسته‌ای از سوی پیونگ یانگ، منجر به پایان حکومت این کشور خواهد شد.

بازدیدهای دوره‌ای زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا از کره جنوبی، یکی از چندین توافقی بود که روسای جمهور دو کشور در ماه آوریل امضا کردند. دو کشور همچنین برای ایجاد یک گروه مشورتی هسته ای و گسترش رزمایش های نظامی موافقت کردند.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز اعلام کرد، یو اس اس کنتاکی، یک زیردریایی کلاس اوهایو، بعدازظهر سه شنبه وارد بندر بوسان کره جنوبی شد. این اولین بازدید یک زیردریایی اتمی آمریکا از کره جنوبی از دهه ۱۹۸۰ تاکنون است.

لی جونگ سوپ، وزیر دفاع کره جنوبی، بازدید از این زیردریایی را نمایشی از عزم آمریکا در اجرای تعهد "بازدارندگی گسترده" توصیف کرد.

آمریکا متعهد شده است برای حمایت از کره جنوبی از قابلیت های کامل نظامی خود، از جمله سلاح های هسته ای جهت بازدارندگی استفاده کند.

حمله جنگنده های اسرائیل به مناطقی در حومه دمشق

منابع سوریه‌ای بامداد چهارشنبه از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطقی در حومه دمشق خبر داده و گزارش داده‌اند که پدافند هوایی سوریه با بیشتر موشک‌های شلیک‌شده مقابله کرده است.

خبرگزاری سانا سوریه گزارش داد، پدافند هوایی این کشور پس از حملات هوایی اسرائیل در حومه دمشق فعال شده است. 

وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای این حادثه را این طور روایت کرد: «حدود ساعت ۰۰:۲۵ بامداد امروز دشمن اسرائیلی با شلیک موشک‌هایی از سمت شمال منطقه اشغالی جولان یک حمله هوایی انجام داد و مناطقی در مجاورت دمشق را هدف قرار داد که باعث ایجاد برخی خسارت‌های مادی شد.»

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، متناوب با نقض حریم هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است، رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که با دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت فلسطین اشغالی را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.

رژیم صهیونیستی حدود دو هفته پیش هم به سوریه حمله کرده بود. آن حمله باعث ایجاد خساراتی شد اما تلفاتی بر جای نگذاشت. حمله قبل‌تر رژیم صهیونیستی به سوریه در ۱۴ ژوئیه صورت گرفت. 

شلیک موشک بالستیک کره شمالی به سوی دریای شرقی

خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی خبر داد که کره شمالی شامگاه سه‌شنبه (به وقت تهران) یک موشک بالستیک به سوی دریای شرقی شلیک کرده است.

کره شمالی پنجشنبه گذشته نیز یک موشک بالستیک پرتاب کرده بود و پس از آن توضیحاتی درباره آن منتشر کرد.

طبق بیانیه روز پنجشنبه پیونگ‌یانگ، موشک شلیک‌شده، به‌نام «هواسونگ-۱۸» و از نوع بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد بود که در ارتفاع ۶۶۴۸ کیلومتری، مسافتی به میزان ۱۰۰۱ کیلومتر را پرواز کرد.

جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی پس از آن صورت گرفته که اوایل هفته جاری، پیونگ یانگ هشدار داد که هرگونه هواپیمای جاسوسی ارتش آمریکا را که در حریم هوایی کره شمالی و در نزدیکی آب‌های دریای شرقی پرواز کند، ساقط خواهد کرد.

به دنبال این آزمایش موشکی جدید کره شمالی، وزرای خارجه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن مدعی شدند که شلیک موشک بالستیک قاره‌پیما در هفته گذشته توسط کره شمالی، ناقض قطعنامه‌های متعدد سازمان ملل و تهدیدی برای صلح و ثبات در منطقه شرق آسیاست.

ماه گذشته، دهها هزار ساکن کره شمالی در یک راهپیمایی علیه آمریکا در پیونگ‌یانگ مشارکت  و بزرگداشت هفتاد و سومین سالگرد آغاز جنگ کره را برگزار کردند. تظاهرات‌کنندگان، آمریکا را به عنوان «مخرب صلح ثبات در شبه‌جزیره کره» تقبیح کردند و در خصوص جنگ اتمی هشدار دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶۵
چرا یک کشوری باید چنان رفتار کند که حتی پرداخت مطالباتش از دیگر کشورها، منوط به اجازه آمریکا باشد! این یعنی قدرت؟
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
اًقا این خط اینم نشون .چندروزدیگه زندانیان امریکایی فقط،بخاطر،مسایل انساندوستانه اًزاد میشن
.مدیونی فک کنی بخاطر اًزاد سازی پول
برقه
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
حق آبه هیرمند رو بگو !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
افرین به شما احمد آقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
چون قرار است آن کشور را تجزیه و به چندین کشور کوچکتر تقسیم کنند و داره مقاومت میکنه
باتوجه به اینکه شما با تجزیه کشوری موافقی، همین الان از ایران برو در یک کشور دیگری زندگی کن و فکر کن مطالبات شما برآورده شده
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
ما مثل مسئولان پولدار نیستیم که به راحتی از این کشور بریم و اینجا خاک ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
۱۲:۲۰
این دروغ ها این حرف ها این حناها دیگر رنگی نداره و به درد مجالس ساندیسی میخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
همیشه قانون جنگل حکمفرما بوده و الان هم همینه
ناشناس
| Canada |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
تیتر درخور توجهی زدید:
اجازه !!!!! امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
در عوضش استقلال داریم.
ارتباط با آمریکا یعنی اگر خواستی بدهی تو بابت برق بدی باید از اون اجازه بگیری !!!!! آخر خفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
اقا محمد
عکسش هم همینطوره
یعنی اگر باهاش هم نباشی اگر میخوای حق را بگیری بازهم به اجازه اون بستگی داره
نمیدونم این چه معنی میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
خب الان ک در نبود ارتباط دضع اینه پسر جان
یکم ب حرفی ک ممیزنی فکر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
تو به این میگی خفت؟ طرف قرارداد می بنده جنس رو میگیره به بهونه تحریم پولش رو نمیده؟ این الان کجاش خفت بود بگو ماهم بدونیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
نه عزیزم،
خفت اونه که ادعات گوش فلک رو کر کنه،
اما پول برقتم بدون اجازه آمریکا نتونی بگیری
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
جهان خیلی وقته که یه سری استاندارد واسه تحارت تعیین کرده و همه کشورها در سازمان ملل اون را پذیرفتن.
اینکه کشوری به یک باره بخاد برا خودش نظم جدید ایجاد کنه و با این سیستم جهانی که اتفاقا جلوی خیلی از مافیاها را میگیره ، ایستادگی کنه ،
دیگه هیچ ربطی به تحقیر و خفت نداره.
اتفاقا خودش دست به تحقیر مردم و سرزمینش زده که ایجاد روابط و شریان نامفهوم پول ، که سبب مافیاهای متعددی در کشور شده را، به رفاه مردم و تحارت آزاد جهانی ترجیح بده .
ولی ما مردم یقینا اینو نمیخوایم که کشورمان جولانگاه مافیا و بز گرر گله باشیم و سبب نگرانی جامعه جهانی از
. بابت سرایت این گرررری
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
حالا ارتباط با روس‌ها یعنی سربلندی. دیدی که درمورد جزایر سه گانه از امارات حمایت کردن. این حرفها را ول کن دنبال منافع ملی باش. از ردوغان یاد بگیر که چطور پشتک و واروا میزنه تا . منافع ملتش را حفظ کنه.
پسرجان در سیاست نه عشق و عاشقی هست نه کینه و نفرت فقط منافع ملی حرف اول را می‌زند که متاسفانه خیلی ها این را نمی فهمند و ملت را بروز سیاه انداختن.
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
مقام آمریکایی گفته، بانک های غیرعراقی هنوز برای آزادسازی وجوه ایران به اجازه آمریکا نیاز خواهند داشت و استفاده از آن پول، مطابق رویه‌های گذشته، تنها برای خرید برخی کالاها امکان‌پذیر خواهد بود.

دولت بایدن دولت پیر و فرتوت است و گذر
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
دارد فضا مثل دوره احمدی نژاد میشه که همگی میگفتن بهتر که تحریم هستیم و پولهای مردم بلوکه، چون احمدی نژاد تمام ۷۰۰ میلیارد درآمد نفت را به باد داد توسط همین اقای فرزین در سازمان هدفمندی یارانه ها و الان هم همین جوره
چه خاصیتی داره اجازه های برداشت؟؟؟؟
۵۰۰ میلیون پوند ازادی زاِغری چه شد؟؟؟؟
چیزی ارزان میشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عربستان دارد برای سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد دلاری تلاش می‌کند و ما چشم انتظار اجازه عمو بایدن به کره برای پرداخت ۷ میلیارد دلار نفت صادراتی برجامی و از اجازه خبری نیست و استاد فرزین ادعای اجازه ۲۴ میلیارد دلار توسط بایدن را مطرح می‌کند برای تاثیر گذاری روی نرخ ارز کف بازار
دلار خودروهای چینی را یک سایت اقتصادی دراورده ،دلارش ۸۶۰۰۰ تومانی داره محاسبه میشه خودروی ۲۰۰۰۰ دلاری تایگو ۸ توسط شورای رقابت
دلار خیلی کالاهای دیگر هم یا دلار ادعای عمو فرزین همخوانی ندارد و این تقصیر بازار دستوری دولتی است که جنسهای خودشان را با دلار بالا با مردم حساب کنند منتهی مال مردم را با دلار ۲۸۰۰۰ تومانی
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
این همه مرگ بر آمریکا گفتید و ادعای مبارزه با استکبار داشتید که حالا با اجازه آمریکا پول ها تسویه بشه؟ خخخ
ناشناس
| Austria |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
وای بر کسی که فکر میکنه بدهکار از اینکه بهانه داشته باشه برای عدم پرداخت پول طلبکار ناراحت میشه و براش امتیاز منفیه
تا کی میخوایید در برابر فهمیدن مقاومت کنید
کدخدا اجازه داد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
از قدیم هم گفتنه که کدخدا را ببین ده را بچاپ
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
اگه یک دلار بخوای بین بانک‌ها جابجا کنی باید از کدخدا اجازه بگیری تا کور شود هرانکه نتواند دید
فعلا که روسیه داره رمق اروپا رو میکشه و چنان تورمی به این اتحادیه وارد کرده که بعد از جنگ جهانی بی سابقه بوده ، موشکهای ما هم داره کار خودش رو میکنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
اشتباه پوتین در تصمیم و غافل از توانایی غرب و اروپا ببه خیال خام خود می خواست در عملیات ویژه اوکراین را تادیب کند ولی عملیات ویژه تبدیل به جنگ ۵۰۰ روز شدو و اوکراین همچنان در برابر ابر قدرت مدعی و آن را زمینگیر کرده که خسارات ناشی از این تصمیم تبدیل به معضلی برای روسیه شده که شورش واگنر نمونه ای از آن است و حالا پوتین همسایه دیوار به دیوار ناتو شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
مرفهین بی درد
والا اگر بنده هم حقوق چند ده میلیونی از بیت المال میگرفتم و امورات زندگی خودم واطرافیان براحتی طی میشد خیلی هم خوشحال بودم از داشتن موشک و
موشک پرانی اگه دروغ میگم لعنت به من و اگه دروغ میگی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
انها کاسبان تحریم و نشسته گان بر سر سفره دم از افول غرب و بی اثری تحریم ها میزنن وگرنه مردم آثار تحریم را با پوست و استخوان لمس میکنن
مرغ 100 تومن گوشت 450 تومن
تورم خوراکی ها 80 درصد
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
همین تخیلات بی پایه و اساس شماها مملکت و ملت را به فقر و فلاکت کشونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
جوجه را آخر پاییز می شمرند
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
دلت به روسیه خوش نباشه اگر روسیه خوب یود هنوز بلوک شرق برقرار بود همشون از دست روسیه در رفتند و به غرب پیوستند منتها بعضی ها هنوز در مقابل فهمیدن مقاومت می کنند
فرق ملت ایران با سایر ملل در همینه که در طول تاریخ زیر بار هیچ گردن کلفتی نرفته .
# پول برق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
دقیقا درست می فرمایید
فقط ملتی هستیم ئکه وقتی مودبانه و با احترام بهمون امتیاز می دن گردن کشی می کنیم!
اما عرصه که تنگ شد جام زهر سر می کشیم!
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
# حق ابه هیرمند
# نفت میدان نفتی آرش
# پولهای بلوکه شده کره جنوبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
فرق شما با ما اینه که رانت داری و سرت رو زیر برف کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
فکر نکردی چرا بانک غیر عراقی؟؟؟
دلیلش سادست .قراره پولها بره تو جیب امریکا نه ایران
عمو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
مطمئنی؟
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
اگر راست میگی اول حقابه هیرمند را از طالبان و سهم میدان آرش را از کویت و عربستان بگیر
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
با خودت روزی ده بار تکرار کن که چون آمریکا اجازه داده ، آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
مخالفان هر وقت منطقی برای پاسخگویی ندارند پای رانت دولتی را وسط می کشند و یا صحبت از ساندیس می کنند
همیشه در طول تاریخ این وجود داشته و در مقابل سخن حق
همیشه تهمت و بهتان و تمسخر وجود داشته
.کاهش صادرات گاز ایران به عراق باعث کاهش تولید ۵ هزار مگاواتی برق در این کشور شده و دولت عراق باید بدهی اش را تسویه کند تا صادارات گاز به این کشور طبق قرارداد صورت بگیرد و این که تیتر زده اید اجازه آمریکا به عراق برای تسویه پول ایران جای تعجب دارد!!!!
.اعلام برنامه اروپا برای حفظ تحریم های موشکی ایران پس از سال ۲۰۲۳ خود دلیل روشنی بر نقض آشکار قوانین بین المللی توسط این نهاد اروپایی است، آمریکا در اردیبهشت ۹۷ با خروج یکجانبه از برجام به قوانین بین الملل پشت کرد و امروز نوبت وصله های اروپایی اش است که با نقض قوانین بین المللی یعنی حفظ تحریم های موشکی ایران پس از سال ۲۰۲۳ بر همگان آشکار کنند که آمریکا و تروئیکای اروپایی اش (انگلیس، فرانسه، آلمان) قابل اعتماد نبوده، نیستند و نخواهند بود و هر گونه قرارداد جدید با این پیمان شکنان بین المللی باید با گرفتن تضمین های محکم آن هم با حضور کشورهای مستقل از سیاست های آمریکا و وصله های اروپایی اش صورت بگیرد تا نتوانند این طور آشکارا نقض پیمان کرده، قوانین بین المللی را به سخره بگیرند.
.استقرار کم سابقه زیر دریایی اتمی آمریکا در کره جنوبی، برگزاری رزمایش های مشترک با تایوان، باز کردن دفتر ناتو در ژاپن و ... همه و همه گویای این واقعیت است که آمریکا نه تنها از بحران آفرینی در شرق اروپا درس عبرت نگرفته بلکه این بار به دنبال بحران آفرینی دیگری در شرق آسیا است و بر کشورهای شرق آسیا است که با هوشیاری در دام چنین سیاست های تحریک آمیز و فریبکارانه ای قرار نگیرند که چنین سیاستی نتیجه ای جزء جنگ و درگیری و خصومت بین کشورهای همسایه نداشته، ندارد و نخواهد داشت و تنها شرایط را برای نفوذ سیاسی آمریکا و ماهی گرفتن آنها از آب گل آلود فراهم می کند و تاوان آن را هم کشورهای درگیر با کشته شدن یا آواره شدن مردمانشان یا ویرانی زیر ساخت های کشورشان باید بپردازند.
. و نتیجه این بی قانونی ها، اقدامات تحریک آمیز، جنگ ها و ... باعث شده که رژیم جعل اسرائیل که رسمیت آن توسط بسیاری از کشورهای دنیا پذیرفته نیست و نمونه آشکار تروریست دولتی، غاصب و کودک کش است، از فرصت استفاده کند و به حریم هوایی کشورهای مجاور خود تجاوز نظامی کند.
اجازه کی؟اجازه آمریکا؟
مگر نه اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی توانست بکند.......
این دوازده هزارمین بار هست پول ایران آزاد میشه اگر هر بار ۱۰۰ دلار آزاد میشد الان کل بدهی پاک شده بود خخخخخخخخخخ
ایران نهایتا میتونه با طالبان رقابت کنه.
تمام کشورهای منطقه در حال پیشرفت‌های شگفت انگیز هستن.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
اینها توانایی رقابت با طالبان رو هم ندارند !!!! طالبان تورم رو منفی کرد ، فساد و جنایت رو ریشه کن کرد ، تولید و فروش هرویین رو متوقف کرد ، برای اولین بار نفت استخراج کرد ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
چقدر خود تحقیر داریم ما.
بعضی ها هم خیلی غر می زنن
اجازه آمریکا در زمان برجام هم لازم بوده
این چیزیست که واقعیت دارد
ولی راه ما با قدرت ادامه دارد

تابناک خواهشاً منتشر کن
اجازه آمریکا....
عاشق این استقلالم .
آمریکا باید اجازه بده عراق بدهی برقش رو بده
روسیه باید اجازه بده که ما مذاکرات بکنیم یا نه و چی بگیم و چی نگیم
چین باید اجازه بده که به کی بفروشیم ، از کی بخریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
ما با چین و روسیه توافق می کنیم اما عراق از آمریکا اجازه می گیره
تفاوت اینها از زمین تا آسمان است
بیخود منطق غلط القا نکن
ناشناس
| Austria |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
طرفداری از امارات برای جزایر سه گانه هم بخشی از توافقتون با چین و روسیه بود؟
منطق اگر در برنامه شما بود که الان وضع این نبود
عجب دیپلماسی پرقدرت و عزتمندانه ای که باید با اجازه آمریکا پول برقمون در بقیه کشورها پرداخت و تسویه بشه!!!!!!
این همه در طول سال شعار میدید مرگ بر آمریکا و میگید ما زیربار نفوذ و خواسته های آمریکا نمیریم پس چرا حالا باید آمریکا اجازه بده تا بتونیم پول های برق خودمون رو برداشت کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
مشکل از ما نیست مشکل از عراق است که تحت نفوذ آمریکا است و آمریکا در واقع وکیل و وصی عراق است
ناشناس
| Austria |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
عدم فهم همینه که فکر میکنی بدهکار از عدم پرداخت پول طلبکار ناراحته
عراق لز خداشه دیرتر پرداخت کنه
حالا شما فکر کن مشکل از عراقه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
فقط مشکل در عراق نیست کره و چین و روسیه هم بدون اجازه امریکا هیچ پولی از ایران را جابجا نمی کنند!
آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه فقط همیشه به اجازه دادنش نیازه
این نشان می دهد که ما در کشورهای جهان حساب بین المللی نداریم
ما با عراق یک قرارداد دوطرفه داریم و اساسا چه ربطی به آمریکا دارد و آمریکا اگر ادعای مبادله مستقل پول و بین المللی دارد باید تحت نظارت سازمان ملل کار کند
چرا ایران پیگیر این موضوع در سازمان ملل نیست و سازمان ملل را به چالش نمی کشد
اگر خودش عرضه این کار را ندارد باید اجازه دهد که سازمان های ngo و نهادهای مستقل مردمی که وابستگی به دولت و حاکمیت ندارند پیگیر این موضوع مهم شوند
و یک مقدار پولهایی را که اختصاص به حوزه علمیه می دهند تا معنویت مردم را افزایش دهند (که ظاهراً عکس آن اتفاق افتاده) به آنها اختصاص دهند اما باید کاملا مستقل و جنبه مردمی داشته باشند و از حق واقعی مردم در سازمان ملل و نهادهای بین المللی دفاع کنند
نمی شود که مسئولین ما زیر کولر راحت پشت میز بنشینند و مردم در زجر باشند
در زمان جنگ هم یک عده در اهواز پشت کولر بودند و رزمندگان واقعی در خط مقدم و پشت خط در گرمای ۶۰ درجه می جنگیدند و شهدای واقعی هم کسانی هستند که در همان حرارت و در همان میدان شهید شدند تا یک عده بیایند از نام آنها استفاده و بساط رانت خواری راه بیندازند
تا کی باید منتظر بنشینیم تا آمریکا اجازه آزادی دلار های ما را بدهد .بقول حافظ
بر در ارباب بی مروت دنیا
چند نشینی که خواجه کی به در آید
آمریکا اجازه داد.
ما اگه پول برق رو ندیم، برقمون قطع میشه، ان وقت عراق برای تسویه پول برق باید از آمریکا اجازه بگیره. نمیشه ما هم از روسیه اجرازه بگیریم بعد اگه اجازه داد پول برقمون رو بدیم؟ تا اخذ اجازه برقمون قطع نشه؟
آخی پس چی شد آمریکا هیچ غلطی نمی تواند انجام دهد
به این میگن کد خدا.
بلاخره ریال از وابستگی دلار آزاد شد و رفت پی کارش ، حالا اگه دلار بدن هزینه های جاریمون تامین میشه
با موشک هایپر سونیک برید پول برق را بگیرید ..حالا غرامت جنگ هشت ساله پیشکش.
دولت بسیار باخرد عمل میکند برق و گاز را صادر میکند،وچون پولش را نمی تواند بگیرد،بنابراین با کاهش الگوی مصرف وفادارش بی سروصدای تعرفه های داخلی تصاعدی سازی مازاد بر تعرفه آنرا از جیب مردم خودش میدهد،ضمن اینکه برای جبران میزان برق صادراتی برق صنایع مردم را هم قطع میکند،وبه مردم نمیگویید قطعی برنامه ریزی شده نداریم.
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند هر کاری که می کند درست و منطقی و به نفع منافعش است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست