بازدید 2486

آتش افروزی مرگبار در پارک کودک

کد خبر: ۱۱۸۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶ 17 July 2023

مرد خشن که دوستش را در پارک کودک زنده زنده به آتش کشیده بود در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از 10 تیر ماه سال 98 به دنبال انتقال پیکر سوخته و نیمه جان مرد 30 ساله‌ای به نام شاهین به بیمارستان شهدای یافت آباد آغاز شد.

شاهین که دچار سوختگی شدید بود به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد و در بررسی‌ها روشن شد شاهین در دعوا با چند نفر از دوستانش در پارک کودک دچار سوختگی شده است. با افشای این ماجرا مأموران کلانتری 179 خلیج فارس به بازجویی از دوست شاهین به نام محسن که با اورژانس تماس گرفته بود پرداختند.

محسن گفت: من و شاهین در پارک نشسته بودیم که دو نفر از دوستانمان به نام‌های مهرداد و بهرام به آنجا آمدند و با شاهین درگیر شدند. آنها بطری بنزینی را که همراه داشتند روی شاهین پاشیدند، مهرداد فندک زد و پس از شعله‌ور شدن شاهین، آنها گریختند؛ حتی مقداری بنزین روی من هم ریخت که بلافاصله لباس‌هایم را درآوردم.من تلاش کردم به شاهین کمک کنم و به همین خاطر دستهایم سوخت.

با اطلاعاتی که این شاهد به مأموران داده بود صبح روز بعد مهرداد و بهرام ردیابی و بازداشت شدند. اما ادعا کردند ناخواسته شاهین دچار سوختگی شده است.

ادعای دروغین

مهرداد گفت: من بنزین را برای موتورم گرفته بودم ولی ناخواسته بنزین روی شاهین ریخت و چون ما در پارک مشغول مصرف مواد بودیم و فندک روشن بود او یکباره آتش گرفت.

در حالی که دو دوست با دروغگویی سعی داشتند پلیس را گمراه کنند شاهین 16 تیرماه به خاطر 50 درصد سوختگی روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد و پزشکی قانونی علت مرگ را نارسایی ارگان‌های حیاتی ناشی از عفونت منتشره به دلیل سوختگی وسیع پوستی اعلام کرد.

اعتراف به آتش افروزی

با مرگ دلخراش پسرجوان، مهرداد و بهرام بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفتند و سرانجام مهرداد به آتش زدن دوستش اعتراف کرد.

وی گفت: من بنزین را روی شاهین پاشیدم اما قصدم آتش زدن او نبود و می‌خواستم فقط او را بترسانم تا تلفن همراهم را پس دهد یا پول آن را تسویه کند.

وی در تشریح ماجرا گفت: مدتی قبل تلفن همراهم را به قیمت 2 و نیم میلیون تومان به شاهین فروختم و قرار بود بلافاصله پول آن را تسویه کند اما او پولم را نمی‌داد و مدام امروز و فردا می‌کرد. به همین خاطر تصمیم گرفتم او را بترسانم. من از دو نفر از دوستانم به نام‌های هومن و پارسا خواستم تا با او تماس بگیرند و او را به پارک بکشانند. وقتی شاهین به پارک آمد همراه دوستانم به آنجا رفتم و با او درگیر شدم. من بطری بنزین را روی او پاشیدم ولی نمی‌دانم چطور شد که شاهین ناگهان آتش گرفت.

با اظهارات این مرد هومن و پارسا نیز بازداشت شدند و گفتند مهرداد از آنها خواسته بود تا در پارک با شاهین قرار بگذارند، ولی در جریان آتش سوزی نبوده‌اند و دستی در این ماجرا ندارند.

در ادامه تحقیقات مأموران به پرس‌و‌جو از خانواده قربانی پرداختند. خواهر شاهین گفت: 3 روز قبل از این ماجرا مهرداد به خانه ما زنگ زد و سراغ برادرم را گرفت. وقتی به او گفتم برادرم در خانه نیست گفت به برادرت بگو اگر پیدایش کنم زنده زنده او را به آتش می‌کشم تا پول گوشی‌ام را بدهد.

همسر قربانی نیز گفت:مهرداد چندباری مقابل خانه‌مان آمد ولی شوهرم در خانه نبود.او آخرین بار تهدید کرد اگر 4 میلیون تومان خسارت تلفن همراهش را ندهیم شاهین را آتش می‌زند. اما من هرگز فکر نمی‌کردم او تهدیدش را عملی کند. او روزی که مقابل در خانه‌مان آمده بود می‌خواست دعوا را شروع کند اما چون شوهرم در خانه نبود رفت ولی چند روز بعد تهدیدش را عملی کرد و شوهرم را زنده زنده سوزاند.

وقتی روشن شد مهرداد عامل آتش سوزی مرگبار بوده برای وی به اتهام مباشرت در قتل عمدی، اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی از طریق حرکات غیرمتعارف در پارک محل وقوع قتل و سه دوست وی به اتهام اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی کیفرخواست صادر و پرونده شان به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا بزودی به جرم، آنها رسیدگی شود.

این در حالی است که پدر و مادر قربانی از طرف نوه خردسالشان درخواست قصاص را مطرح کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی