بازدید 3026

توافق تونس و اتحادیه اروپا درباره مهاجرت غیرقانونی

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، تونس و اتحادیه اروپا توافقنامه‌ای را برای توقف مهاجرت غیرقانونی امضا کردند.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷ 17 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، قیس سعید رئیس جمهور تونس و اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا توافقنامه «شراکت راهبردی» را امضا کردند که به مبارزه با قاچاقچیان انسان کمک می‌کند.

در توئیتی نوشت: شراکت شامل توافق‌هایی برای از کار انداختن کسب‌وکار قاچاقچیان انسان، تقویت کنترل‌های مرزی، بهبود مراحل ثبت نام و بازگشت و همه اقدامات ضروری برای تقویت تلاش‌ها برای توقف مهاجرت غیرقانونی است.

پیش تر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده بود که ۲۸۹ کودک در نیمه اول سال ۲۰۲۳ هنگام تلاش برای عبور از دریای مدیترانه به سمت اروپا جان خود را از دست دادند.

تونس و لیبی در سال‌های اخیر با معضل مهاجرت غیرقانونی اتباع خود و سایر کشورهای آفریقایی روبه رو هستند که از خاک این دو کشور برای سفر به اروپا استفاده می‌کنند.

بر اساس آمار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، در سال ۲۰۲۲ حدود یک‌هزار و ۵۰۰ مهاجر در دریای مدیترانه غرق و مفقود شده‌اند و نزدیک به ۵۰ هزار تن دیگر به سواحل ایتالیا رسیده‌اند.

گزارش وزارت کشور ایتالیا حاکی از آن است که از ژانویه سال ۲۰۲۳ تاکنون بیش از ۳۶ هزار و ۶۰۰ نفر راهی این کشور شدند، درحالی که این رقم در سال ۲۰۲۲ تنها ۹ هزار تن بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست