بازدید 6183

پیشرفت امیدبخش ۵ طرح خط انتقال آب دریا

شانزدهمین نشست بررسی وضعیت خط انتقال آب دریا، امروز به ریاست معاون اول رئیس جمهور، برگزار و در گزارشی از پیشرفت مطلوب و امیدبخش ۵ طرح این خط، خبر داده شد.
کد خبر: ۱۱۸۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴ 13 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد مخبر، امروز چهارشنبه در شانزدهمین نشست انتقال آب دریا، با توجه به اهمیت طرح‌های آب‌رسانی و اثرگذاری اجرای این طرح‌ها در رفع دغدغه‌های مردم، گفت: این طرح‌ها، به‌ویژه طرح‌های مربوط به انتقال آب دریا باید به عنوان یک اولویت مهم پیگیری شود تا خدمتی مهم از دولت سیزدهم به یادگار بماند.

معاون اول رئیس جمهور، گزارش‌ها از کارهای انجام شده برای انتقال آب دریا را امیدبخش ارزیابی کرد و افزود: لازم است برای برخی طرح‌ها که از برنامه زمان‌بندی شده عقب هستند، برنامه جبرانی تدوین شود تا تأخیر صورت گرفته، موجب کند شدن کار نشود و شاهد بهره‌برداری این طرح‌ها بر اساس برنامه زمان‌بندی شده باشیم.

مخبر، همچنین بر لزوم اطلاع‌رسانی به مردم درباره طرح‌های انتقال آب دریا تأکید کرد و افزود: مردم درباره موضوع آب، حساسیت ویژه‌ای دارند و ضروری است که درباره اثر مثبت اجرای این طرح‌ها در تأمین آب شرب و صنعت، این اطلاع‌رسانی انجام شود.

در این نشست که وزرای نیرو، صمت و معاون اجرایی رئیس جمهور نیز حضور داشتند، روند پیشرفت ۵ طرح خط انتقال آب دریا، بررسی و تصمیماتی برای تأمین اعتبار، نیاز‌ها و ملزومات اجرای طرح‌ها اتخاذ شد.

بر اساس این گزارش، خط انتقال آب مسیر شرق که آب دریا را به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی می‌رساند، از برنامه زمان‌بندی شده نیز جلوتر است؛ همچنین، طرح خط دو انتقال آب برای استان‌های کرمان و یزد که با حضور رئیس جمهور کلید خورده، به پیشرفت خوبی رسیده است و به‌زودی با رفع برخی موانع، شتاب بیشتری خواهد گرفت؛ علاوه بر این، پیشرفت مرحله اول خط انتقال آب به اصفهان، امیدواری‌ها برای حل مشکل آب در این استان تا یک سال آینده را دو چندان می‌کند.

بهره‌برداری آزمایشی از مکان دوم نمک‌زدایی در خط یک تا پاییز امسال و همچنین پیشرفت عملیات اجرایی خط ۵ انتقال آب برای استان فارس و مناطق همجوار نیز از دیگر نقاط امیدبخش این گزارش بود.

همچنین در این نشست، تصمیمات مهمی برای رفع موانع طرح‌های اضطراری تأمین آب و کمک به حل تنش آبی در چهار استان سیستان و بلوچستان، تهران، گلستان و خراسان رضوی و شهرستان مشهد، اتخاذ شد.

به‌‌دست‌آوردن منابع آب ژرف و برنامه‌ریزی برای تحقق ۵ چاه آب ژرف تا پایان امسال، از دیگر موضوعات این نشست بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۴
کارهایی بسیار خطرناک و نادرست و فاجعه بار است. تو را به خدا دست نگه دارید و به حرف متخصصین این حوزه گوش دهید. کشور را بیش از پیش خشک و غیرکشاورزی خواهید کرد با این انتقال آبهای دریا.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
دیگه به کشاورزی سنتی فکر نکنید دنیا رفته به سمت گلخانه و کشت هیدروپونیک ....دوم اینکه وقتی رودها خشک شدند شما فکر دیگه ای درسر دارید؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
مردم و سرزمین از بی آبی دارن اسیب میبیننن و بعد برخی تز میدن ایران رو خراب نکنید که اکثرش غیر علمیه
مهمترین مشکل کشور همین مسئله تامین آب است.
بسیار کار خوبی است.مردم از بی آبی در. رنجند..درود بر جهاد گران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
درود برشما
سلام ودرود. طرح بسیار هم عالیست. باید اجرا بشه با دستان پر توان وقدررمند داخلی.هم آب شرب تامین میشه هم آب کشاورزی وهم زمینهای بایر اباد. کشور نا کم بارشه باید این طرح اجرا بشه انشالله
اگه لازم باشه خودم هم برای کمک و یاری رسانی حاضرم .مردم کشورم در رنج کم آبی وخشکسالی هستن
خط انتقال اب به اصفهان از کجاست از کوهرنگ..به ازای نابودی کارون اصفهان آباد بشه
به جای اینکه بازیافت آب و فاضلاب را در همه شهرهای کشور درست کنند به جای اینکه سیستم کشاورزی به سبک ۵۰۰۰ سال پیش را اصلاح کنند رفتند سراغ نابود کردن محیط زیست خلیج فارس دهها سال برای اب هیچ کاری نکردند تا توانستند منابع آب روزمینی و زیرزمینی را با بی کفایتی و سوء مدیریت از بین بردند حالا رفتند سراغ دریا ،طبیعتا نمک ها را هم یکسره به خلیج فارس می ریزند و این دریا توان جذب این همه نمک را ندارد و حیات دریایی خلیج فارس را از بین می برند. به این می گویند مدیریت جهادی !!!!!!!
با سد سازی هم که ترکیه بر سرچشمه های ارس دارد انجام می دهد فکری هم به حال آذربایجان بکنید لابد می خواهید از خلیج فارس آب لوله کشی کنید تا آذربایجان !!!! چون خزر هم که با سد سازی دوستانتان در روسیه هر سال دارد عقب نشینی می کند.
افزايش جمعيت براى ايران فاجعه بار است ، كشور ايران با توجه به اقليم خشك آن حداكثر گنجايش ٥٠ ميليون نفر را دارد، بعضى ها فكر ميكنن با افزايش جمعيت ميتوانيم با غرب و شرق سرشاخ شويم يا انقلاب را صادر كنيم ، در حالى كه مثل قطر يا امارات يا سنگاپور، سوئيس ، هلند، دانمارك، عمان ، اسرائيل ميتوان كشور كوچكى از نظر جمعيت و وسعت بود اما در دنيا وزن زيادي داشت. و همچنين ميتوان كشور بزرگى از نظر وسعت و جمعيت داشت اما از وزن كمى برخوردار بود مثل پاكستان، الجرائر، سودان و حتى كانادا
بزرگترین مشکل کشور بی توجهی به تخصص،دانش و کارآمدی در انتخاب مدیران و مسئولان است،وقتی تخصص و دانش جایگاه خودرا از دست داده اند و مسئولان عمدتا بیسواد هستند طبیعی است که شرایط کشور هر روز بدتر شود
اماراتی ها بیابان خشک و بی اب را به مرکز تجارت جهانی تبدیل کرده اند و مسئولان ما این کشور با اینهمه منابع را در این شرایط اسفناک قرار داده اند
مگه عربستان و امارات و کویت چطور دارن آبشون رو تامین می کنن از طزیق آب دریا چ خطری تهدیدشون کرده آب شیرین کن های مدرنی هم دارن
اگه نمک زدایی بشه کار خوبی هست و از واجبات
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار