بازدید 2972
۲

روسیه: ناتو به طرح‌های دوران جنگ سرد بازگشته است

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ایالات متحده و متحدان آن قصد دارند از ناتو به عنوان ابزار اصلی هژمونی در امور جهانی، بازدارنده سایر مراکز نظم جهانی چند قطبی در حال ظهور استفاده کنند.
کد خبر: ۱۱۸۳۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ 13 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از تاس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای درباره نشست سران ناتو اعلام کرد که این نشست نشان داد که اتحاد به طرح‌های جنگ سرد بازگشته است.

این وزارتخانه گفت: «ناتو به طور مداوم آستانه استفاده از زور و تقویت توان هسته‌ای را در برنامه‌ریزی نظامی کاهش می‌دهد».

در تاریخ ۱۱ تا ۱۲ ژوئیه، نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در ویلنیوس برگزار شد که نتایج آن نشان می‌دهد که این سازمان به‌طور کامل به طرح‌های جنگ سرد بازگشته است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین آمده است: «بخشی از بشریت بر اساس ایدئولوژی تقسیم جهان به دموکراسی و خودکامگی تقسیم شده‌اند.» این وزارتخانه گفت: «ناتو به طور مداوم آستانه استفاده از زور و تقویت توان هسته‌ای را در برنامه‌ریزی نظامی کاهش می‌دهد.»

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ایالات متحده و متحدان آن قصد دارند از ناتو به عنوان ابزار اصلی هژمونی در امور جهانی، بازدارنده سایر مراکز نظم جهانی چند قطبی در حال ظهور استفاده کنند.

در این بیانیه آمده است که ایالات متحده و متحدانش، در حالی که رؤیای تحمیل شکست استراتژیک به روسیه را در سر می‌پرورانند، حضور نظامی خود را در نزدیکی مرزهای روسیه افزایش می‌دهند، سیستم‌های تسلیحات ضربتی را در آنجا مستقر می‌کنند و به طور منظم تمرین‌هایی را با تاکید بر آموزش تهاجمی انجام می‌دهند.

این وزارتخانه گفت که کشورهای ناتو بیش از نیمی از هزینه‌های نظامی جهان را به خود اختصاص می‌دهند. اما حتی این نیز کافی نیست: اکنون اعضای اتحادیه حداقل ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی را صرف دفاع خواهند کرد.

این واکنش وزارت خارجه روسیه به نشست ناتو پس ازآن صورت می‌گیرد که اعضای ناتو بر تعهد خود مبنی بر کمک به اوکراین تاکید کردند. روز گذشته نیز رئیس جمهور آمریکا که برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو ناتو در پایتخت کشور لیتوانی به سر می‌برد، در سخنان خود وعده داد: فرایند پیوستن اوکراین به ناتو در حال پیشرفت است!

«جو بایدن» در ادامه افزود: سران ناتو توافق کردند که اوکراین پس از جنگ به عضویت ناتو درمی آید.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیشتر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» اعلام کرد: در حالی که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در نشست ناتو در لیتوانی «صادق» خواهد بود، اما پس از ابراز نارضایتی کی یف از وضعیت عضویت این کشور در ناتو، قصد دارد (در دیدار امروز میان بایدن و زلنسکی) «با دقت» به حرف‌های زلنسکی گوش کند.

«جیک سالیوان» در این باره گفت که اگر اوکراین اکنون به ناتو بپیوندد، این ائتلاف با روسیه در جنگ وارد می‌شود. این مقام آمریکا در این باره ادامه داد: پیام روز گذشته ائتلاف این بود که ما مشتاقانه منتظر آینده‌ای با اوکراین در ناتو هستیم. ما با اوکراین در مسیر ناتو کار خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
بنظرم ‌روسیه بازنده اصلی این است نباید وارد جنگ می شد الان اگر با اکران صلح کند بهتر است تا بعد همیشه شروع کننده جنگ بازنده است
خخخخ.خب سیاست های خودت باعث این رفتار شد. وگرنه که بعد از فروپاشی جماهیر شوروی، اصلا دیگه فلسفه وجودی ناتو معنی نداشت! ولی خودت کارهایی کردی که اون فلسه وجود ناتو دوباره در جریان بیوفته!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار