بازدید 2600
۶

خواهر رهبر کره شمالی به واشنگتن هشدار داد

منابع خبری بامداد سه‌شنبه گزارش دادند، خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به واشنگتن درباره تکرار نقض حریم هوایی پیونگ‌ یانگ هشدار داده است.
کد خبر: ۱۱۸۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 11 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کیم یو جونگ خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و از اعضای کمیته مرکزی حزب کارگران این کشور، به آمریکا در مورد نقض مکرر حریم هوایی کره شمالی هشدار داد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از کیم یو جونگ گفته است که در صورت تکرار این نقض، این یک موضوع جدی برای ارتش آمریکا خواهد بود.

خواهر کیم جونگ اون تاکید کرده که ارتش کره شمالی آماده است تا در پاسخ به تحریکات آمریکا وارد عمل شود.

وی همچنین اعلام کرد که یک هواپیمای شناسایی آمریکایی روز دوشنبه ۱۰ جولای (۱۹ تیر) ۸ بار حریم هوایی منطقه انحصاری اقتصادی کره شمالی در دریای ژاپن را نقض کرده است.

پیش تر یک مقام در وزارت دفاع کره شمالی آمریکا را متهم به نقض حریم هوایی این کشور با انجام پروازهای شناسایی کرده و هشدار داده بود با وجود این که پیونگ یانگ خویشتن داری پیشه کرده چنین اقداماتی ممکن است به شلیک به سوی این هواپیماهای آمریکایی منجر شود.

این مقام افزوده است که هیچ تضمینی وجود ندارد که تصادفا هواپیماهای استراتژیک جاسوسی نیروی هوایی آمریکا مورد اصابت موشک از سوی کره شمالی قرار نگیرند و به آب‌های دریای شرق سقوط نکنند.

کره شمالی اغلب درباره پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا اطراف شبه جزیره کره شکایت کرده است.

ارتش آمریکا تاکنون درباره این موضوع اظهارنظری نکرده است. کره جنوبی نیز ادعای کره شمالی درباره تخطی حریم هوایی این کشور از سوی هواپیماهای آمریکایی را تکذیب کرده و غیرواقعی خوانده و افزوده است نیروی هوایی آمریکا در حال انجام پروازهای معمول و همیشگی خود اطراف شبه جزیره کره است و دو متحد از نزدیک تحرکات کره شمالی را رصد می‌کنند.

یک زیردریایی هسته‌ای آمریکا که مجهز به موشک کروز است ماه گذشته به بندر بوسان کره جنوبی رسید.

سران کره جنوبی و آمریکا همچنین در ماه آوریل توافق کردند که یک زیردریایی هسته‌ای مجهز به موشک بالستیک نیروی دریایی ایالات متحده برای اولین بار پس از دهه ۱۹۸۰ به کره جنوبی برود اما زمان اعزام این زیردریایی را اعلام نکردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
واه واه واه غلطهای زیادی
این دیگه چی میگه
کره شمالی نمونه بارزی از یک حکومت دیکتاتوری است که مردم این کشور را به اسارت کشیده اند امید وارم کشور های قدرتمند دنیا بتوانند این دیوانه را سرنگون و به جزایش برسانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
درود برشما
ایشون مجرد هستند؟ آیا در کره شمالی هم به دامادها پست و مقام می دهند؟
لعنت بر مردمی که به این انسان ها کمک می کنند که در مسند قدرت باشند و ظلم کنند! لعنت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست