بازدید 2186

اعتراض نمایندگان پارلمان لبنان به اشغالگری رژیم اسرائیل

شماری از نمایندگان فراکسیون «التغیریین» در اعتراض به اشغال بخشی دیگر از روستای الغجر در جنوب لبنان، در منطقه مرزی این منطقه تجمع کردند.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰ 10 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نمایندگان شرکت کننده در این تجمع اعتراض آمیز شامل ملحم خلف، نجاة عون، یاسین یاسین، الیاس جرادی و فراس حمدان بودند.

جرادی به این خبرگزاری گفت: سرقت اراضی لبنانی توسط ارتش رژیم صهیونیستی و بسته شدن راه‌های اصلی توسط رژیم تل آویو، تعدی آشکار علیه حاکمیت لبنان است.

وی گفت: جنوب لبنان که خاک خود را در گذشته آزاد کرد، تا بازگشت تمامی اراضی اشغالی‌اش هرگز آرام نخواهد گرفت.

جرادی افزود: اکثریت نمایندگان که قشر بزرگی از شهروندان را تشکیل می‌دهند، همین دیدگاه را دارند و این امر نشانه حقانیت این موضوع و پایبندی همه به ضرورت حاکمیت دولت بر تمام خاک آن است.

این نمایندگان در بیانیه‌ای کوتاهی خطاب به دولت نجیب میقاتی ضمن درخواست برای اتخاذ مواضع قاطعانه در این خصوص، اعلام کردند که اشغال بخش شمالی روستای الغجر، تعدی خطرناک علیه لبنان و تداوم این تعدی‌ها، روزافزون این رژیم علیه حاکمیت لبنان و نقض آشکار معاهدات و قطعنامه‌های بین‌المللی بوده و سکوت در قبال آن جایز نیست.

نمایندگان یادشده با اشاره به اینکه حضور امروز آن‌ها در روستای الغجر تأکیدی بر حق لبنان و تعهد آن به خاک این کشور است، تأکید کردند: همگی در برابر اراضی لبنان مسؤول هستیم و از یک وجب از خاک و آب کشور کوتاهی نخواهیم کرد.

رژیم صهیونیستی در ادامه تعدی به لبنان، در مرز روستای الغجر واقع در جنوب این کشور، سیم خاردار کار گذاشته و بخش شمالی روستا را به طور کامل تحت اشغال خود درآورد و به این ترتیب بخش شمالی این روستا به طور کامل از حاکمیت لبنان خارج شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست